آقای وزیر؛ کدام خواسته شما در مجمع فدراسیون فوتبال اجرایی شده؟ / نقدی بر صحبت های ابهام آمیز سجادی

به گزارش رکنا، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه نشست دیروز هیات دولت گفته بود:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تصمیماتی که در مجمع گرفتند، خواسته‌های ما بود تا زودتر به ساماندهی برسیم.

مجمع فدراسیون فوتبال در حالی در روز دهم خرداد ماه برگزار شد که تنها خروجی آن اعلام زمان برگزاری انتخاب ریاست فدراسیون بود و در خصوص اعضای هیات رئیسه، طبق رای گیری اعضای مجمع، فقط مهرداد سراجی از سمت خود برکنار شد و نتوانست آرا مورد نیاز را کسب کند، با برکناری سراجی جلسات هیات رئیسه از حد نصاب افتاد و من بعد امکان برگزاری جلسات هیات رئیسه مقدور نخواهد بود.

این در حالی است که سراجی با اجرای طرح شفافیت مالی در فدراسیون موجبات برکناری شهاب الدین عزیزی خادم را فراهم آورد و بعد از آن اسنادی منتشر شد که نشان از بریز و بپاش های عزیزی خادم و تصدیق سخنان سراجی بود. 

در ادامه شفافیت مالی در فوتبال، سراجی طرح حسابرسی از سازمان لیگ را مطرح کرد که با مقاومت بهاروند نائب رئیس غیرقانونی فدراسیون مواجه شد، همین موضوعات دلیلی بود که سراجی در لیست خروجی اعضای هیات رئیسه قرار گرفت و همان گونه که خود اشاره کرد زبان سرخ سر سبزش را بر باد داد.

اما سوالی که ایجاد می‌شود این است که بجز عزل سراجی و توقف طرح شفافیت مالی، چه اتفاقی در مجمع رخ داده که وزیر ورزش تا قبل از برگزاری آن مجمع ناراضی بوده ولی اکنون با خیال آسوده می‌گوید خروجی مجمع نظر اوست. 

 مجمع در شرایطی برگزار شد که مهمترین دستور جلسات آن از جمله تصویب صورت های مالی و تعیین تکلیف برنامه بودجه بدون هیچگونه تصمیم گیری از دستور خارج شد و در شرایطی به 31 تیر ماه که پایان سال مالی فدراسیون فوتبال می باشد، نزدیک می شویم که از اول مرداد ماه سال ١٤٠١ فدراسیون بدون برنامه بودجه فعالیت مالی خود را آغاز خواهد کرد.

فدراسیونی که فاقد برنامه بودجه می باشد یعنی اینکه هزینه های مالی آن بدون برنامه و بر اساس تصمیمات شخصی و سلیقه ای پرداخت خواهد شد.

حال وزیر ورزش باید پاسخگو باشد چه دستاوردی در مجمع خرداد ماه فدراسیون حاصل شده است که او قبل از مجمع از وضعیت فدراسیون رضایت نداشته، اما به یکباره راضی شده است؟ 

آیا عدم تصویب صورت های مالی وزیر ورزش را راضی کرده یا فقدان برنامه بودجه در سال جام جهانی؟

شاید هیچکدام از موضوعات مهم ذکر شده دغدغه وزیر ورزش نبوده و احتمالا حذف سراجی خیال وزیر ورزش را آسوده کرده است. سراجی که برای ایجاد شفافیت مالی پای کار فوتبال ایستاد و از مواضع و برنامه های خود کوتاه نیامد و حاضر نشد با پدرخوانده های فوتبال کنار بیایید و مصالحه کند و در نهایت از حضور در هیات رئیسه کنار گذاشته شد.

با این وجود کماکان این سوال برای افکار عمومی مطرح می باشد که کدام دستاورد مجمع فدراسیون فوتبال باعث شده که سجادی با آسودگی خاطر بگوید: تصمیماتی که در مجمع گرفتند، خواسته‌های ما بود تا زودتر به ساماندهی برسیم؟

آیا برکناری سراجی و متوقف شدن طرح شفافیت مالی خیال وزیر ورزش را آسوده کرده است!؟

کدخبر: 789990 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟