فهرست اختصاصی رکنا از نیرومندترین مردان دنیا / لیست 12 نفره از قوی ترین ورزشکاران تاریخ پرورش اندام + عکس

بخش اول

به گزارش گروه ترجمه رکنا، هر چند بدنسازان باید از توده های عضلانی بزرگی برخوردار باشند جمله کارشناسان اما بر این باورند که در رشته پرورش اندام فاکتور حجم و کات بسیار ضروری تر از فاکتور قدرت به حساب می آیند. البته از سوی دیگر نباید فراموش کرد که توده عضلانی خود  بالطبع افزایش قدرت را نیز در پی خواهد داشت.

اگرچه این کار چندان هم ضروری نیست اما اغلب بدنسازان علاقه فراوانی به انجام تمرینات سنگین دارند. به همین دلیل نیز  طی ادوار تاریخی مختلف شاهد ظهور بدنسازان بسیار قدرتمندی بوده ایم که استیج های اقصی نقاط دنیا را به تسخیر خود در آورده اند. به همین بهانه، لیستی 12 نفره از قدرتمندترین بدنسازهای تمام تاریخ را در ذیل برای شما گردآوری کرده ایم.

12. زک خان

زک خان یک بدنساز دسته فوق سنگین به شمار می رود که هرچند زاده هندوستان بوده است اما در کشور انگلستان به روی استیج می رود. او به توده عضلانی بزرگ خود مشهور است که البته در سال 2009 به او در راه کسب عنوان قهرمانی بریتانیا نیز کمک فراوانی کرد.

بدنساز قوی

به عبارت دیگر می توان گفت که زک خان مانند کوهستانی از عضله می ماند که با فیگورهای چشم نواز خود به طنازی بر ر وی استیج می پردازد؛ تضادی در اوج زیبایی و شکوه!

اما مساله ای که باعث شد تا نام زک خان را در این فهرست قرار دهیم، توانایی عجیب و غریب او در حرکت پرس سینه است. او حرکت با تکرار بالای خود را معمولا با 230 کیلوگرم وزنه انجام می دهد که در نوع خود حیرت آور است. زک خان همچنین با دمبل های 45 کیلویی تمرین جلو بازو دمبل خود را آن هم بدون تقلب، به راحتی انجام می دهد.

11. مایک فن ویک

مایک فن ویک بدون شک یکی از مشهورترین بدنسازان کشور کانادا قلمداد می شود که از سال 2005 در مسابقات پرورش اندام حضور داشته است. فارغ از حضور چند باره در مسابقات تورنتو پرو و قهرمانی های متعدد در رقابت های قهرمانی کشور کانادا، او به سبب چهارچوب بدنی درشت و البته عضلات پشت پهناور خود مشهور است.

بدنساز قوی

هنگامی که حرف از لیفت کردن وزنه های سنگین به میان آید، مایک توانایی بالای خود در لیفت کردن وزنه 9های بسیار سنگین و البته با تعداد بالای خود را به رخ همگان خواهد کشید. برای درک بهتر قدرت واقعی مایک فن ویک کافیست بدانید که او با دمبل های 985 کیلوگرمی پرس سینه دمبل می زند!

10. لری ویلز

لری ویلز حقیقتا نامی بسیار خاص در فهرست ما قلمداد می شود. علی رغم داشتن پیشینه ای قابل قبول در پرورش اندام، او بیشتر به عنوان یک پورلیفتینگ کار شناخته می شود. در واقع او به عنوان یک پدیده خاص در ورزش جهان به حساب می آید و هرگاه که وارد باشگاه می شود، توانایی بلند کردن وزنه های سنگین تر نسبت به جلسه قبل را در خود دارد.

بدنساز قوی

صفحه اینستاگرام لری ویلز پر از ویدیو های گوناگون او در حال بلند کردن وزنه های عجیب و غرییب و به اصطلاح ترکاندن باشگاه است. به طور حتم مادامی که ورزش پرورش اندام و پاورلیفتینگ وجود خارجی داشته باشد، لری ویلز بین قوی ترین چهره های هر دو ورزش حضور ثابت خواهد داشت. علاوه بر آن، او به طور مداوم در حال قوی تر شدن است؛ موضوعی که همان طور که در ابتدای مطلب نیز به آن اشاره داشتیم او را به خاص ترین چهره این فهرست تبدیل می سازد.

پایان بخش اول؛ ادامه دارد ...

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 520543 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟