تصمیمات داوری پاشنه آشیل لیگ برتر

به گزارش رکنا، در حالی‌که امروزه در دنیای فوتبال استفاده از VAR موجب شده تا اشتباهات داوری به کمترین حد ممکن رسیده و نتایج بر اساس توان فنی تیم‌ها رقم بخورد اما همچنان در ایران، سوت‌ها اشتباه قاضیان نقش مهمی در رقم خوردن نتایج دارد.

مشکلات داوری سال‌هاست که وجود دارد اما در فصل جاری به اوج خود رسیده و هر هفته نیز بیشتر و البته در برخی موارد، عجیب و غیرقابل می‌شود.

به طور مثال در دیدار پیکان و آلومینیوم زمانی‌که تیم میهمان به گل رسید، داور در سوت خود دمید و در حالیکه‌انتظار می‌رفت مرکز زمین را نشان دهد و تیم مهدی رحمتی از حریف پیش افتد، اما اعلام پنالتی کرد. تصمیمی عجیب و وحشتناک که اعتراض شدید کادر فنی آلومینیوم را همراه داشت. در نهایت آن پنالتی گل نشد تا میهمان به یک امتیاز بسنده کند.

در دیدار مس رفسنجان و تراکتور، حسینی مدافع تراکتور توپ را به وضوح با دست لمس کرد و در حالی‌که توقع می‌رفت داور پنالتی بگیرد اما پشت محوطه خطا گرفت.

در بازی استقلال و فولاد نیز بنظر می‌رسید حق آبی‌ها برای کسب یک پنالتی با تصمیمات حاج‌ملک از بین رفت.

این اشتباهات موجب شده تا هر روز شاهد بیانیه‌های مختلف از سوی باشگاه‌ها باشیم. از سوی مسوولان فدراسیون نیز صحبت امیدوار کننده‌ای شنیده نمی‌شود و تنها تاریخ‌های جدیدی را برای ورود VAR اعلام می‌کنند.

امید است هرچه زودتر فوتبال ایران نیز به تکنولوژی کمک داور ویدئویی مجهز شود تا تیم‌ها و مربیان آنان دیگر بهانه‌ای نداشته و حق به حق‌دار برسد.

انتهای پیام/

کدخبر: 831535 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟