آقاکوچکی: تیم ملی در حمله بی‌برنامه بود/ ضعف عدم شناخت بازیکنان را قبول ندارم

عباس آقاکوچکی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص بازی تیم ملی بسکتبال مقابل قزاقستان در پنجره سوم‌انتخابی جام جهانی اظهار کرد: واقعیت امر این است اصلا بازی خوبی از تیم  مشاهده نکردیم و در حمله هم بی‌برنامه بودیم. در پرتاب 3 امتیازی که امروزه نقش بسیار موثری در برد تیم‌ها دارد را در این بازی ما به طور تاثیر گذار نداشتیم و تمامی اقدام‌های ۳ امتیازی تیم ما در این بازی به نتیجه نرسید. بازیکنان ما تحت فشار اقدام به شوت ۳ امتیازی داشتند و برنامه حمله‌ای که منجر به آزاد شدن (open ) بازیکنانن شوتزن ما شود را ندیدم، که یکی از ساده‌ترین روش‌های حمله‌ای اقدام بازیکن توپ‌دار به برش و دادن پاس‌های به بازیکنان پیرامونی و شوت‌زن تیم است که شاید بتوان گفت اصلا ندیدیم. تمام اقدام‌ها تحت فشار و بعضأ در پایان زمان‌های حمله بود. ما بازیکنان برش‌زن خوبی داریم که می‌توانستند با برش‌های خود و با ارسال پاس به بیرون به بازیکنانی مانند بهنام یخچالی، محمد جمشیدی و اگر از نوید رضایی در این شرایط استفاده می‌شد، آن‌ها را در موقعیت انجام شوت ۳ امتیازی بدون فشار قرار می‌دادیم که این را در تیم شاهد نبودیم.

وی افزود: استراتژیکی خوبی در جریان بازی نداشتیم به نحوی که با قاطعیت بگوییم در طول چهار کوارتر ما ۴ یا ۵ حمله سازماندهی شده از تیم مشاهده نکردیم، هرچند در این بازی ما از وجود حامد حدادی و بهنام یخچالی سود می‌بردیم. چرا که در بازی قبل مقابل قزاقستان این 2 بازیکن را نداشتیم و در مقابل تیم قزاقستان که در بازی قبل از وجود بازیکن 2 رگه خود سود برده بود در این بازی حضور نداشت. انتظار جامعه بسکتبال یک بازی راحت‌تر نسبت به بازی قبل را پیش‌بینی می‌کردیم و با شروع این مسابقه و شرایط توان تیمی بهتر ما نسبت به بازی قبل، بازی برابری را در کوارتر نخست با تیم قزاقستان داشتیم. انتظار می‌رفت با آشنا شدن بازیکنان به محیط و جو سالن بازی در کوارتر دوم را بهتر و روان‌تر انجام دهیم که متاسفانه این چنین نشد. حتی باز انتظار می‌رفت که در بین 2 نیمه کادر فنی تیم بتواند نکات ضعف تیم را برطرف و به یک انسجام کار تیمی چه در حمله و چه در دفاع در دستور کار قرار گیرد که متاسفانه این چنین نشد و همان روند بدون برنامه‌گی در حمله و عدم فشار دفاعی لازم منجر شد بازی را واگذار کنیم. 

پیشکسوت بسکتبال افزود: فشار زیادی در این بازی به حامد حدادی وارد شد ولی او توانست در این بازی هم دبل دبل کند (در ریباند و در امتیاز) . به نظر می‌رسد باید شناخت دقیق‌تری کادر فنی نسبت به توان و پتانسیل بازیکنان داشته باشد و از طرفی از آوردن فشار حمله‌ای  روی حامد بپرهیزیم. به نظرم کار تیمی و گردش توپ در حمله باید بیشتر باشد تا بازیکنان شوت‌زن ما آزاد شوند و بتوانند از توان شوت ۳ امتیازی و منطقه‌ای خود استفاده کنند. همگان می‌دانند که بسکتبال امروزه‌ای که چه در NBA و چه در یورولیگ بازی می‌شود استفاده زیادی از شوت‌های ۳ امتیازی و کلا شوت را در دستور کار خود دارند.

آقاکوچکی ادامه داد: پس از این اتفاق بهتر است کار کارشناسی از طرف کادرفنی صورت گرفته و اشکلاتی که وجود دارد برای بازی با سوریه برطرف شود تا بتوانیم با برطرف کردن نقاط ضعفی که در این بازی از سوی کادر فنی دیده شد، بتوانیم بازی بهتری مقابل سوریه انجام دهیم. بعد از اردوی تهران و انجام ۳ دیدار با تیم ایران نوین در تهران و داشتن اردوی در صربستان و انجام یک بازی تدارکاتی در صربستان باید دید چه رویکرد مناسبی برای تیم ملی داشته است؟ تمام دوستداران و اهالی فن از این بازی ضعیف و دور از انتظار تیم ملی متاثر و ناراحت شدند و اینکه این اردو و این چند بازی چه تاثیری بر آماده‌سازی تیم داشته است؟

پیشکسوت بسکتبال درباره بازی با سوریه اظهار کرد: حدود یک ماه از حضور جناب ارمغانی در ایران می‌گذرد و او پیش از این هم نسبت به اکثر بازیکنان ایران شناخت داشته است و این حرف کارشناس برنامه تلویزیونی کارشناسانه نبود که به نظر او آقای ارمغانی شناخت خوبی نسبت به توانایی فنی بازیکنان ندارد، پس انجام اردوی تهران و ۳ دیدار تدارکاتی با تیم ب و یک اردو در صربستان و یک بازی تدارکاتی در صربستان چه سودی برای او داشته است؟

آقاکوچکی در پایان گفت: باید آسیب‌شناسی درستی صورت پذیرد که چرا با توجه به بهتر شدن نفرات ما (حامد حدادی، بهنام یخچالی) نسبت به قزاقستان (نداشتن بازیکن 2 رگه آمریکایی صرب خود) بازی ضعیف‌تری انجام دادیم. ما شاهد تعویض‌های مکرر در نیمه اول در تیم بودیم و چندین‌بار ترکیب تیم ملی دچار تغییر شد، شاید این نشان می‌دهد سرمربی تیم هنوز نسبت به ترکیب روان‌تر تیم ملی شناخت پیدا نکرده است. 

انتهای پیام/

کدخبر: 798911 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟