رفیعی: هدف ما از حضور در قونیه رسیدن به مدال است/ عملکردم در قاهره خوب بود

فائزه رفیعی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص اینکه از نتیجه خود در قهرمانی جهان راضی بود یا خیر، اظهار کرد: مسابقات از سطح بسیار بالایی برخوردار بود به دلیل اینکه پس از المپیک دومین رویداد بزرگ جهان به حساب می‌آید. در مصر تمام تیم‌ها و بزرگان شمشیربازی با تمام قدرت در آن حضور داشتند. این رقابت‌ها با حضور برترین‌های دنیا، همیشه از سطح بالایی برگزار می‌شود و آرزوی هر ورزشکاری است که با کسب مدال نام خود را در تاریخ المپیک و جهان ثبت کند. خدا را شکر ما هم برای اولین‌بار توانستیم بهترین عملکرد را ارائه دهیم. در جدول مقدماتی با ثبت تنها یک شکست و رسیدن به 5 برتری، با عملکردی درخشان وارد جدول 96 نفره شدم و در آنجا هم خیلی راحت از سد یک حریف بلژیکی گذر کردم اما در جدول 64 نفره به حریف کانادایی خود باختم و به عنوان 39 نهمی بسنده کردم. 

وی افزود: واقعأ از عملکرد خودم در قاهره بی‌نهایت راضی هستم زیرا در این مدت روند خوبی از نظر تمرینی دنبال کردم و ثمره‌اش این شد در مصر پیشرفتم بیشتر از مسابقات قبلی احساس شد. خداراشکر که شرمنده مردم و همچنین مربیانم که برایم زحمت کشیده بودند نشدم. به طور مثال در سال 2019 سابریستی از اوکراین روی سکوی قهرمانی رفت اما در همین قاهره او حتی به جمع 32 نفر برتر هم صعود نکرد و این نشان از سختی مسابقات دارد. خاصیت شمشیربازی این است که ورزشکاران همیشه در اوج آمادگی نیستند و باید از نظر ذهنی هم در بهترین شرایط باشیم زیرا اگر فکر ما در روز مسابقه آماده نباشد، خیلی شرایط سختی در انتظار ما خواهد بود.

ملی‌پوش سابر با اشاره به صعود چشمگیری که در بحث رنکینگ داشت، گفت: بالاخره چون قهرمانی جهان بود، موفقیت در آن امتیاز بالایی هم داشت و حضورم در جدول 64 نفره به من کمک کرد تا 99 پله صعود داشته باشم. 2 سال بود به دلیل گستردگی ویروس کرونا از نعمت حضور در مسابقات محروم بودیم و تنها به مسابقات گرجستان فرستاده شدیم و اکنون هم قاهره دومین مسابقه ما بود که خداراشکر برای ما رهاورد خوبی به همراه داشت. مطمئنا اگر مسئولان در بخش دختران سرمایه‌گذاری داشته باشند ضرر نخواهند کرد و نتایج خوبی از سمت ما کسب خواهد شد. تلاش دارم به این روند رو به رشد که در پیش گرفته‌ام همچنان ادامه دهم.

رفیعی درباره اینکه چه هدفی را از حضور در کشورهای اسلامی دنبال خواهند کرد، گفت: تمام تلاش ما بر این است که کشورهای اسلامی نتایج خوبی بگیریم و ثابت کنیم درخشش ما در قاهره اتفاقی نبوده است. تمام برنامه ما رسیدن به نتایج خوب در ترکیه است.

وی در پاسخ به این سوال که حمایت‌ها از این رشته راضی‌کننده است یا خیر، اینطور پاسخ داد: خداراشکر در یک یا 2 سال تمرین اخیر فدراسیون چیزی کم نگذاشته و از نعمت مربیان توانمند در تمرینات بهره‌مند هستیم. بر عکس سایر رشته‌های ورزشی برای موفقیت در شمشیربازی باید صبور بود و با حضور در تعداد مسابقات زیاد، این امر ممکن است تا به نتایجی که خودمان توقع داریم برسیم. 

انتهای پیام/

کدخبر: 808179 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟