عضو کمیته فنی دوچرخه سواری قهر کرد؟

انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری کشورمان بعد از چند ماه سرپرستی، پنجم خردادماه سال جاری در حالی برگزار شد که محمود رشیدی با کسب ۲۷ رأی به عنوان رئیس جدید این فدراسیون انتخاب شد. انتخاباتی که با حواشی بسیاری از همان روزهای اول همراه بود. انتخاب رشیدی در انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری به دلیل عدم تأیید از سوی اتحادیه جهانی این رشته مورد تأیید قرار نگرفت و این عدم تأیید انتخابات از سوی اتحادیه جهانی کار را به جایی رساند که رئیس کمیته ملی المپیک در توکیو با رئیس اتحادیه جهانی برای حل مشکل این فدراسیون گفت‌وگو کرد. در نهایت با استعفای رشیدی تا روز اول مهر ماه طی ابلاغی از سوی حمید سجادی وزیر ورزش، رسول هاشم کندی به عنوان سرپرست موقت فدراسیون دوچرخه‌سواری تا زمان انتخابات این رشته معرفی شود.

رسول هاشم‌کندی در گفت‌وگو با رکنا ورزشی، درباره شرایط اردویی رکابزنان اظهار داشت: خداراشکر طبق تهمیدات صورت گرفته اردوی تیم ملی دوچرخه‌سواری در بخش نیمه استقامت و سرعت در رشت در حال پیگیری است. در بخش جاده و استقامت هم رکابزنان در شهرستان قشم خیلی خوب تمریناتشان را زیرنظر مربیان دنبال می‌کنند. این هفته اردوها به اتمام می‌رسد و پس از آن شرایط اردوها را بررسی تا بعد از آن برنامه‌ریزی خوبی برای آغاز مجدد اردوها داشته باشیم.

وی افزود: مسابقات قهرمانی آسیا در بخش پیست در هندوستان اواخر اسفند ماه است اگر لغو نشود. برای بخش جاده هم زمان دقیقی از سوی فدراسیون جهانی عنوان نشده است اما تلفنی به ما ابلاغ شده برگزار خواهد شد. اگر هر رویدادی باشد بی شک ما یک تیم خوب را مهیای حضوری موفق در مسابقات می‌کنیم اگر هم شرایط برای برگزاری مهیا نباشد بهترین شرایط را برای رکابزنان از لحاظ اردویی فراهم خواهیم کرد.

سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری درباره زمان برگزاری انتخابات این فدراسیون هم گفت: زمان برگزاری انتخابات منوط به اساسنامه و تأیید آن از سوی فدراسیون جهانی است. پیگیر این موضوع هستیم به محض اینکه تایید نهایی از سوی UCI شود در اسرع وقت اقدام به برگزاری انتخابات کنیم. فعلأ که تاییدی به دست ما نرسیده است. 

هاشم‌کندی در مورد احتمال ثبت نام خود در انتخابات فدراسیون هم پاسخ داد: فعلأ شرایطی برای ثبت‌نام ندارم زیرا تمام تلاش و برنامه من است تا بتوانم دوچرخه‌سواری را به مسیر درستی که لیاقت آن را دارد برسانم. بالاخره رکابزنان و همچنین خانواده دوچرخه‌سواری از ما توقع زیادی دارند و باید همسو و همقدم بتوانیم شرایط خوبی را برای این رشته تا پیش از بازی‌های آسیایی اعلام کنیم.

وی در واکنش به انتقادات صورت گرفته از سمت برخی دوستان گفت: اگر نظر فنی باشد از دوستان می‌شنویم زیرا در اتاق من به روی همه دوستان باز است و آنها مختار هستند اگر نظری دارند به فدراسیون بیایند و اگر آن نظر منطقی باشد با جان دل تلاش خواهیم کرد طبق خواسته آن عزیزان اگر در جایی اشتباهی صورت گرفته آن را برطرف نماییم. اما برخی اوقات هم شاهد این هستیم انتقادات بی جهت است که آن دیگر به انصاف دوستان برمی‌گردد.

سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری در خصوص اینکه آیا با شرایط موجود امکان کسب مدال در بازی‌های آسیایی از سوی رکابزنان وجود دارد یا خیر، گفت: ما سعی می‌کنیم اتفاقات خوبی رقم بخورد اما کسب مدال در رویدادی به بزرگی بازی‌های آسیایی، المپیک و حتی جهانی بستگی به فعالیت چند ساله دارد اما بازهم هدف ما با وجود برخی کم کاستی‌ها این است با رقم خوردن برخی اتفاقات هدفمند منتهی به مدال در چین شود. اما واقعأ در این بازه کوتاه مدت شرایط سخت است.

هاشم‌کندی در پایان راجع به عدم حضور چایچی هم در کمیته فنی اظهار داشت: قهر واژه زیبایی نیست هر چند که چایچی در جلسات کمیته فنی حضور ندارد وگرنه ما هیچ مشکلی از شنیدن صحبت‌های او در کمیته فنی نداشتیم و مختار است نظراتش را ارائه کند. اکنون هم به نظر او احترام می گذاریم.

کدخبر: 753113 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟