هفته 26 لیگ برتر امشب آغاز می شود/ جدال پرسپولیس و مس، قرینه های جدول!

به گزارش رکنا، هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال از امشب با برگزاری سه دیدار آغاز می‌شود که در مهم‌ترین آنها مس کرمان در ورزشگاه شهید باهنر میزبان پرسپولیس است. شاگردان گل محمدی این فرصت را داردند که با کسب۳ امتیاز این دیدار خارج از خانه، حداقل برای ۲۴ ساعت صدرنشین شوند. گرچه پرسپولیسی ها برای ماندن در کورس قهرمانی هدفی جز برد ندارند.

پرسپولیس و مس کرمان در حالی از ساعت ۱۹:۳۰ امروز جمعه به مصاف هم می روند که دو تیم شرایط متفاوتی در جدول دارند. پرسپولیس با ۵۱ امتیاز رتبه سوم را در اختیار دارد و مس کرمان نیز قرینه پرسپولیس است و از انتهای جدول سومین تیم است که خطر سقوط را با ۲۱ امتیاز احساس می‌کند. در واقع امشب شاهد جدال دو تیم بالانشین و پایین نشین جدول هستیم که فاصله 30 امتیازی با هم دارند و با وجود شرایط متفاوت، هدفی مشترک دارند؛ کسب 3 امتیاز.

مس کرمان در صورت کسب سه امتیاز کاملاً از دو تیم نفتی انتهای جدول جدا می‌شود و حاشیه امنیت خواهد داشت و در سمت مقابل پرسپولیس که تنها یک امتیاز با صدر جدول فاصله دارد برای پیشی گرفتن از سپاهان و استقلال چیزی جز سه امتیاز نمی خواهد و اینکه دست پر از کویر به پایتخت بازگردد.

البته به نظر می رسد دربی پایتخت در سوم اردیبهشت روی دیدار امشب سرخ ها تاثیر بگذارد چرا که پرسپولیس ۱۰ بازیکن سه‌اخطاره دارد که خطر محرومیت از دربی را بیخ گوش خود احساس می کنند و بدین ترتیب شاید گل محمدی دست به تغییرات بزند.

این در حالی است که شکست و حتی تساوی پرسپولیس مقابل مس کرمان می‌تواند تبعات سنگینی برای این تیم به همراه داشته باشد چرا که سپاهان و استقلال با پیروزی احتمالی مقابل حریفان در این هفته از مسابقات، فاصله با سرخ‌ها را افزایش خواهند داد و شرایط برای گل محمدی و شاگردانش در آستانه دربی پایتخت، سخت تر خواهد شد.

گفتنی است امشب دو دیدار دیگر برگزار می شود که نفت مسجدسلیمان و ذوب‌آهن از ساعت 19:15 در ورزشگاه شهید بهنام محمدی به مصاف هم می روند. نساجی و آلومینیوم اراک هم از ساعت 20 در ورزشگاه شهید وطنی دیدار می کنند. این نخستین آزمون کارلوس هرناندز سرمربی اسپانیایی نساجی است که هفته گذشته جانشین حمید مطهری شد.

کدخبر: 884591 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟