نا امیدی از امید برای همیشه/ مهدوی کیا و تیمش حذف شدند

به گزارش رکنا، تیم امید ایران شب گذشته با تساوی مقابل امید ازبکستان از دور رقابت‌های قهرمانی زیر 23  سال آسیا حذف شد.

شاگردان مهدی مهدوی کیا در این مسابقات در گروه اول با تیم‌های ازبکستان، ترکمنستان و قطر همگروه بوده و درنهایت با دو تساوی یک شکست از راهیابی به مرحله حذفی بازماندند.

اینکه دلایل این شکست چیست و چرا هنوز باید از تیم امید نامید بود، قصه امروز ما نیست و مفصل در گفتگو با کارشناسان به آن خواهیم  پرداخت اما، آمدن یک مربی شناخته شده ایرانی و به قول معروف یکی از افتخارات فوتبال ایران برای  هدایت این تیم بازهم نتیجه نداد و به ما نشان داد بخشی از مشکل آوردن مربی تراز اول هست و بخش‌های دیگری هم در عدم کسب نتیجه برای تیم امید دخیل هستند.

فوتبال ما به کجا رسیده که باید منتظر شکست از تیم ترکمنستان باشیم.فوتبال ما به کجا رسیده که باید در آخرین ثانیه ها به قطر نگون بخت که 6 گل را در بازی با ازبکستان دریافت کرده بزنیم.فوتبال ما به کجا رسیده که با بهترین‌های  ایران در برابر تیم‌های درجه دوم و سوم فوتبال آسیا عاجز از گل زدن بوده و به راحتی به اعتبار فوتبال ایران خدشه وارد می کنیم.

مهدی مهدوی کیا و کادر فنی بخشی از دلیل حذف شدن از قهرمانی آسیا هستند و وضعیت نابسامان فدراسیون فوتبال دلیل دیگر حذف نسل جوان فوتبال ایران است.

در هیاهوی تدارک بازی دوستانه برای تیم ملی بزرگسالان همه چیز گم شد و کسی از این تیم حتی خبر هم نداشت و حالا باید به دور از هرگونه بزرگنمایی و شاید اصلا مخفیانه به کشور بازگردند.

این تیم امید هم ما را نا امید کرد و شاید حسرت 46  ساله ما برای رسیدن به المپیک به نیم قرن برسد.

اصلا شاید فدراسیون فوتبال  برای تیم امید طرح دیگری را باید بنیان گذاری کرده و به نوعی بیخیال آن شود. اینطوری نه با اعصاب هواداران بازی می شود نه کسی از تیم امید خبری خواهد گرفت.

شاید فرصت برای تدارک این تیم بعد از 50 سال هنوز فراهم نشده است.

شاید تیم امید اصلا بچه سر راهی فوتبال ایران است.

برای این تیم وقت بسیار است و در سرعت فزاینده رشد فوتبال این رده سنی برای کشورهایی چون ژاپن و کره جنوبی ما هم لاک پشت وارحرکت کرده و تماشاگر هنر فوتبالی این کشورها هستیم.

شاید برای ما وقت امروز نباشد.

شاید وقتی دیگر.

کدخبر: 789556 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟