اولیایی: دلیل حذف استقلال و پرسپولیس مشخص است/ صدور احکام اعضای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای براساس اساسنامه قبلی بود!

کاظم اولیایی عضو کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در گفت و گو با رکنا گفت: اجرای اساسنامه جدید، زمان‌بر است و تمام احکام براساس مصوبات اساسنامه قبلی صادر می‌شود، به طور مثال کمیته انضباطی و کمیته اخلاق هم طبق اساسنامه قبلی درباره پرونده‌های مختلف تصیم گیری می‌کنند. احکامی که برای اعضای این کمیته نیز صادر شد براساس همین قایده بوده و فکر نمی‌کنم نیازی به تاییده هیات رییسه داشته باشد، چون اساسنامه چنین گفته است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال هم از این قائده مستثنی نیست. درباره بحث سرخابی‌ها نیز طبق اساسنامه قبلی درباره مجوز حرفه‌ای نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا تصمیم گیری کردیم و با توجه به شاخصه‌هایی که استقلال و پرسپولیس و گل‌گهر نتوانستند کسب کنند در نهایت این تیم‌ها از لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند.

وی در ادامه افزود: ایراد مهمی که مانع صدور مجوز حرفه‌ای سرخابی‌ها شد، مالکیت مشترک آنها بود. کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید دارد 2 باشگاه رقیب نباید به صورت مشترک اداره شوند. و باید باشگاه‌ها بنگاه تجاری باشند، در حالی‌که استقلال و پرسپولیس به صورت دولتی اداره می‌شدند. به این ترتیب برای حل این مشکل باید مراحل خصوصی سازی این 2 باشگاه طی شود.

وی در ادامه درباره روند سرخابی‌ها در خصوص این موضوع و گفت: دولت، وزارت ورزش و سازمان خصوصی سازی وارد گود شده‌اند تا موضوع مالکیت 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس را حل کنند.

انتهای پیام/

 

کدخبر: 773527 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟