خداپرست: مسیر جوانگرایی والیبال اشتباه است/ بازیکنان باید از آبروی تیم ملی دفاع کنند

ساسان خداپرست در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص شکست تیم ملی والیبال مقابل بلغارستان در هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال اظهار کرد: متاسفانه ملی‌پوشان در این 5 بازی اصلأ عملکرد خوبی نداشتند. در این مدت من به عنوان یک مربی و پیشکسوت متوجه نشدم ارنج اصلی تیم ملی به چه شکل است. مخصوصأ در پست دریافت‌کننده شاهد تغییرات مداوم بازیکنان بوده‌ایم. ما اکنون در حال ادعا هستیم روی به جونگرایی آورده‌ایم ولی به نظرم هیچ اتفاقی رخ نداده زیرا اکثر این بازیکنان در گذشته هم در تیم ملی بوده‌اند. بهتر بود از تیم جوانان چند نفر به همراه بازیکنان با تجربه به لیگ ملت‌ها می‌رفتند در آن صورت می‌شد بگوییم پوست‌اندازی صورت گرفته است.

وی افزود: ما با تصور بردن تیم‌های آسیایی به لیگ ملت‌ها رفتیم اما باید پذیرفت سطح والیبال دنیا با آسیا زمین تا آسمان تفاوت دارد و به همین دلیل هم نتایج اخیر خودش گویای همه چیز است. چرا در بازی شب گذشته عبادی‌پور از ابتدا در ترکیب حضور نداشت؟ هر چه نباشد او بازیکنی است که تجربیات زیادی دارد چه در سطح المپیک و چه جهانی و همچنین در لیگ لهستان هم شاغل است، چه لزومی دارد وقتی کل تیم تغییر کرده و تنها یک بازیکن با تجربه در تیم حضور دارد از او هم استفاده نکنیم؟ بودن یک بازیکن با تجربه در تیم حتی اگر روز خوبش هم نباشد نیاز است تا در مواقع بحرانی تیم را رهبری کند.

پیشکسوت والیبال تصریح کرد: پیشنهاد من به عنوان شخصی که سالیان سال در این رشته فعالیت کرده این است عطایی به یک ترکیب ثابت برسد چون هنوز 5 بازی گذشته اما متاسفانه ترکیب اولیه تیم مشخص نشده است. شاید برخی از این بازیکنان در لیگ ایران بتوانند کاری انجام دهند اما در لیگ ملت‌های والیبال بازیکنان ما قد قواره بلندی ندارند و نمی‌توانند خودی نشان دهند. به جای بردن چند نفر که کارایی خاصی برای تیم ملی ندارند، بهتر این بود از شاکله تیم جوانان استفاده می‌کردیم زیرا هم شرایط بهتری از لحاظ قدی دارند و هم برای آینده، کمک حال تیم ملی باشند.

خداپرست با اشاره به اینکه پوست‌اندازی در ترکیب تیم ملی به شکل اشتباه پیش رفته است، گفت: سطح تیم ما همین است اما از گوشه کنار شنیدم چند بازیکن با تجربه تیم ملی اعلام آمادگی کرده بودند تا همراه تیم باشند اما سرمربی تیم ملی قبول نکرد. ما اشتباه پوست‌اندازی کردیم. اشتباه ما این بود از ابتدا تیم خوب نبستیم و بهتر این بود همه نیروی والیبال به لیگ ملت های والیبال می‌رفتند. اگر قصد داشتیم پوست‌اندازی کنیم باید آن را درست انجام می‌دادیم اکنون هم معتقدم پوست‌اندازی خیلی خوب صورت نگرفته و بیشتر بازیکنانی برده شدند که والیبال آن‌ها در حال تمام شدن است. واقعیت این است که تیم ملی بد بازی می‌کند. اعتقاد دارم اگر تیم خوب بازی کند و ببازد اهالی والیبال کمتر ناراحت می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه برخی بازیکنانی در تیم ملی استفاده شده که در گذشته هم عضو تیم ملی بوده‌اند، اینطور توضیح داد: متاسفانه بازیکنانی که دوران آن‌ها در حال اتمام است چرا باید جو را به سمتی ببریم که به مردم القا شود بحث جوانگرایی در تیم اتفاق افتاده است. بهتر این بود از نوجوانان که از لحاظ قدی شرایط خوبی دارند استفاده می‌شد و حتی اگر تمام بازی‌ها هم می‌باختند مشکلی نبود. الان که در حال باخت هستیم، باختن با آن‌ها چه ایرادی داشت بلکه حتی کسب باعث می‌شد برای آینده تجربه‌اندوزی کنند.

پیشکسوت والیبال بیان کرد: ابزار دست هر مربی، بازیکنانش است و اگر بازیکنی در حد اندازه لیگ ملت‌ها نباشد مربی دیگر چه کاری می‌تواند انجام دهد. با این ابرازی که در اختیار مربی است شک نداشته باشید همین روند ادامه‌دار خواهد بود. عطایی که خودش در رده سنی پایه سابقه کار دارد چرا از آن‌ها استفاده نکرده جای تعجب دارد. عطایی اگر ادعای پوست‌اندازی داشت باید از جوانان استفاده می‌کرد. امیدوارم در ادامه مسیر ملی‌پوشان نتایج قابل قبولی بگیرند و از آبروی والیبال دفاع کنند.

خداپرست در پایان با اشاره به اینکه تمام این صحبت‌ها از روی دلسوزی است، اظهار کرد: ما اگر حرفی می‌زنیم نیت ما این نیست عملکرد کادرفنی یا کسی دیگر را زیر سوال ببریم بلکه از روی دلسوزی است این صحبت‌ها را مطرح می‌کنیم. ما علاقه‌مند هستیم عطایی همراه با تیم ملی خوب نتیجه بگیرد و گرنه قصد نداریم او را تحریب کنیم.

انتهای پیام/

کدخبر: 795294 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟