اختصاصی رکنا/ شمسایی: از حذف تیم ملی حرصم گرفت/ از پاداشی که به فوتبالیست‌ها دادند ناراحت نشدم

وحید شمسایی در گفت و گو با رکنا، در مورد نتیجه تیم ملی در جام جهانی و عدم صعود تیم ملی به دور دوم این مسابقات گفت: اینکه ما تا آستانه صعود به دور دوم بودیم شاید 100 سال دیگر هم رخ ندهد اما خب نشد. اگر ژاپن و کره جنوبی به دور دوم صعود می‌کنند به خاطر برنامه ریزی طولانی مدتی است که دارند. همین الان ژاپنی‌ها پس از چند دهه استفاده از مربی خارجی در اکثر رشته‌های خود رو به مربی بومی آورده‌اند.

وی ادامه داد: مسئولان فوتسال ژاپن به من می‌گفتند برای سال 2054 برنامه دارند تا قهرمان جهان شوند. این یعنی ممکن است تا آن سال اکثر این مسئولان در جایگاه فعلی نباشند اما هرکسی که بیاید همان برنامه را پیش می‌برد. ما اگر می‌خواهیم موفق شویم باید اینطوری برنامه ریزی کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان افزود: بارها شده رشته‌های مختلف ما مقطعی نتیجه هم گرفته‌اند اما بعدا رو به عقب رفتند که به خاطر همین عدم برنامه ریزی درست است. البته مسائلی مانند تحریم‌های ظالمانه هم هست که ورزش ما را بسیار اذیت می‌کند. ما سال‌ها نگاه کشورهای عربی را مسخره می‌کردیم و می‌گفتیم که فقط دنبال نتیجه مقطعی هستند اما الان خودمان بدتر از آنها شده‌ایم. در کل من به تک تک بازیکنان اعضای تیم ملی فوتبال درجام جهانی افتخار می‌کنم. آنها، کی‌روش و فدراسیون زحمت‌شان را کشیدند و به اندازه بضاعت‌مان نتیجه گرفتیم.

شمسایی در پاسخ به این سوال که آیا از عدم صعود تیم ملی ناراحت نشد و به قول معروف حرصش نگرفت؟ گفت: واقعا حرصم گرفت. ما مقابل انگلیس که یکی از قدرت‌های فوتبال است می‌توانستیم با نتیجه بهتر ببازیم، مقابل ولز عالی بودیم اما در بازی مقابل آمریکا کمی ترسیدیم. واقعا در بازی با آمریکا حرص دنیا را خوردم. ما در این بازی دنبال مساوی بودیم و باختیم. همیشه در فوتبال شما وقتی دنبال مساوی هستید شکست می‌خورید. آمریکا تیمی نبود که ما را ببرد اما نشد. خیلی دلم می‌خواست ما جای آمریکا با هلند بازی می‌کردیم.

وی در خصوص اینکه به نظرش با این شرایط بهتر است کی‌روش در تیم ملی بماند یا برود، خاطرنشان کرد: این مسئله بستگی به دیدگاه ما دارد. اگر قرار است فقط به فکر یک جام ملت‌ها باشیم باید کی‌روش برود اما اگر هدفمان جام جهانی آینده باشد باید کی‌روش بماند و تیم را جوان کند. وقتی برنامه مدون و چهارساله داشتیم باشیم ایرادی ندارد یکی، دو تورنمنت را فدا کنیم. همه تیم‌ها در جهان برنامه 4 ساله برای جام جهانی دارند و ماهم باید مانند آنها باشیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در خصوص اعتراض اکثرا ورزشکاران رشته‌های دیگر به پاداشی که به بازیکنان تیم ملی داده شده، تاکید کرد: من به تمام رشته‌ها و ورزشکاران‌شان احترام می‌گذارم چون خود من هم هنگام پاداش دادن رشته غیر فوتبالی هستم اما باید قبول کنیم که فوتبال از نظر مالی، اسپانسر، تماشاگر، مخاطب و ... با همه رشته‌ها متفاوت است و دنیای عجیب و غریب خودش را داد. واقعا رشته‌های دیگر نباید خودشان را با فوتبال یکی کنند. هر رشته و هر ورزشی جایگاه خودش را دارد.

شمسایی در پاسخ به این سوال که از این شرایط و مدل پاداش ناراحت نیست؟ گفت: نه! چرا ناراحت باشم؟ انشاالله که کشتی‌گیر، والیبالیست، بسکتبالیست، هندبالیست، فوتسالیست و ورزشکاران رشته‌های دیگر هم پاداش‌های خوبی بگیرند اما باید همه قبول کنیم نباید خودمان را با فوتبال مقایسه کنیم. ‌‌

کدخبر: 850009 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟