تابلوی ورود ممنوع مقابل عنصر نامطلوب/ کدام کشور مسی را راه نمی دهد؟

به گزارش رکنا، سیاستمداران مکزیکی در حال بررسی طرحی هستند که در صورت موفقیت آمیز بودن می‌تواند مانع ورود لیونل مسی به خاک این کشور شود. یک نماینده پارلمان این کشور به نام ماریا کلمنت گارسیا مورنو می‌خواهد برنده 7 توپ طلا را از ورود به این کشور منع کند.

مورنو برای این مورد خواسته تا مسی به عنوان یک عنصر نامطلوب معرفی شود. عنصر نامطلوب یا Persona non grata در حقوق بین‌الملل شناخته شده است و می‌تواند مانع ورود اشخاص به یک کشور شود.

این نماینده در این خصوص گفت: ما باید لیونل مسی، شهروند آرژانتینی و اسپانیایی را به دلیل تحقیر و بی احترامی آشکار به کشورمان مکزیک در جام جهانی به عنوان عنصر نامطلوب اعلام کنیم.

این درخواست پس از آن ارائه شد که بعد از شکست مکزیک مقابل آرژانتین، فیلمی از رختکن آلبی سلسته به بیرون درز کرد که در آن پیراهن تیم ملی مکزیک روی زمین و زیر پای لیونل مسی افتاده بود. البته آنطور که در توضیح این ماجرا شرح داده شده هیچ عمدی در کار نبود و رختکن بعد از هر بازی بهم ریخته می‌شود و افتادن پیراهن مکزیک تصادفی بوده است.

پس از این اتفاق یک بوکسور مکزیکی به نام کانلو مسی را تهدید کرد اگر چه کاپیتان تیم ملی مکزیک اینگونه واکنش داد: فکر می‌کنم کانلو ( بوکسور) نمی‌داند وضعیت یک رختکن چگونه است. فکر می‌کنم چیزی که گفته مزخرف است.

بوکسور مکزیکی پس از این صحبت‌های کاپیتان تیم ملی مکزیک از لیونل مسی عذرخواهی کرد، هر چند به نظر می‌رسد این اقدام نمایندگان مکزیک بیشتر تبلیغاتی است.

انتهای پیام/

کدخبر: 850968 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟