برزگر: از نتیجه‌ام در قاهره راضی هستم/ حمایتی از طرف مسئولان استانم ندیدم

پریما برزگر در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص عملکرد خود در مسابقات قهرمانی جهان اظهار کرد: خیلی از عملکردم راضی بودم با توجه به اینکه در جهانی سال گذشته و همچنین قهرمانی آسیا حضور نداشتم، این باعث شد تا رنک خودم را از دست بدهم و حریفان سخت‌تری در قاهره به من برخورد کنند. واقعأ سخت بود در این همه مدت زیرا در هیچ مسابقه‌ای نبودیم تا سطح آمادگی خودمان را محک بزنیم. خداراشکر پس از اینکه مشخص شد در جهانی حضور خواهیم یافت با انگیزه بیشتری تمرینات خودمان را دنبال کردیم و با توجه به تمریناتی که داشتیم به نتایج قابل قبولی دست یافتم. خوشبختانه هم خودم و هم مربیان از درخششی که داشتم راضی بودند. ما بیشتر سعی کردیم به رهنمون‌های مربیان گوش بدهیم و کاری که آن‌ها می‌خواهند انجام بدهیم و خداراشکر نتیجه‌اش را هم دیدیم.

وی افزود: در دور مقدماتی رقبای سر سختی از اوکراین، ایتالیا، کانادا و ... داشتم و اینطور نبود کار راحتی داشته باشم اما خوشبختانه بدون توجه به نام و آوازه حریفانم توانستم این مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارم و با قرعه استراحت در جدول 128 نفره مواجه، به دلیل عملکرد خوبم وارد جدول 96 نفره شدم در آنجا هم کم نگذاشتم اما به شمشیربازی از آذربایجان باختم که تجربه او از من خیلی بیشتر بود. البته تمام تلاشم را کردم اما شانس با من یاری نکرد و شرمنده مردم کشورم شدم. بین 200 نفر ورزشکار حضور در بین 96 نفر برتر اتفاق کمی نیست که بگوییم بی ارزش است.

ملی‌پوش سابر با اشاره به صعود 84 پله‌ای در رنکینگ جدید فدراسیون جهانی اینطور گفت: ثمره تلاش‌های خوب من در قاهره منجر به این شد تا در رنک جدید فدراسیون جهانی 84 پله صعود داشته باشم. این مساله برای ما روشن است که استعداد خوبی در ما نهفته است و تنها نیاز به حضور مداوم در مسابقات داریم تا آبدیده شویم. برنامه بعدی من این است تا بتوانم در آینده هر مسابقه‌ای که می‌روم درخشش بیشتری داشته باشم.

برزگر در خصوص اینکه شرایط از لحاظ حمایتی چگونه است، اظهار کرد: درخواست ما از مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش این است که مانند گذشته نگاه ویژه به ما داشتند، در آینده به این روند ادامه دهند و بودجه بیشتری به شمشیربازی در بخش بانوان اختصاص بدهند در کنار آن هم به مسابقات بیشتری فرستاده شویم. در طول سال اگر به رقابت‌های زیادی برویم، می‌توانیم حتی بین 50 نفر اول چه بسا بهتر از آن هم بیاییم. تمام تلاش ما به این مسیر رفته تا بیش از پیش شمشیربازی ایران را سر زبان‌ها بیاندازیم، هر چند تمام کشورها در شمشیربازی سخت هستند و ما نسبت به آن‌ها تجربه کمی داریم. حقیقت امر این است در طول سال شاید به ما چند مسابقه فرستاده شویم و بر عکس ما شاید رقبا در طول سال نزدیک به 50 مسابقه شرکت کنند و همین امر باعث اختلاف بین ما و آن‌ها شده است. جبران این مساله تنها به این امر بستگی دارد که مسئولان ما را حمایت کنند. هر چقدر تمرین کنیم اما میدان نبینیم، هیچ فایده‌ای ندارد. با این نتایجی که ما به دست آوردیم واقعأ با گرفتن مدال هیچ تفاوتی ندارد.

وی در پایان با اشاره به اینکه مبالغ قراردادها در لیگ شمشیربازی خیلی پایین است، گفت: مبالغی که در لیگ از طرف باشگاه‌ها به ما تعلق می‌گیرد خیلی خنده‌دار است و مانند خرید برای یک روز از سوپر مارکت است. خجالت می‌کشم که بگویم در یک سال باشگاه‌ها چه مبالغی به ما می‌دهند. امیدوارم بخش خصوصی با تدابیر مسئولان فدراسیون راغب به حمایت از ما شوند زیرا این پتانسیل در ما وجود دارد تا کار غیر ممکن را در مسابقات بزرگ به ممکن تبدیل کنیم، مانند کاری که در قاهره انجام دادیم.

ملی‌پوش سابر در خصوص اینکه حمایت‌ها از طرف استان البرز چگونه است، گفت: با توجه به اینکه تنها نماینده استان خودم در قهرمانی جهان بودم انتظار داشتم به یک شکلی من را مورد عناویت ویژه خودشان قرار دهند تا با انگیزه مضاعف در قاهره حضور پیدا کنم اما متاسفانه دریغ از یک تماس خشک و خالی تا شرایط من را در مدتی که در اردوی تیم ملی بودم جویا شوند. به عنوان یک ورزشکار مانند هر شخصی توقع حمایت مسئولان استانم را دارم تا به شکل بهتری از لحاظ انگیزشی به تمریناتم ادامه دهم تا در مسابقات پیش‌رو از جمله کشورهای اسلامی و کسب سهمیه المپیک بهتر عمل کنم. متاسفانه این امر تا به الان برای من از طرف هیات شمشیربازی استان البرز فراهم نشده است تا به آن دلخوش باشم.

انتهای پیام/

کدخبر: 808587 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟