مشکلات مالی کمر بدنسازی کشور را شکسته است/ امیدوارم انتخاب آقایان فنی باشد! + فیلم
حجم ویدیو: 25.83M | مدت زمان ویدیو: 00:03:20

به گزارش گروه پرورش اندام رکنا، مرتضی اویسی قهرمان حرفه ای جهان بدنسازی در حاشیه مسابقات انتخابی تیم ملی از مشکلات مالی گلایه کرده و به علل عدم شرکت خود در مسابقات می گوید. او که روزگاری خود به عنوان نماینده کشورمان در مسابقات آسیایی و جهانی ظاهر می شد، در این روزها بیشتر به تمرین  شاگردان خود مشغول است.  

با عرض سلام و خسته نباشید. امروز در مسابقات (انتخابی تیم ملی) شاگردی هم در میان شرکت کنندگان داشتید؟

بله یک شاگرد داشتم به نام آرمین دانا  که در دسته پنجم بادی کلاسیک اولین تجربه خود روی استیج رسمی را تجربه می کرد و در نهایت در رتبه ششم ایستاد. 

از خودتان چه خبر؟ از مسابقه سال گذشته در نیوزیلند، دیگر دروی استیج نرفته اید. 

بله دقیقا! به دلیل مشکلات اقتصادی شدیدی که پرورش اندام و به طور کلی ورزش کشور با آن دست و پنجه نرم می کند، طبعا عازم مسابقه شدن امری بسیار دشوار بوده و در این روزها تنها به تمرین می پردازم. در واقع قیمت مواد غذایی و مکمل های ورزشی به قدری کمر شکن است که مسابقه حرفه ای رفتن را به امری محال تبدیل کرده است. 

پس در ادامه سال 2019 هم شما را روی استیج نخواهیم دید.

بعید است! با این شرایط اقتصادی احتمال شرکتم در مسابقات حرفه ای نزدیک به صفر است. 

خود شما روزی در همین استیج (انتخابی تیم ملی) ایستاده اید و اتفاقا رقابت بسیار نزدیک و پر حرف و حدیثی هم با مظاهر تابانی داشتید. از شرایط این رقابت برایمان بگویید. 

 تمام ورزشکاران حاضر در این مسابقه زحمت فراوانی کشیده و  به قول معروف همگی نیز خدا و پدر و مادر دارند و بالطبع برای همه دعا می شود که در این مسابقه انتخاب شوند. روند مسابقه هم به این ترتیب است که پس از انتخاب نفرات برتر توسط داوران، در مرحله بعدی کمیته فنی باید نظر خود را در  مورد انتخاب نفرات نهایی اعلام کند که امیدوارم این کمیته واقعا به طور فنی آرا خود را صادر کند . 

منظورتان بحث سلیقه های غیر فنی است؟

بله. افرادی که در اینجا انتخایب می شوند زحمات فراوانی را متحمل شده و واقعا ناجوانمردانه است که این زحمات با یک کج سلیقگی به هدر روند. تا سال گذشته سه نفر اول به اردوی نهایی می رفتند و کمیته فنی ملی پوشان را انتخاب می کرد ،  ولی گویا امسال به دلیل مشکلات شدید مالی، در هر وزن و دسته تنها یک نفر عازم مسابقات خواهد شد. امیدواریم در نهایت بهترین ها برای ورزشکارانمان رقم خورده و پرچم کشورمان در آسیا بالا برود.  برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 484588 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟