ارمغانی: بازی سختی با قزاقستان داریم/ تنها مشکل تیم ملی بسکتبال کمبود بازی‌های تدارکاتی است

سعید ارمغانی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص شرایط تیم ملی بسکتبال اظهار داشت: حدود 2 هفته می‌شود تمرینات تیم ملی در حال پیگیری است و فکر می‌کنم با توجه به شرایط موجود به لحاظ اینکه بازیکنان بعد از لیگ وارد اردو شدند یک مدت تمرین نداشتند اما اکنون نسبتأ خوب کار می‌کنند و از لحاظ بدنی هم دارای شرایط ایده‌آلی هستند. تلاش ما بر این بود از لحاظ فیزیکی و همچنین تاکتیک‌هایی که مدنظر داشتیم، آنها را به وضعیت خوبی برسانیم. خوشبختانه تا حدوی هم در این مسیر پیشرفت شاهد بودیم به جهت اینکه بازیکنان مصمم، قوی و خوب کار می‌کنند. تمرکز بالایی از لحاظ ذهنی روی کار خود دارند و روز به روز هم بهتر می‌شوند. برنامه ما این است مشکلات تاکتیکی برطرف شود تا بتوانیم قوی وارد مسابقات انتخابی جام‌جهانی شویم.

وی در مورد 2 بازی دوستانه با تیم باشگاهی صربستان گفت: با توجه به رابطه خوب ایوانوویچ مربی تیم ملی که با صربستان داشت توانستیم با آن‌ها رابطه برقرار و دو بازی دوستانه با یکی از تیم‌های خوب این کشور انجام دهیم. این بازی‌ها در راستای آماده‌سازی تیم است و خیلی امیدوارم به ما کمک کند بتوانیم مشکلات تاکتیکی تیم را برطرف کنیم تا آماده وارد پنجره سوم جام‌جهانی شویم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال در رابطه با بازی سخت ایران مقابل قزاقستان و سوریه بیان کرد: مسلمأ بازی سختی خواهیم بود زیرا قزاقستان تیمی سختکوش و نحوه بازی آن‌ها مبتنی بر بسکتبالی اروپایی است. قزاقستان تیمی فهیم که بازیکنان آنها شوتزن خوبی هستند. فکر می‌کنم کار آسانی نداشته باشیم حتی در بازی با سوریه اما چیزی که مسلم است می‌رویم برنده از زمین خارج شویم تا بتوانیم با بردهایی که به دست می‌آوریم موقعیت خوبی برای خودمان ایجاد کنیم.

ارمغانی در مورد اینکه چه زمانی اسامی نهایی بازیکنان اعلام می‌شود، گفت: برنامه ما این است با 14 بازیکن به صربستان برویم و با همین ترکیب با قزاقستان بازی کنیم. اگر لازم باشد چون انتخابی جام‌جهانی تورنمنت نیست این لامکان برای ما فراهم است تا بتوانیم از 2 بازیکنی که در بازی با قزاقستان نبودند در ترکیب بهره ببریم. بعد از تمرینات آخر هفته اسامی بازیکنان مدنظر خودمان را اعلام می‌کنیم.

وی در مورد اینکه حمایت ها در سطح خوب است یا خیر، اظهار کرد: فدراسیون تا جایی که در توانش بوده به ما کمک کرده و امکانات رفاهی خوبی برای ما مهیا کرده است. به هر حال تمرینات خوب است و تنها مشکلی که برای ما وجود دارد، نبود مسابقات تدارکاتی است. شاید اگر این امر برای ما فراهم می‌شد خیلی بهتر بود. حتی فدراسیون دعوت کرد که چند کشور به ایران بیایند و با ما بازی کنند که مورد قبول آن‌ها واقع نشد. بازی تدارکاتی آنچنان که باید برای ما خوب نبود.

انتهای پیام/

کدخبر: 792336 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟