شمشیرباز فرانسوی در گفت‌وگو با رکنا: دوباره می‌خواهم شماره یک جهان شوم / پاکدامن شمشیرباز خوبی است

به گزارش رکنا، منون برونت آپیتی شمشیرباز 26 ساله فرانسوی که در بخش سابر زنان فعالیت می‌کند، از کارنامه درخشانی برخوردار است به نحوی که تاکنون 18 مدال رنگارنگ در مسابقات مختلف چه المپیک، جام‌جهانی و همچنین گرندپریکس به دست آورده است و بدون شک مهم‌ترین آن را می‌توان مدال برنز در المپیک توکیو دانست. البته کسب 6 مدال طلا در گرندپریکس هم از جمله دیگر افتخارات وی محسوب می شود.

وی در رنکینگ جهانی که جایگاه پنجم را به خود اختصاص داده است در هفته جاری توانست در مسابقات گرندپریکس فرانسه با قرار گرفتن در جایگاه سوم به مدال برنز دست پیدا کند.

برونت در گفت‌وگوی اختصاصی خود با رکنا، درباره مسابقات اخیر که با کسب مدال همراه بود و همچنین شناختش از سابریست‌های ایرانی به صحبت پرداخت.

*در ابتدا درباره موفقیت در مسابقات فرانسه که با کسب مدال همراه بود چه صحبتی دارید؟

خیلی خوب است که پس از مصدومیتی که داشتم به مسابقات بازگشتم و به سکو رسیدم. من از نتیجه‌ای که گرفتم بسیار خوشحالم. در ابتدا سخت بود اما هر چقدر از مسابقات می‌گذشت احساسات بهتری پیدا می‌کردم. رقبایم هم خوب بودند و اینطور نبود که از ابتدا چون ورزشکار میزبان بودم مدال را برای من کنار گذاشته باشند با سختی زیاد توانستم به این مدال برنز که استحقاقش را داشتم برسم.

*اکنون در جایگاه پنجم جهان هستی، آیا برنامه‌ای برای رسیدن به رنک یک جهان داری؟

شاید امروز من رنک پنج جهان باشم اما هدفم این است که دوباره به شماره یک رشته بخش سابر بانوان تبدیل شوم. به همین دلیل هر روز تمرین می‌کنم تا بتوانم به این اتفاق که سخت اما دست‌یافتنی است برسم.

برونت

*به مسابقات تونس که ماه آینده برگزار می‌شود، می‌روی؟

من نمی‌توانم برای مسابقات بعدی در تونس باشم. امیدوارم از حضورم در پیست خیلی لذت ببرم و کنار آن هم به پیشرفتم بیشتر از قبل ادامه بدهم.

*چه حسی دارد که هم شما و هم همسرتان در یک رشته فعالیت می‌کنید؟

من واقعأ خوشحالم که این لحظات را با شوهرم به اشتراک می‌گذارم. او به من کمک می‌کند تا بهتر شوم و پشتیبان خوبی برایم است. ما چیزهای استثنایی با هم زندگی می‌کنیم، بنابراین سعی می‌کنم تا حد امکان از آن لذت ببرم.

*برای المپیک که در کشورتان فرانسه است فکر می‌کنی نتیجه برای شما چگونه رقم بخورد؟

انجام بازی‌ها در کشور ما استثنایی است. امیدوارم بتوانم به صورت انفرادی و تیمی نماینده فرانسه در این رویداد بزرگ باشم. هدف من کسب 2 مدال در المپیک است و می‌خواهم رنگ این مدال‌ها طلا باشند.

*شمشیربازان ایران را چگونه در مسابقات دیده‌اید؟

من مخصوصاً اعضای تیم پسران را می‌شناسم چون با همسرم در مسابقات رقابت می‌کنند، البته در بخش بانوان زیاد رقابت نمی‌کنند بنابراین من آنها را خوب نمی‌شناسم. نمایندگان شما در بخش آقایان از جمله پاکدامن خوب هستند و از نظر فنی تا جایی که همسرم به من گفته سابریست تکنیکی است. برای وی در مسابقات اخیر آرزوی موفقیت دارم تا بتواند خوب نتیجه بگیرد. 

منونم

*شما در المپیک به مدال رسیدی بزرگترین آرزویی که دوستداری برآورده شود چه چیزی است؟

بزرگترین آرزوی من این است که من و همسرم هر کدام یک مدال طلا در پاریس کسب کنیم. برای دستیابی به این مساله هم به سختی هر روز تلاش می‌کنیم.

گفت‌وگو: یدالله محمدی

انتهای پیام/

کدخبر: 852840 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟