صیامی: برای قونیه برآورد 5 مدال داریم/ دریافت روادید ترانزیتی باعث لغو سفر ما به کلمبیا شد

هاشم صیامی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص اینکه دلیل عدم اعزام تیم دوومیدانی جوانان به قهرمانی جهان چه بود، اظهار کرد: در این مدت دوومیدانی‌کاران ما تمرینات خوبی دنبال کرده بودند تا با آمادگی کامل به کلمبیا بروند اما به دلیل بحث روادید این امر برای ما میسر نشد تا نمایندگان خودمان را به آنجا بفرستیم. مهم‌ترین بحث دریافت روادید ترانزیتی بود و این یک مشکل اصلی برای ما بود زیرا پیش‌بینی این را داشتیم تا به ما روادید ترانزیتی ندهند، به مشکل بر بخوریم. البته در بحث مدال کار سختی برای تحقق این امر داشتیم به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا تیم را اعزام نکنیم.

وی افزود: برای ما خیلی سخت بود این همه هزینه انجام دهیم اما در پایان در این شرایط سخت اقتصادی اجازه حضور در کلمبیا را به ما ندهند. پس از بروز این اتفاق تصمیم گرفته‌ایم تیم را به یک مسابقه خوب اروپایی اعزام کنیم تا هم در حد شایستگی آن‌ها از این ورزشکاران تقدیر به عمل بیاوریم و هم دوباره در شرایط مسابقه‌ای قرار بگیرند. این را هم باید در نظر گرفت سال گذشته هم که در کنیا بود یکسری کشورها در جوانان جهان حضور نداشتند و امسال هم این اتفاق برای ما رخ داد زیرا مسیر رفتن به آنجا سخت بود.

رییس فدراسیون دوومیدانی درباره شرایط دوومیدانی‌کاران پیش از حضور در قونیه گفت: ما از سال گذشته برای بازی‌های آسیایی هانگژو اردوها را استارت زدیم تا ورزشکاران برای هانگژو به بهترین شرایط ممکن برسند اما از شانس بد به دلیل گستردگی ویروس کرونا با تعویق یک ساله مواجه شد. البته با وجود این مساله باز هم اردوهای خودمان را تعطیل نکردیم و آن را ادامه دادیم. اکنون هم برای قونیه به صورت متمرکز برای 12 روز اردوها را تشکیل داده‌ایم تا ورزشکاران اعزامی در بهترین شرایط ممکن به تمرین بپردازند.برآورد ما از حضور در قونیه کسب 5 مدال است و تلاش داریم اگر شرایط مهیا باشد این تعداد را حتی افزایش دهیم.

صیامی در پایان با اشاره به اینکه حمایت‌ها از این رشته المپیکی خوب است، بیان کرد: خداراشکر تا به الان از سمت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک حمایت‌های خوبی برای ما صورت گرفته است و امیدوار هستیم با کسب نتایج خوب در قونیه زحمات این مسئولان را جبران کنیم. البته دوومیدانی رشته اول المپیک است و نیاز است تا به آن توجه بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام/

کدخبر: 807674 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟