حواشی عجیب انتخابات هیات ورزش‌های همگانی استان اصفهان/ تائید حکم قهرمانی یک کاندیدا دردسرساز شد

به گزارش رکنا، ثبت نام از کاندیداهای انتخابات هیات ورزش‌های همگانی استان اصفهان در حالی انجام شده که یکی از این نفرات شرایط حضور در انتخابات را ندارد.

 ماجرا از این قرار است که سال قبل، آیین‌نامه جدید انتخابات هیات‌های ورزشی استانها از طریق وزارت ورزش به فدراسیون‌ها و ادارات کل استانها ابلاغ شد. بر اساس این آیین نامه، افراد میبایست برای حضور در انتخابات و ثبت نام برای ریاست مجمع، 5 سال سابقه مدیریتی (از جمله ریاست هیات، عضو هیات رییسه فدراسیون یا ریاست مراکز آموزش عالی و ....) را دارا باشند و در صورت عدم برخورداری از این شرایط واجد شرایط حضور در انتخابات نیستند.

با توجه به مطالبه جامعه ورزش طی سالهای گذشته، وزارت ورزش سوابق قهرمانی ویژه‌ای را نیز در آیین نامه گنجاند تا اگر شخصی این شرایط را داشت به عنوان جایگزین سوابق مدیریتی لحاظ شده و مورد تایید قرار گیرد.

در آیین‌نامه مذکور اقشار مختلف مورد توجه بوده‌اند که از آن جمله میتوان به مربیان، داوران و ورزشکاران اشاره کرد.

به عنوان مثال اگر فردی دارای 5 سال سابقه مدیریتی نبود ولی مدال‌آور مسابقات المپیک، بازی‌های آسیایی و یا رقابت‌های جهانی باشد، می‌تواند از ظرفیت‌های پیش بینی شده برای ورزشکاران دارای سوابق موفق بین‌المللی استفاده کرده و وارد جریان انتخابات شود.

در بخش مربیان نیز، این آیین‌نامه مواردی را پیش بینی کرده که بسیار صریح و واضح می‌باشند:

داشتن 5 سال سابقه سرمربیگری در یکی از تیم های ملی جوانان و یا بزرگسالان می‌تواند به عنوان سابقه مدیریتی لحاظ شده و فرد با دارا بودن این سوابق وارد انتخابات شود.

اما داستان از این قرار است که بر اساس گزارش‌های واصله، فردی برای حضور در انتخابات هیات ورزشهای همگانی استان اصفهان از طریق اداره کل ورزش و جوانان و دفتر امور مشترک تایید شده که نه تنها دارای 5 سال سابقه مدیریتی نیست بلکه شرایط مربوط به سوابق ورزشی را نیز به هیچ عنوان ندارد!

اداره کل ورزش و جوانان اصفهان و دفتر امور مشترک وزارت ورزش در حالی وی را تایید کرده اند که نامبرده یک حکم قهرمانی با این مشخصات را ارائه داده است :

"کسب مقام به عنوان کمک مربی در یک دوره مسابقات دانشجویی!"

حکم و عنوانی که مشخصا برای حضور در انتخابات کافی نبوده و نظر آیین نامه را تامین نمی کند.

تائید حکم قهرمانی این کاندیدا منجر به اعتراض شدید اهالی ورزش شده و شنیده می‌شود معترضان به این موضوع، شکایت خود را به سازمان بازرسی کل کشور و دیوان عدالت اداری برده‌اند.

باید دید در نهایت این موضوع ختم به خیر می شود یا حواشی جدیدی در راه خواهد بود.

انتهای پیام/

کدخبر: 782792 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟