سلیمی: انوشیروانی بارها شایستگی خود را اثبات کرده/ هر کدام از قهرمانان باید یک گوشه کار را دست بگیرند

بهداد سلیمی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص انتخاب سجاد انوشیروانی به عنوان سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری اظهار کرد: انتخاب سجاد انوشیروانی اتفاق خوبی بود زیرا با این انتصاب به جا بدون شک روح تازه‌ای به روح بی جان وزنه‌برداری دمیده شد. اتفاق خیلی خوبی است که یک نفر از خانواده خود این رشته به عنوان سرپرست انتخاب شد بالاخره سجاد بارها شایستگی خودش را چه زمانی که ورزش می‌کرد و چه پس از آن که مدارج عالی تحصیلی را سپری کرد اثبات کرده است.

وی افزود: اکنون هم با این انگیزه مضاعفی که سجاد دارد شانس زیادی برای دمیدن روح تازه در این رشته دارد. البته کار سخت است زیرا بحث اردوهای تیم ملی برای مسابقات پیش‌رو و همچنین تیم ملی بانوان که باید آن‌ها هم از لحاظ تجهیزات و شرایط اردویی به خوبی تدارک دیده شوند، در پیش است. متاسفانه هیئت‌های استانی هم دارای زیر ساخت خوبی نیستند و همین باعث شده از شرایط خوبی برخوردار نباشند. همچنین عدم پشتوانه‌سازی یکی دیگر از معضلات پیش‌روی سجاد انوشیروانی است. مباحث دیگری هم وجود دارد که باید به آن‌ها پرداخته شود.

قهرمان سابق دسته فوق سنگین جهان و المپیک با توجه به وضعیت موجود این رشته و حاشیه‌های فراوانی که ایجاد شده بود، کار را بسیار سخت عنوان کرد و گفت: به هر جهت کار دشوار است و باید برای رفع مشکلات برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشد. البته با این جوی که می‌بینم وفاق و همدلی خوبی بین خانواده وزنه‌برداری دوباره ایجاد شده است و در این راستا باید تمام دوستان به سجاد کمک کنند و هر کسی به نوبه خودش یک جای کار دست بگیرد تا دوباره این رشته به شرایط خوبش برگردد.

سلیمی با اشاره به اینکه مدیریت خوبی برای قهرمانان وجود نداشت، بیان کرد: متاسفانه مدیریت خوبی از سمت مرادی برای قهرمانان این رشته شاهد نبودیم و این اتفاق نیفتاد. البته خوب نیست راجع به گذشته صحبت کنیم بلکه عملکرد افراد خودش گویای همه چیز است. او در حق خیلی قهرمانان این رشته ظلم کرد و باعث نابودی یا حتی دوری آن‌ها از این رشته شد. 

وی در مورد اینکه چه زمانی شاهد بازگشت دوباره ملی‌پوشان به اردوهای تیم ملی خواهیم بود، اظهار کرد: کار سخت است اما موضوعی که دیده‌ام این است با فعل انفعلاتی که رخ داده خیلی خیلی به آینده این رشته خوشبینم. خود بچه‌ها خیلی برای بازگشت دوباره به اردوهای تیم ملی ابراز تمایل کرده‌اند و خواسته‌هایی دارند که تمام خواسته‌های آن‌ها به حق است. سجاد باید هر چه در توان باشد تا دوباره شرایط خوبی برای ورزشکاران ایجاد شود تا تمام اتفاقات دست به دست هم دهد تا بتوانیم در بازی‌های کشورهای همبستگی اسلامی و همچنین مسابقات قهرمانی جهان ورزشکاران دوباره برای ایران بهترین نتایج کسب کنند. پس از آن کسب سهمیه المپیک باید آماده شویم که بسیار رقابت سخت و سنگینی است، بنابراین باید ورزشکاران ما با تدارکات مناسب مهیای این رقابت‌ها شوند. سجاد کار سخت و سنگینی در پیش دارد، اما تمام مشکلات را می‌دانست که این پست را قبول کرد و توانایی انجام این کار را هم دارد تا دوباره خانواده این رشته دور یکدیگر جمع شوند.

دارنده مدال طلای المپیک لندن در پایان در پاسخ به این سوال که آیا تصمیم به حضور در راس یا کادرفنی تیم ملی دارد یا خیر، گفت: من خودم با تمام توان تلاش خواهم کرد که بتوانم به وزنه‌برداری کمک کنم و در این مسیر هر کمکی از دستم بر بیاید برای وزنه‌برداری دریغ نخواهم کرد. 

انتهای پیام/

کدخبر: 795672 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟