دفاع تمام قد رئیس جمهور برزیل از وینی/ ستاره ها علیه نژادپرستی

به گزارش رکنا، پس از اتفاقات بازی دیشب رئال مادرید و والنسیا، لولا دا سیلوا رئیس جمهور برزیل در حمایت از وینیسیوس جونیور گفت: «با وینیسیوس ابراز هم‌دردی می‌کنم؛ پسری که قطعا بهترین بازیکن رئال مادرید است اما برای چندمین بار با توهین‌های نژادی مواجه شد. امیدوارم فیفا و سایر نهادها برای دور نگه داشتن نژادپرستی از فوتبال وارد عمل شوند.»

البته حمایت از وینی دقایقی بعد از اتمام بازی دیشب آغاز شد و موجی گسترده در این خصوص شکل گرفت.

کریم بنزما با انتشار یک استوری اینستاگرامی از خودش و وینیسیوس نوشت: «برادر کوچکم!»

آنتونیو رودیگر هم نوشت: «سال 2023 است و هنوز... رسوایی است. ما با تو هستیم وینی.»

نیمار هم با انتشار عکسی مشابه از وینیسیوس جونیور و یک اموجی خشمگین، نوشت:«برای تو!»

ادر میلیتائو گفت: امروز یک روز غم انگیز دیگر در اسپانیا بود، روز دیگری که متأسفانه نژادپرستان پیروز شدند. مایه تأسف است. تحمل نژادپرستی، دفاع از خود و سپس اخراج شدن در حالیکه روی تو مرتکب خطا شده اند و سعی در دفاع از خود داشتی! تا کی باید این وضعیت را تحمل کنیم؟ من با تو هستم برادر، جنگ ما ادامه دارد.

کیلیان ام باپه ، ستاره فرانسوی پاری سن ژرمن هم نوشت:«تو تنها نیستی وینی. ما با تو هستیم و حمایت می کنیم.»

رونالدو نازاریو هم نوشت:« یک بار دیگر شاهد نژادپرستی در لالیگا بودیم. تا زمانی که معافیت از مجازات و بخشودگی وجود داشته باشد، نژادپرستی هم خواهد بود. غیرقابل قبول است که داور، فدراسیون و مقامات دیگر هیچ واکنشی نشان نمی دهند و هواداران هم چنین حماقتی را تشویق می کنند. بس است. وینی در این مبارزه روی من حساب کن. این جنگ ماست.»

ستاره هایی چون ادواردو کاماوینگا، اشرف حکیمی و ریس جیمز هم با جملاتی چون «همیشه با تو هستیم برادر» و «قوی بمان برادر»، حمایت شان از بازیکن برزیلی رئال مادرید را نشان دادند.

کدخبر: 894624 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟