حضرتی‌پور:  باید مراقب ناداوری‌ها باشیم/ می‌خواهیم با جام قهرمانی کشتی فرنگی به ایران بازگردیم

بهروز حضرتی‌پور در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص آخرین شرایط اردویی تیم ملی کشتی فرنگی اظهار کرد: از روز گذشته (یکشنبه) وارد اردوی پایانی و منتهی به حضور در صربستان شدیم و این اردو نیز به مدت یک هفته ادامه دارد و روز شانزدهم شهریورماه به سمت بلگراد سفر می‌کنیم. به هر حال در این مدت تمام برنامه‌هایی که مدنظر داشته‌ایم به خوبی پیش رفته است و همین امر باعث شده تا محمد بنا از این موضوع رضایت قلبی داشته باشد و امیدوارم همین روند در اردوی پایانی هم به خوبی طی شود تا با شرایط خوب وارد مسابقات شویم.

وی افزود: در این مدت هر  کاری که از دست ما بر می‌آمده برای کشتی‌گیران انجام داده‌ایم. از چند روز دیگر هم با برنامه‌ریزی که انجام داده‌ایم از فشار تمرینات کم می‌کنیم تا به معنای واقعی شرایط را به سمتی پیش ببریم تا مراقب کنترل وزن بچه‌ها باشیم تا در روز وزن‌کشی با مشکل مواجه نشوند. تلاش می‌کنیم بیشتر نکاتی که مدنظر است را در روزهای پایانی اردو اجرایی کنیم.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی  با اشاره به کار دشوار تیم ملی در نبود روسیه گفت: با وجود غیبت روس‌ها در این مسابقات، کار بسیار سختی در پیش داریم اما نفرات بسیار خوبی در تیم حضور دارند که شانس‌های کسب مدال برای ما خواهند بود. درست است روسیه در بلگراد حضور ندارد اما حقیقتأ در برخی اوزان یکسری کشورهای کم ادعا ممکن است در ترکیب خود چهره‌هایی را معرفی کنند که شاید برخلاف پیش‌بینی‌ها به مدال هم برسند. همچنین در رشته فرنگی بر خلاف آزاد تردد کشورهای مدعی برای کسب مدال زیاد است و همین امر کار را برای ما دشوار می‌کند. خداراشکر هیچگونه مصدومی نداریم و سعی ما بر این است این اردو را به خوبی به پایان برسانیم. 

حضرتی‌پور تصریح کرد: به طور مثال در فرنگی ازبکستان، قزاقستان، مجارستان؛ آلمان؛ گرجستان یا حتی جمهوری آذربایجان از جدی‌ترین رقبای ما در راه کسب مدال هستند. نباید به دلیل غیبت روس‌ها فکر کنیم کار آسانی در پیش داریم. تمام برنامه ما این است تا بتوانیم نمایش قابل قبول‌تری نسبت به اسلو در بلگراد داشته باشیم اما باز نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از کسب مدال داشت، زیرا رشته ما مشابه وزنه‌برداری رکوردی نیست که از قبل بتوان نتیجه را پیش‌بینی کرد. اما خوشبختانه جوانان خوبی داریم که کوهی از انگیزه هستند و امیدوارم عملکردشان در بلگراد خوب باشد.

وی با اشاره به اینکه ممکن است در برخی اوزان شاهد ناداوری باشیم، اینطور به سوال پاسخ داد: بالاخره در اکثر مسابقات مشکلات مربوط به داوری وجود داشته و چون نماینده‌ای در اتحادیه جهانی کشتی نداریم، احتمال دارد در بازی با نمایندگان کشور میزبان داوران با اعمال ناداوری کار را برای ما سخت کنند. بالاخره مسابقات جهانی در خود کشور لالوویچ است و چون رشته کشتی هم برای آن‌ها اهمیت دارد به طور حتم دست به هر کاری خواهند زد. همیشه هر مدالی که گرفته‌ایم با زحمت و جنگندگی خود بچه‌ها بوده و با وجود یکسری ناداوری‌ها باز هم توانسته‌اند به مدال برسند.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی با تشکر از مسئولان فدراسیون برای فراهم آوردن امکانات خوب گفت:واقعأ جای تشکر دارد و رأس آن شخص رییس و نایب رییس فدراسیون که تلاش کرده‌اند هر آنچه برای رفاه ما در اردوها نیاز بوده علی دبیر با سخت‌کوشی برای ما فراهم کند. خداراشکر کارها به خوبی از نظر تغذیه‌ای و سخت‌افزاری و پیش رفته و هیچ کمبودی تاکنون احساس نششده است. همچنین در این مدت هم مربیان سازنده پا به پای ما در تمرینات پیش آمده‌اند و از این بابت از آن‌ها کمال تشکر و قدردانی را دارم. امیدوارم با دعای خیر مردم و همچنین زحمات خود بچه‌ها شاهد کسب نتایج خوب در بلگراد باشیم.

حضرتی‌پور در پایان گفت: از صمیم قلب آرزو دارم کشتی آزاد و فرنگی ایران در رقابت های قهرمانی جهان بدرخشند و با دست پر به ایران بازگردند. بعد از جهانی 2014 که ما قهرمان شدیم امیدوارم این بار یکبار دیگر هم قهرمان شویم.

انتهای پیام/

 

کدخبر: 819712 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟