گلایه بهترین بازیکن آسیا از درویش/ 10 میلیارد برای فوتسال زنان پول ندارید؟

به گزارش رکنا به نقل از  فوتبال 360، سوپرلیگ فوتسال زنان ایران قرار است از 31 شهریورماه فعالیت خود را آغاز کند و طبق برنامه‌ریزی‌های مسئولان سازمان لیگ و دستورالعمل به‌روزرسانی شده، قرار است فصل جدید رقابت‌ها با حضور 10 تیم برگزار شود. تیم‌های پیکان تهران، سایپا تهران، نصر امید کرج، رایزکو صفادشت، ملی‌حفاری اهواز، پالایش‌‎نفت آبادان، صنایع نوا آمل، مهرعظام تهران، هیات فوتبال نطنز و مس رفسنجان در فصل جدید رقابت‌های سوپرلیگ که قرار است به صورت رفت‌وبرگشت برگزار شود، شرکت می‌کنند.

10 تیم شرکت‌کننده در فصل جدید سوپرلیگ در شرایطی نام‌شان در مراسم قرعه‌کشی اعلام شد که حالا در آستانه آغاز فصل جدید رقابت‌ها، گمانه‌زنی‌های زیادی درباره احتمال انصراف چند تیم و یا فروش امتیاز آن‌ها به گوش می‌رسد. نصر امید کرج در کنار هیات فوتبال نطنز و البته ملی‌حفاری اهواز 3 تیمی که هستند که موضوع انصراف‌شان از فصل جدید سوپرلیگ فوتسال زنان به صورت جدی مطرح شده و این مسئله در شرایطی در حال رقم خوردن است که در نقطه مقابل خبری از ورود اسپانسرهای تازه به سوپرلیگ فوتسال زنان ایران نیست.

قهرمان هم دیگر نای ایستادن ندارد!

مسئولان باشگاه پیکان برای فصل جدید به دنبال آن هستند با بودجه‌ای حداقلی تیم‌شان را برای حضور در فصل جدید آماده کنند. همین مسئله باعث شده تا ستاره‌های نام‌آشنای فوتسال زنان ایران که فصل گذشته در تیم پیکان تهران بودند، در مسیر جدایی قرار بگیرند. گفته می‌شود که پیکانی‌ها به دنبال آن هستند تا با بودجه‌ای 3 میلیارد و 800 میلیون تومانی در مسیر جوان‌گرایی قدم بردارند و قصد ندارند که به مانند فصل گذشته روی ستاره‌های سرشناس سرمایه‌گذاری کنند و در مسیر قهرمانی قدم بردارند.

نیلوفر اردلان به عنوان سرمربی و فرزانه توسلی در کنار فرشته کریمی و نسیمه غلامی به عنوان بازیکن جدایی‌شان از تیم پیکان قطعی شده و گفته می‌شود که طی روزهای آینده دیگر ستاره‌های سرشناس تیم پیکان هم از جمع خودروسازان جدا می‌شوند. همین مسئله باعث شده تا قهرمان دو فصل گذشته فوتسال زنان ایران هیچ شباهتی به تیم دو فصل اخیر نداشته باشد. البته که گفته می‌شود که احتمال افزایش بودجه پیکانی‌ها طی روزهای آینده وجود دارد اما از دست دادن سرمربی موفق 2 فصل گذشته در کنار ستاره‌های نام‌آشنا باعث شده تا شانس پیکانی‌ها برای دفاع از عنوان قهرمانی به حداقل برسد.

اوضاع فوتسال زنان بسیار وخیم است

فرشته کریمی ستاره فوتسال ایران که عنوان بهترین بازیکن آسیا را در اختیار دارد،  درباره حواشی به‌وجود آمده گفت: واقعا نمی‌دانم چرا این اتفاقات در حال رخ دادن برای فوتسال زنان است. واقعا زشت است که با این همه هزینه‌ای که در ورزش ایران می‌شود، اسپانسرها برای هزینه 8 تا 10 میلیاردی (هزینه یک تیم فوتسال زنان در کل فصل) رغبتی به حضور در فوتسال زنان نداشته باشند و این مسئله زیبنده نیست. قبل از آنکه بخواهیم به سراغ هولدینگ‌های اقتصادی برویم، سوال اینجاست که چرا باشگاه‌های متمولی مثل پرسپولیس ، استقلال و سپاهان برای حضور در فوتسال زنان پا پیش نمی‌گذارند؟

کریمی در ادامه صحبت‌هایش با گلایه از تبعیض موجود گفت: واقعا این تبعیض زیبنده نیست. اینکه مثلاً یک بازیکن فوتبال آقایان آنقدر در یک‌سال دستمزد دارد که تصمیم می‌گیرد بخشی از آن را روی سرمایه‌گذاری روی یک تیم زنان بگذارد. گله‌ای به آن‌ها وارد نیست اما در نقطه مقابل برای حداقل دستمزدها هم کسی حاضر به پرداخت قرارداد بازیکنان فوتبال و فوتسال زنان نیست. اوضاع در فوتسال زنان وخیم‌تر از فوتبال زنان است و متاسفانه شرایط مالی تیم‌ها خوب نیست

آقای درویش لطفا دست به کار شوید

ستاره فوتسال زنان ایران و آسیا درباره احتمال کناره‌گیری‌اش از سوپرلیگ توضیح داد: من صادقانه می‌گویم که اگر فلان مبلغ را از باشگاهی درخواست می‌کنم، برای خودم نیست. چون خودشان می‌گویند ما نسل طلایی فوتسال هستیم، پس اگر ما بخواهیم به ارقام پایین رضایت بدهیم، دیگر بودجه‌ای برای بازیکنان جوان نمی‌ماند و عملاً این به معنای پسرفت فوتسال زنان ایران است. چون ما را برای بالاترین دریافتی ملاک قرار می‌دهند، من هم گفته‌ام که به ارقام پایین رضایت نمی‌دهم. صادقانه می‌گویم که دوست دارم در ایران بازی کنم اما با ارقامی که بعضی از تیم‌ها پیشنهاد می‌دهند، واقعا راهی جز رفتن از فوتسال ایران نیست. حتی برخی کشورهای حوزه خلیج‌فارس که فوتسال‌شان نوپاست، بسیار ارقام بهتری از تیم‌های ایرانی می‌دهند و برای فوتسال زنان ایران که یکی از بهترین لیگ‌های دنیا را دارد، واقعا این مسئله زیبنده نیست

فرشته کریمی با درخواست از باشگاه‌های سرشناس فوتبال ایران گفت: من خودم پرسپولیسی‌ام و واقعا از آقای درویش گلایه دارم. می‌گویند بیش از 300 میلیارد تومان سقف بودجه باشگاه پرسپولیس برای فصل جدید است. واقعا 10 میلیارد تومان باشگاه پرسپولیس برای سرمایه‌گذاری در فوتسال زنان ندارد؟ با 10 میلیارد تومان می‌توان امید قریب به یقینی داشت که تیم بتواند در سوپرلیگ فوتسال زنان قهرمان شود و می‌تواند این مسئله یک جام به ویترین باشگاه پرسپولیس اضافه کند. سوال من این است که چرا این رقم حداقلی را برای ورزش زنان به‌ویژه فوتسال کنار نمی‌گذارید؟

کدخبر: 915382 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟