تصمیم عجیب شهرداری تهران درباره یک باشگاه ورزشی ! / واگذاری به بانک و سرگردانی مردم محروم ! + فیلم
حجم ویدیو: 35.44M | مدت زمان ویدیو: 00:02:07

به گزارش خبرنگار رکنا، معتادان متجاهر، آلودگی هوا، ترافیک، چاله های زیاد، پیاده روهای ناایمن و هزار و یک مشکل دیگر که هرروز بسیاری از شهروندان تهران ی با آن دست و پنجه نرم می کنند و شهرداری که بعد از نشستن زاکانی روی صندلی بهشت قرار بود تهران را به الگوی جهان اسلام تبدیل کند نه تنها کاری از پیش نبرده،  بلکه به این مشکلات نیز دامن زده است. 

شهرداری وظایف مختلفی در خصوص شهر و شهروندان دارد. طبق قانون شهرداری‌ها مکلف هستند تا 10 درصد بودجه‌های مستمر و وصولی سالیانه خود را به امور فرهنگی و امور بهداری شهری کمک کند. در این راستا بند 9 مصوبات جلسه 128 ستاد مبارزه با مواد مخدر سال 1392 شهرداری‌های شهرهای بالای 500 هزار نفر و همینطور شهرهای مراکز استان‌ها را بدون قید جمعیت مکلف کرده است که 10 درصد بودجه فرهنگی و اجتماعی خود را به موضوع پیشگیری و درمان اعتیاد اختصاص دهند.

بدون شک این موضوع 10 درصد در کلانشهر تهران نه تنها انجام نشده است که اگر سندی نیز بر این موضوع ارائه شود که شهرداری به وظیفه خود به صورت نسبی عمل کرده است، بدون شک این بودجه، صرف کارهای حاشیه مثل بنرهای زشت و مجسمه هایی شده است که نه در جای مناسب بلکه در پیاده روها، مسیر رفت و آمد شهروندان را گرفته است. 

از طرفی آمار آسیب های اجتماعی نیز هرروز بیشتر از قبل می شود و شهرداری با مدیریت زاکانی که باید در این زمینه اقدامات پیشگیرانه ای انجام دهد، دقیقا در آسیب دیده ترین نقطه شهر یعنی منطقه 12، مجموعه ورزشی یاس را که سال هاست خانواده ها به آن دل خوش کرده اند تا فرزندانشان درگیر مواد مخدر و سوداگران مرگ نشود، بسته و واگذار به سازمان دیگری می کند.

مگر می توان از طرفی دائم در رسانه ها دم از خانواده و محله محور شدن شهر زد و تنها سرانه ورزشی محله را که حتی یک سانس خالی در آن نمی توان پیدا کرد، تعطیل کنیم؟

مگر می توان دم از جایگاه والای زن و مقامش زد اما تنها باشگاه ورزشی زنان را در یک منطقه محروم بسته و به دنبال منافع مادی بود؟

آقای زاکانی باید پاسخ دهد که چه ادعای انقلابی گری دارند وقتی مدافعان این انقلاب که مستضعفان بودند با تصمیمات مدیریتی جنابشان باید له شوند؟

مخالفان این تصمیم با تجمع اعتراضی خواستار توقف واگذاری این باشگاه ورزشی به بانک شدند.

کدخبر: 889239 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟