دادمرز: وظیفه سختی دارم/کشتی‌گیر آذربایجانی اصلی‌ترین رقیبم است

پویا دادمرز در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص شرایط آمادگی در اردوهای تیم ملی کشتی فرنگی اظهار کرد: بنا به نظر کادرفنی تا به الان 12 مرحله اردو برای ما در نظر گرفته شده و خداراشکر از لحاظ آمادگی رفته رفته در حال رسیدن به شرایط مطلوب هستم. این اردو تا روز دوم شهریور ماه ادامه دارد و سپس دوباره پس از چهار روز استراحت وارد اردوی متصل به اعزام می‌شویم که امیدوارم تا آن زمان به فرم صددرصدی برسم. خوشبختانه همه چیز در اردوها از سمت فدراسیون برای ما فراهم شده است.

* فدراسیون برای ما کم نگذاشته است

وی با اشاره به امکانات خوبی که از طرف فدراسیون برای آن‌ها فراهم شده است، گفت: خداراشکر کمپ تیم‌های ملی از لحاظ امکاناتی نسبت به سالیان گذشته خیلی بهتر شده و هم آرامش خوبی در اردوها برای ما ایجاد شده است. از نظر تمرینی و ... هیچگونه کمبودی احساس نمی‌شود و با این اتفاقات اکنون موقع شکوفا شدن ما کشتی‌گیران در بلگراد است. الان همه چیز دست ما است و باید کار را قشنگ تمام کنیم. از نظر مرغوبیت مدالی با بهترین نتایج به ایران بازگردیم.

*باید چراغ اول را در بلگراد خوب روشن کنم

ملی‌پوش کشتی فرنگی درباره آمادگی‌اش برای مسابقات جهانی بیان کرد: خداراشکر شرایط خیلی خوب و آمادگی بسیار بالایی دارم. امیدوارم بتوانم نمایش خیلی خوبی را به اجرا درآورم و قهرمان وزن خودم در این دوره از رقابت‌ها باشم. وظیفه سختی به من محول شده زیرا باید به عنوان نخستین کشتی‌گیر از ایران به روی تشک بروم آن هم در وزن شلوغ سبک وزن اما با این وجود انشاالله بتوانم چراغ اول را خوب روشن کنم تا پس از من سایر بچه‌ها هم خوش بدرخشند، امیدوارم خدا من را یاری کند و شرمنده مردم کشورم نشوم.

*می‌خواهم پس از یازده سال دوباره ایران را صاحب مدال سبک وزن کنم

دادمرز در پاسخ به این سوال که آیا می‌توانیم پس از سال 2012 بار دیگر شاهد کسب مدال از ایران در سبک وزن باشیم، اینطور پاسخ داد: پس از 2012 که حمید سوریان صاحب مدال در وزن 55 کیلوگرم شد پس از آن تاکنون کسی صاحب مدال جهانی نشده و امیدوارم بتوانم پس از یک دهه این مدال را تکرار و چراغ مدال‌آوری را در سبک وزن دوباره روشن کنم. خداراشکر نسبت به مسابقاتی که تاکنون رفته‌ام همیشه دست پر بازگشتم از نوجوانان جهان گرفته تا هر مسابقات جهانی که حضور داشته‌ام و در بلگراد هم امید زیادی به رفتن روی سکو دارم.

وی در خصوص اینکه چه شناختی نسبت به حریفان خود دارد، گفت: تمام حریفان و کشتی‌گیران خوب هستند و با اکثر آن‌ها مسابقه داده‌ام و شناخت خوبی دارم. البته اصلی‌ترین رقیب من در وزن 55 کیلوگرم، الدانیز عزیزلی از جمهوری آذربایجان است که جز او با سایر کشتی‌گیران مصاف داده‌ام. امتیاز خاصی که نسبت به رقبایم دارم اینکه وزنم نسبت به حریفان خیلی بهتر است و نباید وزنی کم کنم، باید از این مزیت بهترین استفاده را ببرم. کشتی‌گیران گرجستان، ترکیه، ژاپن و .... هم هستند که نباید دست کم گرفته شوند.

*تلاش ما کسب رفتن روی سکوی قهرمانی بلگراد است

دارنده مدال برنز قهرمانی آسیا درباره اینکه باید در بلگراد شاهد چه نتایجی از تیم ایران باشیم، اینطور پاسخ داد: سعی تلاش ما بر این است عنوان نایب قهرمانی خودمان را در سال گذشته در بلگراد تبدیل به اولی کنیم. انشاالله هم خودم و هم بچه‌ها روی سکو نخست برویم. برای ما خیلی تفاوتی ندارد با چه قرعه‌ای مواجه شویم زیرا تمام هدف ما درخشش در قبل بلگراد است.

*وزارت ورزش پاداش مدال من را پرداخت نکرده

قهرمان وزن 55 کیلوگرم کشورمان درباره شرایط حمایتی گفت: دبیر و سایر مسئولان فدراسیون برای ما سنگ تمام گذاشته‌ و اردوها را به بهترین شکل ممکن برای ما برگزار کردند که جا دارد از آن‌ها تشکر کنم. تاکنون همه چیز خیلی خوب بوده‌است و از حالا به بعد همه چیز به تلاش خودمان بستگی دارد. البته مساله تاریک برای من این است با وجود گذشت یک سال از پایان امیدهای جهان هنوز مسئولان وزارت ورزش پاداش یک سال اخیر من را پرداخت نکرده‌اند و باید شرایطی فراهم شود تا این اتفاق برای ما عملی شود.

این کشتی‌گیر ایذه‌ای در پایان اظهار کرد: تشکر می‌کنم از تمام کسانی که برایم زحمت کشیده‌اند مخصوصأ لقمان رضایی و همچنین کادرفنی بزرگسالان و امیدوارم زحمات و تلاش ما در این مدت اخیر منتهی به نتایج خوب در بلگراد شود. از مردم هم درخواست دارم مثل همیشه به عنوان حامی اصلی ما را دعا کنند تا بهتر از سال گذشته نتیجه بگیریم.

انتهای پیام/

کدخبر: 817095 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟