سلیمی: با حضور انوشیروانی امید به وزنه‌برداری برگشت/ کادرفنی اختیار تام دارد

بهداد سلیمی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص روی کار آمدن افراد جدید در فدراسیون وزنه‌برداری اظهار کرد: امیدوارم حضور ما در فدراسیون مثمرثمر باشد و بتوانیم دوباره این رشته را به روزهای خوب گذشته برگردانیم. قطعأ یکی از نکات مثبت پس از حضور افراد جدید در فدراسیون مبتنی بر این رویکرد بود که خیلی از قهرمانان نامدار این رشته پای کار آمدند و برای کمک به این رشته اعلام آمادگی کردند و ما هم از این پیشنهاد آن‌ها استقبال کردیم. امیدوارم زودتر این اتفاق بیافتد. به نظرم حضور انوشیروانی یکی از عوامل دیگر این مسائلی بود که تمام این خانواده دور هم جمع شدند.

وی درباره آغاز اردوهای تیم ملی گفت: طبق برنامه تا چند روز دیگر اردوهای تیم ملی برای حضور در کشورهای اسلامی در بخش مردان و بانوان آغاز خواهد شد و انشاالله این اتفاق خوب رقم بخورد و به بهترین شکل ممکن شرایط امکاناتی را برای وزنه‌برداران مهیا کنیم تا بدون دغدغه و با ذهنی آرام مهیای حضور در مسابقات پیش‌رو خود شوند.

نایب رییس فدراسیون وزنه‌برداری با اشاره به اهمیت بازی‌های کشورهای اسلامی برای تیم ملی بیان کرد: در سال جاری 2 اتفاق مهم برای وزنه‌برداری در پیش است. ابتدای امر بازی‌های کشورهای اسلامی و سپس قهرمانی جهان را در پیش داریم که باید تلاش کنیم در این مسابقات بهترین نتیجه را بگیریم، به جهت اینکه کسب هر مدال در قونیه از اهمیت به سزایی برای کاروان ایران برخوردار است. پس از آن باید تمام تلاش و برنامه‌ریزی کامل و مناسبی انجام دهیم تا در قهرمانی جهان که گزینشی المپیک پاریس هم محسوب می‌شود، به اتفاقات خوبی دست یابیم. بالاخره همیشه وزنه‌برداری در جهانی همیشه مدال‌آور بوده و باید به این سمت برویم تا بهتر از گذشته به نتیجه برسیم.

سلیمی با اشاره به اینکه مهم‌ترین نیاز وزنه‌برداری در این برهه زمانی بحث تجهیزات و زیر ساخت است، بیان کرد: جدی‌ترین نیاز ما در این شرایط بحث تجهیزات و زیر ساختی است که باید یکسری برنامه‌ریزی برای حل این معضل داشته باشیم. البته با توجه به شرایط دوران سرپرستی که کوتاه مدت است باید تا جایی که این امر برای ما میسر است به آن بپردازیم. 

وی درباره آخرین شرایط سهراب مرادی و کیانوش رستمی اظهار کرد: برای انتخاب ملی‌پوشان ما در حال حاضر اختیار تام به مدیرفنی و همچنین سرمربی تیم ملی محول کرده‌ایم و در بحث فنی چندان دخالتی نداریم. ما تنها تلاش می‌کنیم که از کادرفنی حمایت لازم انجام دهیم. بالاخره مربیان با ورزشکاران در ارتباط هستند و هر تصمیمی که بگیرند ما از آن تبعیت می‌کنیم. 

نایب رییس فدراسیون وزنه‌برداری در مورد عدم موفقیت نمایندگان ایران در کسب کرسی برون مرزی اینطور پاسخ داد: داشتن کرسی بین‌المللی یکی از مسائل مورد نیاز برای ورزش کشور است  و با وجودی که سال گذشته دارای کرسی در بحث کمیته مربیان و آموزش بودیم اما امسال آن را از دست دادیم، هر چند انتظار می‌رفت تا بتوانیم این کرسی را برای خودمان حفظ کنیم. حتی در این بین هم جناب انوشیروانی تمام تلاشش را انجام داد تا از نمایندگانی که برای انتخابات فدراسیون جهانی کاندیدا شده بودند حمایت کند، اما آنطور که باید شاید شرایط برای ما خوب پیش نرفت.

انتهای پیام/

کدخبر: 800617 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟