فرزاد صفوی ذاتا مهربان است/ با میلیاردها تومان هم نمی توانستیم چنین لحظه ای رقم بزنیم

به گزارش گروه ورزشی رکنا، دومین دوره رقابت‌های پاراکاراته قهرمانی آسیا به میزبانی مالزی برگزار شد و تیم ملی پاراکاراته ایران با کسب ۴ طلا و یک برنز عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

در این بین فرزاد صفوی در بخش «سندروم داون کلاس K۲۲» با غلبه بر حریفانش موفق به کسب عنوان قهرمانی شد و یکی از طلایی های ایران نام گرفت. فرزاد صفوی پس از قهرمانی اقدام جالبی انجام داد و با بالا بردن دست حریف مغلوبش، باعث شد ویدیوی این لحظه بارها در فضای مجازی توسط کاربران به اشتراک گذاشته شود. (فیلم مربوط به این لحظه را در زیر مشاهده می کنید)

احد شاهین ، مربی تیم ملی پاراکاراته ایران در گفت وگو با رکنا از  قهرمانی تیمش و البته لحظه زیبا و ماندگاری که فرزاد صفوی  خلق کرد، صحبت کرده است.

در ابتدا از خودتان بگویید و اینکه از چه زمانی مربیگری می کنید؟

از سال 72 تا سال 95 عضو تیمی ملی کاراته بودم و همزمان مربیگری هم می کردم. سه سال هم سابقه مربیگری تیم ملی قطر را از سال 2008 تا 2010 دارم. در ضمن اولین مدال طلای کاتای تیمی آسیا را کسب کردم. 

شرایط کار کردن با ورزشکاران دارای معلولیت چطور است؟

کار کردن با این افراد برایم سختی ندارد و بیشتر لذت خاصی دارد و چیز های زیادی از آن ها یاد می گیریم. می توان در کنار این افراد عشق و صداقت را درک کرد.

کاری که فرزاد صفوی انجام داد و بعد از قهرمانی دست حریفش را بالا برد، یکی از صحنه های ماندگار این دوره از مسابقات بود! انتظار چنین کاری از او داشتید؟

از سال 93 با فرزاد کار می کنم. البته آقای صفوی از بچگی با پدرشان کاراته کار می کردند و از زمانی که پدرشان فوت کردند حدود 10 سال مربی ایشان هستم. بنابراین شناخت خوبی از او دارم و برایم قابل پیش بینی بود چون در مسابقات قبلی هم همین رفتار را انجام می داد. دست حریفش را بالا می برد یا آن ها را در آغوش می کشید. این رفتار بخشی از شخصیت او است.

فرزاد صفوی

بنابراین چنین حرکات و رفتاری از فرزاد صفوی عادی است؟

به نظر من ورزشکار باید شخصیت اجتماعی و عاطفی بالایی داشته باشد و فرزاد ذاتا مهربان است. اگر با تمام اعضای تیم ملی صحبت کنید به شما می گویند که از روز اعزام ، فرزاد با همه رفتاری محبت آمیز داشت. این رفتار شخصیت فرزاد است و به قول معروف فیلم بازی کردن نیست.

تیم ملی قهرمان این دوره شد و  فرزاد صفوی یکی از چهار طلایی ایران نام گرفت...

قابل پیش بینی بود که این نتیجه را کسب کنیم چون هم توان بچه ها از جمله فرزاد بالاست و هم تمرینات زیادی انجام داده بودیم. برای ما اهمیت داشت که بتوانیم قهرمان شویم و البته چنین لحظه ای را (کاری که فرزاد انجام داد) در ورزش دنیا ثبت کنیم تا برای تمام ورزشکاران پیام خوبی باشد و بزرگترین هدف ما همین بود. امیدوارم با حمایت مسئولان بتوانیم بیشتر از این در مسابقات بین المللی موفقیت کسب کنیم.

بازی های پاراآسیایی را در پیش داریم. به نظر شما ورزشکاران از جمله کاراته با چه کمبودها و مشکلاتی مواجه هستند؟

پاراکاراته ورزشی نو در دنیا است و این مسابقات دومین مسابقات پاراکاراته ای بود که برگزار می شد. در همین دو سال هم پیشرفت های بسیاری کرده است. این ورزش رفته رفته در کشور ما نیز جا می افتد و امیدوارم به صورت رسمی ادامه داشته باشد و نیاز به حمایت مسئولان دارد چون ما نام ایران را در دنیا مطرح کردیم .با هیچ کاری، حتی هزینه کردن میلیاردها تومان نمی توانستیم این گونه پرچم ایران را بالا ببریم. حتی با کارهای ساده مانند تبلیغات و فرهنگ سازی در مدارس می توانیم به کودکان یاد بدهیم که می توان با یک کار ساده در دنیا فرهنگ خودمان را مطرح کنیم.

کدخبر: 913791 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟