حذف شاگردان عبدی از جام جهانی نوجوانان/ پنالتی زن نداشتیم! + فیلم ضربات پنالتی

به گزارش رکنا، دیدار تیم‌های نوجوانان ایران و مراکش در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی زیر ۱۷ سال اندونزی امروز سه شنبه از ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه گلورا بونگ تومو برگزار شد.

حسین عبدی تیمش را با ترکیب آرشا شکوری، عرفان درویش عالی، حسام نفری، نیما اندرز، ابوالفضل ذلیخایی، امیر محمد رزاق نیا، ابوالفضل زمانی، اسماعیل قلی زاده، یعقوب براجعه، ماهان صادقی و ابوالفضل موردی، به زمین فرستاد.

دو تیم در حالی پا به مرحله یک هشتم نهایی گذاشتند که نوجوانان مراکش با کسب ۶ امتیاز در مرحله گروهی به عنوان صدرنشین صعود کردند و نوجوانان ایران هم با کسب شش امتیاز در گروهی که تیم‌های انگلیس، برزیل و نیوکالدونیا حضور داشتند سوم شدند و به عنوان یکی از بهترین تیم‌های سوم به این مرحله صعود کردند.

نوجوانان ایران در این مسابقه بازی را هجومی آغاز کردند و در دقیقه ۷ حسام نفری از روی ارسال کرنر با یک ضربه سر دروازه تیم مراکش را تهدید کرد که مدافع حریف مانع از ورود توپ به دروازه شد. در ادامه این مسابقه هم برتری نوجوانان ایران محسوس بود و کنترل توپ و میدان را در اختیار داشتند و خطاهای متعدد بازیکنان مراکش برای کنترل حملات بازیکنان ایران حاکی از این مساله بود.

در دقیقه ۱۷ توپ برگشتی از محوطه جریمه مراکش به ابوالفضل زمانی در پشت محوطه رسید و شوت روی پای این بازیکن بعد از برخورد به پای مدافع حریف با اختلاف اندکی از کنار دروازه به بیرون رفت و راهی کرنر شد.

در دقیقه ۲۲ ارسال کرنر نیما اندرز به ابوالفضل موردی رسید و او با یک ضربه سر توپ را به سمت دروازه مراکش زد اما توپ بعد از رد شدن از دوازه‌بان این تیم توسط مدافع از روی خط دروازه برگشت داده شد تا بهترین موقعیت نوجوانان ایران در این لحظه از بازی از دست برود.

در ادامه بازی بیشتر در میانه میدان دنبال شد و فرصت خاصی روی دروازه دو تیم شکل نگرفت تا نیمه اول این مسابقه بدون آنکه اتفاق خاص دیگری روی دروازه دو تیم شکل بگیرد با تساوی بدون گل به پایان برسد.

شرایط بازی در نیمه دوم کمی تغییر کرد و مراکشی ها هم صاحب دو، سه موقعیت خطرناک گلزنی شدند که درخشش آرشا شکوری مانع از باز شدن دروازه ایران شد.

دقیقه 52 آرشا شکوری با خروج به موقع از دروازه اجازه نداد ایمن العنیر در موقعیت تک به تک صاحب توپ شود و این فرصت را دفع کرد که البته در این صحنه ایران خوش‌شانس بود که خطایی از سوی این گلر رخ نداد.

دقیقه 55 محمد الحمونی با فرار عالی از سمت چپ زمین خطرناک ظاهر شد که سرتوپ و شوت فنی دیدنی او را آرشا شکوری با واکنش تماشایی به کرنر  فرستاد.

دقیقه 55 شوت محکم روی پای عبدالحمید معلی از سمت راست به چارچوب دروازه ایران را آرشا شکوری دفع کرد و در ادامه هم در شلوغی محوطه جریمه بازیکنان مراکش از این موقعیت بهره نبردند و در نهایت با خطا روی مدافع ایران خطر از روی دروازه رفع شد.

دقیقه 65 ایمن العنیر با دو دریبل پیاپی وارد محوطه جریمه ایران شد که شوت فنی پای چپ تماشایی او به شکل خطرناکی از روی دروازه ایران به بیرون رفت. دقیقه 68 هم موقعیت جدی برای مراکش ممکن بود این تیم را به گل اول برساند که شوت محکم انس العلوی به مدافعان ایران خورد و به کرنر رفت.

در دقیقه 69 آرشا شکوری با دو دفع توپ پیاپی اجازه نداد کرنر مراکش از سمت راست زمین ثمربخش باشد و فرصت جدی گلزنی تیم آفریقایی را دفع کرد.


در دقیقه 73 یعقوب براجعه در سمت راست زمین نیما اندرز را راه انداخت که ارسال زیبا و چیپ این مدافع راست پیشتاخته از کنار زمین را اسماعیل قلی‌زاده با ضربه سر زد و توپ پس از برخورد به تیرک عمودی تبدیل به گل شد.

در دقیقه 85 ضربه ایستگاهی تماشایی زکریا وزان از فاصله 30 متری را آرشا شکوری با واکنش استثنایی دفع کرد که توپ پس از برخورد به تیرک افقی در محوطه جریمه ایران ماند، اما ضربه سر فواد الزهوانی را مدافعان ایران با جان و دل از روی خط برگشت دادند.

در دقیقه 87 ضدحمله سریع ایران می توانست گل دوم را به همراه داشته باشد که ارسال نیما اندرز از میانه زمین به پشت محوطه جریمه مراکش را گلر این تیم با خروج به موقع از محوطه دفع کرد.

در دقیقه 4+90 ارسال توپ از جناح راست زمین توسط حمزه کوتون تبدیل به موقعیت جدی برای مراکش شد که در شلوغی محوطه توپ مقابل پای نسیم عزاوزی افتاد تا این بازیکن پنج دقیقه پس از حضور تعویضی در زمین با شوت محکم گلزنی کند.

با تساوی یک بر یک، دو تیم آماده ضربات پنالتی شدند تا تیم صعود کننده مشخص شود. شاگردان عبدی در ضیافت پنالتی ها ناموفق بودند و با نتیجه 4-1 مغلوب شدند.

کدخبر: 948454 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟