حق هرکول ایرانی را در کره خوردند / حریف او یک پیرمرد ژاپنی بود!

به گزارش رکنا، یادداشت خبرگار ر کنا درباره این مسابقه را می توانید در ذیل مشاهده بفرمایید.

عصر، عصر جنگ غول های تبلیغاتی است

در دسته 212 پوندی ها، هیده‌‍تادا یاماگیشی، بدنساز 47 ساله ژاپنی که سابقه قهرمانی آرنولدکلاسیک را نیز در کارنامه ورزشی خود دارد موفق به کسب عنوان نخست شد. هرچند عده کثیری از علاقمندان به پرورش اندام، آمادگی یاماگیشی را به هیچ عنوان مطلوب ندیده و حتی برخی، زد و بندهای تجاری مربی و شریک تجاری او (خانوم ایریش کایل، اسطوره مستر المپیای بانوان) را در قهرمانی این ورزشکار بی تا ثیر نمی‌دانند. کات‌های سطحی، حجم غیر استاندارد و ابیته پوست کدر یاماگیشی در شات‌هایی که از مسابقه روز گذشته برجای مانده مشهود است.

در جایگاه دوم این دسته اما احمد ال‌وردانی ورزشکار باشگاه اکسیژن کویت قرار گرفت. بدنسازی با کیفیت که البته چهره‌ای نام‌آشنا در پرورش‌اندام آسیا نیز به شمار می‌رود.

پربحث‌ترین اتفاق این دسته اما به نفر سوم این رقابت تعلق داشت؛ جایگاهی که جعفر غفارنژاد، بدنساز پرسابقه دسته 212 پوندی‌ها در حالی آن را به خود اختصاص داد که به نظر می‌رسید از کیفیتی به مراتب بالاتر از تمام حریفان خود برخوردار بود. هرچن در بدنسازی حرفه ای روز دنیا ارتباطات تجاری و زد و بندهای مالی پشت پرده به نظر نقش به مراتب پررنگ‌تری در نتایج دارند تا معادلات ورزشی!

هرکول ایرانی، نماد بارز بحران در سنگین‌وزن کشور!

در دسته سنگین‎وزن اما داستان به کلی فرق داشت. ابتدا باید بگوییم که محسن صمدی نازنین را بارها از نزدیک ملاقات کرده و جز خوش‌اخلاقی و آداب معاشرت پسندیده، انصافا چیزی از این ورزشکار ندیده‌ایم اما به محض تماشای او در استیج کره جنوبی می‌شد حدس زد که پهلوان کشورمان جایی در بین فینالیست‌ها نخواهد داشت. تعارفات معمول و تمجیدهایی که به دلیل قراردادهای تجاری صورت می پذیرد را اگر کنار بگذاریم، از لحاظ ورزشی صمدی فاصله چشمگیری رقیبان اصلی خود یعنی دی آشا و خوان مورل داشت.

در این باب اما شاید کمترین تقصیر متوجه محسن نازنین باشد. بحرانی که به دلیل مسائل مالی گریبان دسته‌های سنگین وزن پرورش اندام کشورمان را گرفته را از مسابقات تهرانی و کشوری به خوبی می‌شد احساس کرد. ساخت و پرورش 130 کیلوگرم عضله نه از لحاظ مالی و نه از لحاظ سعی و تلاش، به هیچ عنوان امر ساده ای نبوده و احتیاج به پشتیبانی کامل و حرفه‎‎ای دارد.

باری، پرونده رقابت مانسترزیم کره جنوبی را با بی عدالتی‌های دسته 212 پوندی‌ها و کام تلخمان در سنگین‌‍وزن بسته و امیدواریم در آینده نزدیک با توپ های پرتری در مسابقات حرفه ای شرکت کرده و از توان بیشتری برای جلوگیری از تضییع حق ورزشکارانمان برخوردار باشیم. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 511845 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟