اسلامی: محک خوبی در ارمنستان خوردیم/ خوشحالم نخستین جام قهرمانی را به فدراسیون هدیه دادیم

محمدرضا اسلامی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص شرایط تیم بسکتبال ایران نوین در مسابقات بین‌المللی ارمنستان اظهار کرد: از ابتدا هم بنای تشکیل تیم امید پشتوانه‌سازی برای بزرگسالان و در کنار آن این بود روی مسیر ریل‌گذاری و همچنین برنامه فنی تیم بزرگسالان حرکت کنیم. بالاخره تمام هدف ما این است تا نیازهای فنی بچه‌ها از لحاظ مسابقاتی، بدنی و همچنین روانی این بچه‌ها را با برنامه‌ریزی درست پوشش دهیم تا آن‌ها را محیای حضور در تیم ملی کنیم. قرار است در این مرحله آزمون و خطا برخی از نوجوانان و جوانان انجام دهند تا در مسابقات بزرگ‌تر آن را تکرار نکنند.

وی افزود: تصمیم داریم در این مرحله روی نقاط ضعف بازیکنان مانور تا آن را اصلاح و موضوعاتی هم که نقطه قوت آن‌ها است توسعه لازم صورت بگیرد تا از نظر مسابقاتی و تمرینی کمیت و کیفیت مورد نظر اعمال شود تا انشاالله وقتی به تیم ملی بزرگسالان رسیدند نیاز کمی و کیفی نداشته و با تجربه باشند. هدف ما این است وقتی در معیت بزرگسالان باشند جزو ارکان کلیدی این تیم محسوب شوند نه اینکه صرفأ روی نیمکت تیم باشند. ما هدف و برنامه مشخصی برای این بچه‌ها در نظر گرفته‌ایم تا رفته رفته به انسجام لازم برسند.

سرمربی تیم بسکتبال ایران نوین در مورد سطح فنی مسابقات گفت: به نظرم سطح مسابقات کیفی خوبی داشت به طور مثال تیم سوریه تلفیقی از تیم زیر 23سال و بزرگسالان در آنجا حضور داشت. ارمنستان میزبان با تیم اصلی که شاکله این تیم را برخی بازیکنان چند ملیتی تشکیل می‌دادند حضور یافته بود. فوق‌العاده بازی‌های خوبی برای ما بود تیم آمریکا هم منتخب کالج خود را به آنجا آورده بود. سرمربی این تیم در حال حاضر یک آمریکایی است که هدایت تیم دیترویت را در NBA برعهده داشته است.

اسلامی افزود: فوق‌العاده بازی‌های جانداری برای ما بود و نکته مهم‌تر اینکه در آنجا بازی به بازی شرایط بهتری پیدا کردیم. واقعأ بازیکنانی که در لیگ ایران در تیم‌های خودشان کمتر استفاده می‌شدند، اینجا فرصت بازی پیدا کردند. باید بگویم بازیکنان واقعأ از نظر فنی موثر و خوب بودند. خوشبختانه با ارزش‌ترین بازیکن نیز سینا واحدی از تیم ما بود و در کنار آن هم حسن علی اکبری به عنوان یکی از پنج بازیکن برتر مسابقات انتخاب شد. در مجموع به آن هدفی که فدراسیون دنبال می‌کرد تا حد زیادی دست یافتیم. برنامه ما در ارمنستان صرفأ نتیجه‌گرایی نبود اما باز هم خدا به ما کمک کرد با قهرمانی بیرون بیاییم. شک ندارم این اتفاق انگیزه و اعتماد به نفس بالاتری در بچه‌ها ایجاد خواهد کرد تا در مسابقات آینده با شرایط بهتری حضور پیدا کنند.

وی درباره برنامه‌های پیش‌روی تیم ایران نوین اینطور توضیح داد: برنامه ما اینطور تبیین و تدوین شده تا در مرحله جدید اردوها در خدمت جا مانده‌هایی باشیم که فرصت حضور در اردوها را نداشتند. تقریبأ با اضافه شدن برخی بازیکنان تیم جوانان و نوجوانان به ترکیب، برنامه‌های اصلی ما از آنجا به شکل جدی‌تر دنبال خواهد شد. البته با توجه به اینکه چند تیم در اردو هستند فرصتی ایجاد شود تا قبل از همین ماه با جلسه‌ای که با جناب ارمغانی سرمربی تیم ملی داشته باشیم برنامه‌های فنی تیم را ببندیم و کار را به صورت جدی و برنامه‌ریزی شده دنبال کنیم.

سرمربی تیم بسکتبال ایران نوین در پایان با تشکر از مسئولان فدراسیون برای حمایت از این تیم بیان کرد: از جناب داوری علی‌رغم مشغله کاری بابت اردوهای متفات و سایر برنامه‌ها اما باز هم توجه ویژه‌ای به تیم ایران نوین دارد و این برنامه‌ریزی فتح بابی شد تا نخستین جام قهرمانی را برای فدراسیون جدید به ارمغان بیاوریم و امیدوارم این برنامه‌ها ادامه داشته باشد تا بتوانیم عناوین بیشتری را در آینده برای ایران به دست بیاوریم.

انتهای پیام/

کدخبر: 798046 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟