هاشم‌کندی: اساسنامه دوچرخه‌سواری در حال بررسی فدراسیون جهانی است/ رشته ما تجهیزات محور است

رسول هاشم‌کندی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص اینکه تکلیف بحث اساسنامه فدراسیون دوچرخه‌سواری در چه پروسه‌ای قرار دارد، اظهار کرد: پروسه اساسنامه در حال بررسی است. روند بررسی مجددأ شروع شده و امیدوارم هر چه زودتر به نتیجه برسد. خوشبختانه پس از نشستی که صالحی‌امیری با مسئولان اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری داشت، نامه‌ای به فدراسیون دوچرخه‌سواری ارسال شد که در آن تاکید شده روند بررسی اساسنامه مجددا از سر گرفته می‌شود. با توجه به جلسه مثبتی که رییس کمیته ملی المپیک با مسئولان UCI داشت فکر می‌کنم خیلی زود پاسخ نهایی در خصوص اساسنامه داده شود و فکر نکنم بیشتر از یک ماه طول بکشد.

وی افزود: دیدار مسئولان بلند پایه ورزش کشور با رییس اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری اتفاق خوبی بود که رقم خورد. امیدوارم این اتفاق کمک کند تا فدراسیون ایران پس از مدت‌ها به ساحل امن و آرامش برسد. تمام تلاش ما این است تا به شکل مناسبی در پیشبرد اهداف تأثیرگذار باشیم. متاسفانه یکسری کارها و حواشی در سالیان اخیر به وقوع پیوست و باعث شده بود تمام کارهای خوبی که اخیر انجام شده اصلأ اهمیتی برای اتحادیه جهانی نداشته باشد. هر چه می‌گفتیم که این اتفاقات مربوط به فدراسیون قبلی است و اکنون شرایط عوض شده، اصلأ قبول نمی‌کردند و تمام وقفه‌ها هم به همین دلیل بود که باید راستی‌آزمایی شویم. 

سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری تصریح کرد: با جلسات مثبتی که وزیر ورزش و جناب صالحی‌امیری با رییس اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری داشتند، این موضوع یک گام رو به جلو و مثبت برای ما است تا بحث اساسنامه بررسی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتیجه برسد. شاید ۹۵ درصد این مشکل حل شده و تنها بخش جزیی مانده که باید آن هم حل شود. هر زمان که اساسنامه تایید شود خیلی زود مجمع فوق‌العاده تشکیل و کارهای مربوط به مجمع انتخاباتی را انجام دهیم.

هاشم‌کندی در واکنش به صحبت‌های دبیر درباره بودجه اختصاص یافته به فدراسیون‌های ورزشی تصریح کرد: رشته دوچرخه‌سواری، رشته‌ای تجهیزات محور است و متاسفانه تقسیم بودجه شده‌ای که شده عدالت محور نبوده است. همه ما به این مساله اشاره داریم که کشتی در مسابقات مختلف از جمله المپیک و جهانی برای این رشته افتخارات فراوانی به ارمغان آورده اما باز هم نیاز است به سایر رشته‌ها هم توجه شود. احترام ویژه‌ای برای کشتی قائلیم، هر چند بقیه رشته‌ها هم پتانسیل و توانایی گرفتن مدال را دارند. بهتر است دوستانی که این مساله را تعریف کرده‌اند دوباره آن را بررسی کنند زیرا ما هم‌ شانس داریم تا به سکوهای جهانی برسیم. مطمئنا بودجه مناسبی به ما برسد شک نداشته باشند پاسخ مثبتی از طرف ما خواهند دید.

وی در پایان در خصوص آزار اذیت برای برخی ورزشکاران در هنگام تمرین در کنار جاده‌ها اینطور گفت: از این اتفاقی که برای یکی از رکابزن رخ داد و با آزار اذیت مواجه شد متاسف شدم. چه دلیلی دارد یک نفر بخواهد برای کسی که در کنار جاده مشغول تمرین است بخواهد برای او سلب آسایش ایجاد کند. امیدوارم فرهنگ‌سازی مناسبی صورت بگیرد تا دیگر از این اتفاقات رخ ندهد. 

انتهای پیام/

کدخبر: 799451 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟