خط به خط با لیست کی‌روش؛ تمام شده‌ها جای استعدادها را گرفتند/ حق تقدم با لژیونرها است!

به گزارش رکنا، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در اردوی اتریش و 2 بازی تدارکاتی مقابل اروگوئه و سنگال 27 بازیکن را به اردو فراخواند که در ادامه به تحلیل پست به پست بازیکنان می‌پردازیم.

دروازه‌بان‌ها:

علیرضا بیرانوند ، امیر عابدزاده، حسین حسینی، پیام نیازمند

 

دعوت از این 4 دروازه بان نکته عجیبی نبود چون بهترین گلرهای حال حاضر فوتبال ایران همین نفرات هستند و تنها یکی دو گلر جوان مانند حبیب فرعباسی و حسین پورحمیدی هستند که شاید بتوانند با تلاش بیشتر جای نفر چهارم را در این لیست پر کنند.

مدافعان:

رامین رضاییان ، صادق محرمی، صالح حردانی، حسین کنعانی زادگان، مجید حسینی، مرتضی پورعلی گنجی ، شجاع خلیل‌زاده ، ابوالفضل جلالی، میلاد محمدی ،امید نورافکن

 

دعوت از شجاع خلیل‌زاده نشان داد کی‌روش این بار با نگرشی متفاوت به ایران آمده و با هیچ بازیکنی مشکلی ندارد و در دفاع میانی تقریبا آماده‌ترین نفرات دعوت شدند اما در بحث مدافعان کناری داستان متفاوت است. صالح حردانی در 2 بازی آخر استقلال نیمکت‌نشین بوده و جلالی هم در دیدار مقابل نساجی نیمت نشین جعفر سلمانی بوده! امید نورافکن هم که امسال ذخیره زکی‌پور بود و میلاد محمدی هم که اصلا مشخص نیست در چه شرایطی قرار دارد! تنها دعوت از رامین رضاییان منطقی به نظر می‌رسد و جای بازیکنانی مانند دانیال اسماعیلی فر و میلاد زکی پور در این لیست به شدت خالی است.

هافبک ها:

امید ابراهیمی، سعید عزت اللهی، میلاد سرلک، سامان قدوس، احمد نوراللهی، احسان حاج صفی، وحید امیری

 

اما پربحث ترین نفرات در خط میانی دعوت شده اند. با توجه به سیستم 1-3-2-4 کی‌روش، تیم ملی قطعا با 2 هافبک دفاعی بازی می‌کند اما واقعا در این پست فوتبال ایران با کمبود مهره مواجه است. امید ابراهیمی 35 ساله ، سعید عزت الهی بدون تیم، احسان حاج صفی که تعداد بازی های خوب ملی او از انگشتان یک دست کمتر است یا قدوس همیشه بیرون از لیست برنتفورد می‌خواهند مقابل تیم های بزرگ دنیا در جام جهانی قرار بگیرند؟ معیار دعوت از این بازیکنان چیست؟ وحید امیری مصدوم در اردو چه می‌کند؟ روزبه چشمی، مهدی مهدی پور ، سروش رفیعی، غلامرضا ثابت ایمانی، محمد خدابنده‌لو و چند بازیکن جوان دیگر در اندازه بازیکنان تمام شده یا بدون تیم هم نبودند؟ تنها خود کارلوس کیروش باید پاسخگوی دعوت از این بازیکنان باشد.

مهاجمان:

علی قلی‌زاده، علیرضا جهانبخش،مهدی ترابی، مهدی طارمی ، کریم انصاری فرد، سردار آزمون

 

وینگرها و مهاجمان دعوت شده به اردو تقریبا قابل دفاع هستند اما علامت سوال بزرگ دعوت از مهدی ترابی نا آماده و کریم انصاری‌فر است. آیا بازیکنانی مانند سعید صادقی، مهدی قائدی و یا شهاب زاهدی بهتر از این نفرات نبودند؟

با تمام این تفاسیر باید برای تیم ملی آرزوی موفقیت داشته باشیم و امیدواریم لیست نهایی تیم اعزامی به جام جهانی قطر با دیدن بازی‌های لیگ برتر اعلام شود تا حداقل افکار عمومی به این باور برسند معیار رسیدن به تیم ملی انجام بازی‌های باکیفیت و سطح بالا در باشگاه است و بازیکنان تمام شده یا بدون تیم جایی در لیست اعزامی به قطر ندارند!

انتهای پیام/

 

 

کدخبر: 826108 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟