ماجدی: تا فردا مالیات ویلموتس را پرداخت می‌کنیم/ اسکوچیچ در شرایط سخت تیم ملی را به جام‌جهانی برد

به گزارش رکنا، میرشاد ماجدی در مورد عملکرد خود در مدت 6 ماهه سرپرستی‌اش در فدراسیون فوتبال اظهار داشت:‌ اگر به تاریخ 30 بهمن 1400 بازگردیم فدراسیون فوتبال را با کمتر از حدود 200 میلیون تومان تحویل گرفتم تا اینجا نیز با حمایت‌های مجلس، دولت و دستگاه‌های دیگر توانستیم مبلغ بسیار خوبی را برای پرداختی‌های گذشته هزینه کنیم.

وی افزود:‌مالیات‌هایی که از سال 97 فدراسیون فوتبال باید برای قرارداد دو بزرگواری که با ما کار کردند یعنی کی‌روش و ویلموتس بدهکار بودیم حدود 2 میلیارد تومان مربوط به مالیات قرارداد کی‌روش بود که 3 یا چهار روز قبل آن را تسویه کردیم ویلموتس بابت پولی که فعلأ گرفته نه آن پولی که قرار است بگیرد بالغ بر 2 میلیارد و 60 میلیون تومان مالیات داشته که آن را هم ان‌شاالله صبح شنبه تسویه می‌کنیم.

سرپرست فدراسیون فوتبال تصریح کرد: تسویه مالیاتی خوشایند ما نیست اما تعجب می‌کنم چرا از سال 97 این مالیات‌ها پرداخت نشد از روزی که فدراسیون را تحویل گرفتیم حساب‌های ما را به همین خاطر بسته بودند. 20 روز تا یک ماه زمان برد تا با فراهم کردن مبلغ اولیه و مکاتبات صورت گرفته بتوانیم حساب‌ها را باز کنیم و دخل و خرج خود را انجام بدهیم.

ماجدی ادامه داد: با تمام این مسائل کارهای جاری فدراسیون انجام می‌شود نباید فکر کنیم برای برگزاری یک بازی دوستانه تلفن را برمی‌داریم و به کشور دیگری زنگ می‌زنیم تا در فلان روز با ما بازی کنند نمی‌دانید برگزاری بازی‌های دوستانه چه هزینه‌هایی دارد همه این کارها را انجام دادیم. عدد بسیار کلانی در این 6 ماه وارد فدراسیون شد، اما خدا را شکر دولت، مجلس و سازمان‌های دیگر به ما کمک کردند. در مورد بلیت‌فروشی جام‌جهانی هم کار خدا بود که به فدراسیون کمک کرد خدا خواست تا فدراسیون تمام بدهی‌های مربوط به سرمربیان پیشین فوتسال، فوتبال و فوتبال ساحلی را که از سال‌های بسیار دور مانده بود، تسویه کنیم.الان نیز به جزء اسکوچیچ و دو دستیار خارجی‌اش که باید از ریال به دلار پرداخت کنیم به سایر اعضای کادر فنی تیم ملی بدهی نداریم. ان‌شاالله در همین هفته با اسکوچیچ نیز تسویه می‌کنیم.همه این کارها در 6 ماه انجام می‌شود.

وی در خصوص اینکه با وجود تمام این مسائل انتظار می‌رود فدراسیون درآمدزا باشد اما مسائلی که عنوان کرد صرفا کمک‌هایی است که عزیزی‌خادم هم از سازمان برنامه و بودجه توضیح داد درست است اما در آن زمان مدیریت مالی سخت نگرفت ما کمک مالی که گرفتیم و مدیریت کردیم. همین الان می‌توانیم قرارداد ببندیم و یک شرکت به عنوان اسپانسر تیم ملی فدراسیون آماده پرداخت است اما یادمان باشد فدراسیون فوتبال هستیم و جام‌جهانی را پیش‌رو داریم. در این مقطع هر کسی حامی مالی ما باشد در بحث برد برد ضریب چند برابر خواهد داشت نمی‌توانیم به راحتی از حق و حقوق فدراسیون،‌مردم و بازیکنان بگذریم و با قراردادی ارزان حمایت مالی از تیم ملی را به یک شرکت و یا سازمان واگذار کنیم.

سرپرست فدراسیون فوتبال تصریح کرد: خیلی‌ها آماده حمایت از فدراسیون هستند اما تمام سعی من و همکارانم در هیأت رییسه این است که به راحتی زیر بار هر قراردادی نرویم باید اسپانسری بگیریم که درخور نام فدراسیون فوتبال و تیم ملی باشد زیرا می‌خواهیم در بین 32 تیم جام‌جهانی شرکت کنیم. در غیر اینصورت می‌توانیم قرارداد معمولی بسته و بگوییم اسپانسر هم گرفته‌ایم. یکی از نکاتی که شاید ضعف من و همکارانم باشد این است که اهل شعار دادن نیستم و زیاد مصاحبه نمی‌کنم. زیاد حرف نمی‌زنم بلکه سعی دارم عمل کنم.

ماجدی با اشاره به برخی تعطیلات در برگزاری رقابت‌های لیگ توضیح داد: در این مدت عید نوروز، ماه رمضان و ... را داشتیم اگر آنها را از روزهای کاری ما کم کنید، می‌بینید حدود 4 ماه و نیم وقت داشتیم تا کار انجام بدهیم.خوشحالم که بگویم 5 برابر مبلغ قبلی با حامی مالی داوران قرارداد بستیم. این موضوع یک دستاورد است باید از شرکت نفت پارس تشکر کنم. همه کارها را قانونی و طبق آئین‌نامه مالی و معاملاتی انجام می‌دهیم و می‌خواهیم هیچ چیزی برای آیندگان باقی نگذاریم که خدشه‌ای وارد شود. به صورت رایگان برای تمام تیم‌های ملی بزرگسالان با تولیدکننده البسه قرارداد بستیم.

نامزد ریاست فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه در ازای عقد قرارداد با تولیدکننده البسه چه مقدار پول دریافت کردند گفت:‌ وقتی فراخوان گذاشتیم یا چهار شرکت خارجی و 2 یا 3 شرکت ایرانی در فراخوان شرکت کردند از این لباسی که از تولیدی مجید به عنوان یک کالای ایرانی می‌گیریم برای تیم ملی بزرگسالان کاملا رایگان است. سایر تیم‌های بزرگسال را نیز این لباس‌ها را رایگان دریافت خواهند کرد و حدود 10 میلیارد تومان البسه رایگان از این شرکت خواهیم گرفت. پولی نمی‌گیریم اگر قرار باشد پول بگیریم باید باز هم لباس بخریم.

وی در خصوص اینکه آیا این شرکت در جام‌جهانی حضور داشته گفت: خیر، وقتی فراخوانی می‌گذارید شرکت‌ها و برندهای تجاری شرکت می‌کنند همه شرکت‌های خارجی یک موضوع مشترک داشته و می‌گفتند نمی‌توانیم در تهران هیچ البسه‌ای را به فدراسیون تحویل بدهیم. گمرک به کنار اما نمی‌توانستیم هر زمان لباس خواستیم از این شرکت‌ها تحویل بگیریم. برخی از این شرکت‌ها به یورو لباس می‌فروختند به همین دلیل نمی‌توانستیم با آنها همکاری کنیم.

سرپرست فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه تیم ملی در دوره گذشته بابت همکاری با شرکت آدیداس پولی دریافت نکرد و اکنون نیز با وجود همکاری با یک شرکت ایرانی باز هم پولی دریافت نخواهد کرد و این موضوع که یک شرکت به صرف تحویل لباس رایگان حامی البسه تیم ملی شود، مانند یک شوخی می‌ماند گفت: وقتی شرکت‌ها نمی‌آیند باید چه کاری انجام بدهیم؟ ما مناقصه برگزار نکردیم بلکه فراخوان دادیم گفتیم هر کسی می‌تواند در تیم ملی ما خودش را جای بدهد، در این فراخوان شرکت کند.در این فراخوان تمام اعضای فدراسیون، سازمان بازرسی کل کشور، وزارت ورزش و ... حضور داشتند و کاملاً قانونی است. همه جلسات فیلمبرداری شده و در قوانین مالی و مالیاتی ما نیز فرق مناقصه و مزایده و فراخوان وجود دارد. وقتی نماینده بازرسی در جلسه شرکت می‌کند یعنی کار قانونی است برخی مواقع ترک تشریفات هم در برخی مسائل داریم اما در مورد لباس این کار را انجام ندادیم.

ماجدی با اشاره به شرکت حمایت‌کننده مالی از داوران بیان کرد: برای اولین بار همه داوران و ناظران لیگ برتری و دست‌اولی ما پیش از شروع فصل کلاس آموزشی داشتند تمام تسویه حساب‌های داوران فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی آقایان و بانوان صفر شده و تمام طلب داوران در سال 1400 پرداخت شد.بحث دیگرمربوط به هیأت‌های استانی است که بازوان پرتوان ما هستند. استقلال آن‌ها به فدراسیون کمک می‌کند و روی این موضوع خیلی تأکید داریم.

وی در خصوص آخرین وضعیت دریافت پول‌های بلوکه شده کشورمان در فیفا گفت:‌ به فیفا نامه زدیم تا پول اسکوچیچ و همکارانش را از این محل پرداخت کنند اما به ما نامه زدند و این موضوع را نپذیرفتند.همه پول‌هایی که در فیفا داریم دارای سرفصل هستند و مشخص شده که باید کجا هزینه شوند. به صورت مثال برای ساخت و سازها سرفصل عمرانی داریم نمی‌توانیم بگوییم ساخت و ساز نمی‌کنیم و پول ماجدی را از این محل بدهید.

سرپرست فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه به فیفا ربطی ندارد ما پاداش خود در جام‌جهانی را می‌خواهیم در چه راهی هزینه کنیم گفت:‌پولی که در جام‌جهانی است مربوط به زیرساخت‌ها است، بازیکنان ما افرادی است برای صعود به تیم ملی به جام‌جهانی زحمت کشیده‌اند من باشم یا نباشم  اجازه پرداخت پول به غیر را نخواهم داد. باید برای آیندگان فوتبال ما سرمایه‌گذاری شود.

نامزد ریاست فدراسیون در خصوص ابهام مطرح شده مبنی بر اینکه او برای حضور در انتخابات باید از سمت خود از هیأت رییسه استعفا کند، مانند اتفاقی که برای حیدر بهاروند در سال 95 رقم خورد گفت: ما سندی بالادستی به نام اساسنامه داریم به هر چیزی که در اساسنامه نوشته شده پایبند هستیم اما وقتی چیزی نوشته نشده نمی‌توانیم قانونی داخل اساسنامه بگذاریم اگر کار من غیرقانونی باشد به حدی دستگاه‌های قانونی و غیرقانونی در کشور ما وجود دارد که قبل از نشستن من روی یک صندلی اجازه چنین کاری را به من نخواهند داد.

ماجدی در خصوص انتشار نامه‌ای مبنی بر اینکه فعالیت‌هایش او مصداق بارز تعارض منافع است،‌ گفت:‌ من چنین نامه‌ای دریافت نکردم.

وی در خصوص برنامه‌هایش برای ورود سیستم VAR به کشورمان اظهار داشت: ای کاش مجمع ما چند ماه دیگر برگزار می‌شد تا می‌توانستم در مورد این مسائل توضیح بدهم.

سرپرست فدراسیون فوتبال در خصوص دلیل سفرهای اخیرش پاسخ داد:‌من به سفری نرفته‌ام به این دلیل اردوی تیم ملی در قطر نرفتم که اتفاقی را رقم بزنم کار برای من اولویت دارد. به قطر نرفتم و در ایران ماندم پیگیر دریافت باقیمانده پاداش بازیکنان تیم ملی بودیم سجادی در این موضوع خیلی به ما کمک کرد. او به قطر رفت و ما در ایران ماندیم تا این پاداش‌ها پرداخت شود در نهایت با حضور وزیر ورزش در دوحه این کار انجام شد. به سوئیس نرفتم و در ایران ماندم تا بحث شبانه‌روزی بانوان را طبق هماهنگی‌ با سازمان‌های دیگر پیش ببریم.

ماجدی تصریح کرد: خوشحالم بگویم در بحث VAR سرانجام نامه تأییدیه برای ما آمد و ان‌شاالله از هفته آینده آموزش این سیستم را برای داوران شروع خواهیم کرد. نه شعار دادیم که VAR آوردیم و نه گفتیم بانوان را به ورزشگاه می‌آوریم، فقط سکوت کردیم گفتیم اجازه بدهید هر زمان کار تمام شد آن را اعلام کنیم. آموزش داوران در کشورمان انجام خواهد شد در نامه‌ای که به فیفا زدیم شرکت مدنظر ما را تأیید کرد و خودشان نماینده داخل ایران را مورد تأیید قرار دادند.

وی در مورد نام این شرکت گفت:‌ اجازه بدهید قرارداد ثبت شود تا فردا نگویند فلانی شرکتی را گفت و قرارداد امضاء نشد اما کار قطعی است صحبتی که ما داشتیم آموزش این سیستم 6 ماهه است طبق صحبت با فردی که در ایران حضور دارد به این نتیجه رسیدیم که 2 سیستم را اجرا می‌کنیم. می‌توانیم در 3 ماه داوران را آموزش بدهیم.

سرپرست فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا قراردادی که قرار است به امضاء برسد در مورد سیستم آفساید و ... است در مورد این مسائل باید افشاریان، کامرانی‌فر و ... که خودشان داور هستند پاسخگو باشند. ابتدا باید آموزش بدهیم و سپس کارهای مانیتورینگ و ... را انجام بدهیم. استارت اولیه کار از همین آموزش است. نماینده‌ای از فیفا می‌آید و داوران ما را آموزش می‌دهد. من جزئیات را نمی‌دانم زیرا داور نیستم اما کلیات کار و چیزی که به من ربط دارد این است که از هفته آینده کار را شروع خواهم کرد. اکنون بحث مجمع و امور تیم ملی را پیش‌رو داریم که باید به صورت همزمان پیش برود.

وی در خصوص اینکه آیا برای شرکتی که قرار است در زمینه VAR با آن همکاری کنند گرفتند تا اتفاقات همکاری با شرکت قبلی تکرار نشود، گفت: همه تأییدیه‌ها را گرفته‌ایم خدا را شکر شبانه‌روزی کار کردیم از حراست وزارت ورزش ، فدراسیون فوتبال، حمید سجادی، فولادگر،‌کامرانی‌فر اعضای هیأت رییسه و... تشکر می‌کنم همه آن‌ها وقت گذاشتند اما صحبتی نکردیم. نمی‌دانم بگویم خوشبختانه یا متأسفانه اما هر کلمه‌ای از دهان ما بیرون بیاید قبل از ما در رسانه‌ها است نمی‌دانم این چه اتفاق جدید و پدیده‌ای است کنترل کردن اینکه همه مسائل را نگه داریم و بیرون ندهیم تا مجوز صادر شود خیلی سخت است.

ماجدی درباره این که آیا این شرکت روسی است گفت: خیر، شرکت دیگری است. اکنون منتظر نهایی شدن قرارداد هستیم تا وقتی قرارداد امضاء نشده به عنوان یک مسؤول نمی‌توانم حرف بزنم.

سرپرست فدراسیون فوتبال در خصوص 2 دستگی ایجاد شده در اردوی تیم ملی اظهار کرد: من یک آدم فوتبالی هستم بازیکن تیم ملی بودم و فکر می‌کنم دل و قلب یک فوتبالیست و مربی بیشتر از هر کسی برای تیم ملی می‌تپد. این موضوع به نظر من 2 دستگی نبود. هر کدام از این عزیزان حق داشتند نگرانی خود را نسبت به تیم ملی نشان بدهند.

وی درباره اینکه خیلی در مورد وضعیت تیم ملی خوش‌بین است گفت:‌ اگر خوش‌بین نبودیم نمی‌توانستیم به جام‌جهانی صعود کنیم با همین خوش‌بینی به جام‌جهانی رفتیم. وقتی اسکوچیچ تیم را تحویل گرفت هیچ مربی این تیم را قبول نمی‌کرد زیرا با یک مساوی حذف می‌شدیم برخی مربیان از این کار کنار کشیده و تیم ملی رها مانده بود. اسکوچیچ آمد و تیم ملی را تحویل گرفت ما را به جام‌جهانی برد.

انتهای پیام/

کدخبر: 818910 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟