وزارت ورزش علیه ورزش اول ایران؛ بودجه کشتی صفر ریال شد/ جر و بحث شدید دبیر با معاون سجادی

به گزارش رکنا، امروز (چهارشنبه) علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی صبح امروز در جلسه‌ای با عنوان تعیین و تکلیف بودجه این فدراسیون با سید محمد پولادگر معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان و سایر معاونت‌ها حضور پیدا کرد تا در خصوص ردیف بودجه کشتی تصمیمات لازم را اتخاذ کنند. البته این جلسه بعد از 6 ماه ترتیب داده شده و تا پیش از این دبیر دیداری با معاون کاملا مرتبط با فدراسیون کشتی نداشت.

جالب بود که این دیدار از همان ابتدا با حواشی زیادی همراه بود و زمانی که معاون ورزش قهرمانی اعلام کرد برای کشتی بودجه‌ای از سوی وزارت ورزش در نظر گرفته نشده، به کلی جو جلسه بهم ریخت و فضا متشنج شد.

پولادگر معتقد بود به دلیل اینکه این فدراسیون مازاد بر بودجه وزارت ورزش، 70 میلیارد تومان از مجلس شورای اسلامی دریافت کرده است، برای امسال ردیف بودجه آنها از سوی وزارت ورزش صفر خواهد بود. این در حالی است که مجلس برای 20 فدراسیون از ردیف یارانه، بودجه‌ای در نظر گرفته که برای فدراسیون کشتی 70 میلیارد تومان و برای فدراسیون فوتبال 55 میلیارد تومان بودجه پیشبینی شده و این موضوع موردی و برای تنها یک‌بار بوده اما اینکه به چه دلیلی وزارت ورزش بودجه کشتی را صفر کرده است کمی دور از قانون است.

دلیل اختصاص دادن این ارقام هم برنامه‌ها، مسابقات، اردوهای کشتی، ساخت و سازها و بدهی فدراسیون کشتی و البته سایر فدراسیون‌ها بوده و محل تامین آن از محل یارانه است و بودجه‌ای که برای فوتبال در نظر گرفته شده نیز مختص به جام‌جهانی بوده و برای سایر فدراسیون‌ها نیز به تناسب برنامه‌ها بودجه در نظر گرفته شده است.

دبیر از کوره در رفت!

این صحبت‌های پولادگر سبب شد تا علیرضا دبیر از کوره در برود و بگوید این لطف از سوی مجلس فقط یکبار اتفاق افتاده و قرار نیست هر سال این اتفاق رخ دهد. این اتفاق که به ظاهر تخلفی از سوی وزارت ورزش بوده با تعجب دبیر همراه شد و گویا سایر روسای فدراسیون‌ها نیز از این موضوع متعجب هستند.

در نهایت این جلسه بدون جمع‌بندی نهایی به پایان رسید و کسی هم متوجه نشد اگر قرار بود بودجه وزارت ورزش برای کشتی صفر ریال باشد اصلأ چرا از فدراسیون کشتی گزارش کار خواسته‌اند؟ دلیل برگزاری چنین جلسه‌ای چه بوده و شاید بهتر باشد تا وزارت ورزش کمی درایت بیشتری به خرج دهد.

این سیاست عجیب و غیرمنطقی وزارت ورزش در حالی اتخاذ شده که تنها اگر یک رشته از بین کشتی فرنگی و آزاد را با تمام رشته‌های ورزشی قیاس کنیم، قطعا این رشته در رده بهترین‌ها قرار می‌گیرد و رتبه‌بندی سال گذشته فدراسیون کشتی نیز خود گویای این موضوع است.

کشتی ایران همواره بار ورزش ایران را به دوش کشیده و بهتر است حمید سجادی که امروز در باکو به سر می‌برد، به مدیران و معاونان خود توصیه کند ورزش اول کشور را به مسلخ نبرند! وضعیت فدراسیون‌های ورزشی به خودی خود در این یک‌سال در حد فاجعه بوده و ورزش‌هایی از قبیل، دوومیدانی، وزنه‌برداری، ژیمیناستیک و دوچرخه‌سواری شرایط خوبی را ندارند و شاید کشتی هم باید به صف این فدراسیون‌ها اضافه شود.

انتهای پیام/

کدخبر: 795496 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟