یخچالی: نسل بسکتبال تغییر کرده است/ باید باخت با قزاقستان را جبران کنیم

بهنام یخچالی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص شرایط تیم ملی بسکتبال اظهار کرد: چند روزی می شود تمرینات تیم ملی با مجموعه جدیدی از بازیکنان و همچنین کادر جدید تیم ملی شروع شده است. به نظرم این اتفاق منجر شد تا شناخت چندانی نسبت به هم نداشته باشیم و همین کار را سخت‌تر می‌کند. اما هر چه است خوشبختانه با دانشی که جناب ارمغانی دارد و شناختی که نسبت به بسکتبال روز دنیا دارند فکر می‌کنم که در تایم کم خیلی خوب با هم هماهنگ شویم و به هدفی که می‌خواهیم برسیم.

وی افزود: اکثر بازیکنانی که در اردوهای قبلی یا چند سال گذشته در کنار ما بودند اکنون دیگر نیستند و همین باعث شده تا بازیکنان با هم تفاوت داشته باشند. الان جوان‌ترها به تیم ملی اضافه شده‌اند و همچنین کادرفنی هم تازه روی کار آمده است. با این اوصاف باید تلاش 2 یا حتی 3 برابری داشته باشیم تا هم بازیکنان جدید خودشان را برسانند و هم از دانشی که جناب ارمغانی دارد آنها و ما استفاده کنیم تا انشاالله در مسابقاتی که پیش‌رو باشیم شاهد بهترین عملکرد تیم ملی باشیم.  

گاردرأس تیم ملی بسکتبال درباره بازی با قزاقستان و سوریه گفت: متاسفانه در پنجره قبلی روی اتفاق باخت بدی به قزاقستان داشتیم، البته از این دست اتفاقات تا به الان در بسکتبال زیاد رخ داده است و ما باید از این اتفاق درس عبرت بگیریم و سخت تلاش کنیم که هم آن باخت را جبران کنیم و هم اینکه این مجموعه جدید با هم هماهنگ شوند. 2 اصل باید در دستور کار ما باشد در ابتدا اینکه صعود به جام‌جهانی داشته باشیم و سپس کاملأ با هم شناخت پیدا کنیم تا پیش از کاپ آسیا به آمادگی لازم برسیم.

یخچالی درباره پیشرفت این رشته نسبت به گذشته گفت: شاید خیلی‌ها به این موضوع واقف نباشند که تمام بسکتبال آسیا سخت در تلاش هستند تا پیشرفت کنند. اکنون شرایط به جایی رسیده که بیشتر کشورهای آسیایی از مربی خارجی استفاده می‌کنند و در کنار جذب بازیکنان 2 تابعیتی و از همه مهم‌تر اینکه در تیم‌های خودشان پوست‌اندازی ایجاد کرده‌اند. اینطوری نیست مانند گذشته تیم‌ها یک جا نشسته باشند و از پیش بازنده باشند. اکنون شرایط به نحوی شده که تمامی کشورها با برنامه جلو می‌روند و همین باعث شده تا سطح بسکتبال آسیا نسبت به قبل تفاوت چشمگیری داشته باشد. انشاالله ما هم بتوانیم با این نسل جدیدی که در بسکتبال داریم، بتوانیم به هدفی که می‌خواهیم برسیم.

وی در مورد اینکه نظرش درباره تعویق بازی‌های آسیایی چیست، تصریح کرد: فکر می‌کنم به دلیل بیماری کووید 19 این اتفاق رخ داد. می‌توانیم با دید مثبت به این موضوع نگاه کنیم زیرا یک مجموعه جدیدی هستیم و با این اتفاق فرصت بیشتری داریم تا کار کنیم که انشاالله با آمادگی بیشتر در هانگژو شرکت و بتوانیم یک نتیجه قابل قبول داشته باشیم.

ملی‌پوش بسکتبال در مورد اینکه از لحاظ حمایت‌ها شرایط چگونه است، بیان کرد: آقای داوری زمان زیادی نیست روی کار آمده اما خداراشکر خودش از بدنه بسکتبال بوده و در گذشته بارها و بارها در تیم ملی در مسابقات مهمی مانند المپیک یا حتی جام‌جهانی و بازی‌های آسیایی را تجربه کرده است. با تمام مشکلاتی که بچه‌ها دارند آشنا هستند و می‌دانند چه دغدغه‌ای دارند، زیرا خودش آنها را از نزدیک لمس کرده است. تا الان خداراشکر همه چیز خوب بوده و قطعأ از این به بعد با صحبتی که با بچه‌ها داشته‌اند مطمئنا این حمایت‌ها بیشتر نیز خواهد شد. امیدوارم شاهد این باشیم دغدغه‌هایی که خود جواد داوری داشته‌اند دیگر آنها را نداشته باشیم. با یک ذهن آرام کار خودمان را پیش ببریم.

عضو تیم میتل دوچر درباره شرایطش در لیگ آلمان گفت: نسبت به سال پیش تیم ما عملکرد بهتری داشت البته چند مصدومیت خیلی بد داشتم و در یک برهه‌ای از زمان هم تیم ما درگیر بیماری کرونا شد، بالاخره بروز این اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی است که در ورزش می‌افتد. این موضوع در روند ما تأثیر خیلی بدی داشت ولی با تمرین کردن سعی کردیم این مساله تاثیر منفی روی شرایط تیم ما نگذارد. یک سال دیگر با این تیم قرارداد دارم و امیدوارم در فصل جدید هم من و هم سایر بازیکنان بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم.

انتهای پیام/

کدخبر: 787569 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟