کومان: در توانایی‌های فنی دی‌یانگ شکی نیست/ احساس نمی‌کنم مربی شکست خورده‌ای هستم

به گزارش رکنا،  رونالد کومان ظهر امروز (پنجشنبه) در اولین حضور عمومی خود پس از برکناری از هدایت  بارسلونا در انتهای ماه اکتبر سال قبل  وطی یک کنفرانس مطبوعاتی، درباره شایعات خروج فرانکی از بارسلونا برای فصل آینده گفت: فکر نمی کنم بارسا بخواهد فرانکی را بفروشد،ضمن اینکه  ژاوی هم تمایلی به انجام این موضوع ندارد. همانطوری که من به دی یانگ شک ندارم ،شما هم  نباید به فرانکی دی یونگ شک کنید. او یک بازیکن ملی پوش است.

وی افزود: وقتی من این باشگاه را ترک کردم، 8 امتیاز با رئال مادرید فاصله داشتیم، اکنون تقریبأ این اختلاف دو برابر شده است. وضعیت بارسا، تیم و باشگاه، مانند زمانی است که من بودم. این بدان معناست که تغییر مربی همیشه به این معنا نیست که بتوانیم پیشرفت کنیم. وضعیت این باشگاه به من آسیب می‌زند. از ماه ژانویه من سرمربی هلند هستم ، اما از ژاوی حمایت حداکثری می‌کنم، او مربی خوبی است، یک اسطوره است و تقصیر او نیست که بارسا در این شرایط قرار دارد. باید در کنار ژاوی باشیم.

سرمربی اسبق بارسلونا عنوان کرد: تنها چیزی که من درخواست می‌کنم حمایت از ژاوی است، من حمایت کامل رییس باشگاه را نداشتم، امیدوارم او یاد گرفته باشد .

کومان همچنین خاطرنشان کرد که صحبت‌های ژاوی در مورد از دست دادن سبک بازی واقعی بارسا به او اشاره نمی‌کند و من فکر می‌کنم نمی‌توان یک فرد یا یک مربی را در از دست دادن DNA مقصر دانست. راه‌های زیادی برای بردن وجود دارد، امروز سبک مشخصی وجود نداردو بارسلونا نمی‌تواند بهترین بازیکنان را جذب کند.

وی افزود: من احساس نمی‌کنم مربی شکست خورده‌ای هستم، در ژانویه دوازده امتیاز از اتلتیکو عقب بودیم، این فرصت را داشتیم که مقابل گرانادا پیروز باشیم اما شکست خوردیم. ما جام حذفی را بردیم، مطمئناً تیم پیشرفت کرده است زیرا تیم مهاجمانی را به خدمت گرفته است که می‌توانند در جلو بازی کنند و بارسا برای بازگشت به آنچه که بوده به زمان نیاز دارد و من تنها درخواست پشتیبانی و حمایت دارم. 

ازکومان همچنین در مورد آینده فرنکی دی یونگ در بارسا سوال شد و او گفت : روشن است که هموطنم باید بازیکن مهمی برای آینده باشد ،علیرغم شایعاتی که او را در لیست خروج برای کسب درآمد قرار می دهد.

او همچنین اظهار داشت: افراد زیادی در بارسا با من همدردی می‌کنند. اهل بارسا هستم و این تغییری نکرده است. امیدوارم بتوانیم با افرادی مانند ژاوی و جوردی کرایف قهرمانی را با بارسا جشن بگیریم. می‌توانم در رابطه با دورانم در بارسا به عنوان سرمربی کتاب بنویسم. طی مدت بیماری کروناو نداشتن رئیس برای زمانی ، مجبور بودم پاسخگوی همه باشم و در این راه عدم توانایی در امضای قرارداد  با بازیکنان دلخواهم، قانون فیرپلی مالی، رفتن مسی و در نهایت رفتن گریزمان در آخرین روز نقل و انتقالات  بیشتر اذیتم کرد.

انتهای پیام/

کدخبر: 775228 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟