صحبت‌های ژاوی در نشست خبری پیش از بازی با سوسیه‌داد

به گزارش رکنا ورزشی، بارسلونا پس از شکست از کادیز و از دست رفتن شانس قهرمانی لالیگا فردا باید در زمین رئال سوسیه‌داد به میدان برود. سوسیه‌داد در رده ششم قرار دارد و این تیم هم امیدوار است بتواند سهمیه لیگ قهرمانان را به دست بیاورد. ژاوی در نشست خبری پیش از این دیدار گفت: رئال سوسیه‌داد حریفی متفاوت از کادیز، آینتراخت و لوانته‌ است، تیم بزرگی هستند و مربی بزرگی هم دارند، این یک فینال دیگه برای ما است، زیرا سوسیه‌داد حریف مستقیم ما در لیگ برای سهمیه لیگ قهرمانان است.

وی افزود: فکر می‌کنم در بازی با لوانته با وجود فشاری که به ما وارد کردن خوب بازی کردیم، اما بازی فرانکفورت چه در خانه و چه در خارج از خانه خوب نبود، مقابل کادیز هم موضوع روانی بود ما با آمادگی روحی مناسب وارد مسابقه نشدیم.

سرمربی بارسلونا در خصوص اینکه بعد از بازی مقابل کادیز چطور با بازیکنان صحبت کردی؟ گفت: من با آنها صریح بودم و چند کلیپ در مورد اشتباهاتی که مرتکب می‌شیم به آنها نشان دادم، ممکن است اختلاف نظر وجود داشته باشد، اما باید در مقابل دروازه بهتر باشیم، اما من از بازیکنانم عصبانی نشدم، اینطور نبود.

ژاوی در واکنش به اینکه چگونه به هواداران انگیزه می‌دهید تا بقیه مسابقات را تماشا کنند، اینطور توضیح داد: خوب بازی کنیم و برای مقام دوم رقابت کنیم، شاید اوضاع لیگ سخت باشد اما می‌خواهیم هواداران در کنار ما باشند. 

وی درباره اینکه برد ۴ بر صفر مقابل رئال مادرید و باخت یک بر صفر مقابل کادیز، چگونه رخ داده است، اظهار داشت:چند هفته پیش ما برای حضور در لیگ هیجان زده بودیم و امروز می‌دانیم که قهرمان لیگ نمی‌شویم، ما تنها باید پیشرفت و پیشرفت کنیم. فردا بازی سختی داریم و باید آن را ببریم. وقتی لاپورتا و آله مانی با من قرارداد بستند، اولین هدف ما صعود به چمپیونزلیگ بود، ما باید از هر نظر پیشرفت کنیم و این ایده باید دوباره از فردا شروع شود.

سرمربی بارسلونا در پاسخ به این سوال که بازیکنان بعد از صحبت با آنها پس از بازی با کادیز چه پاسخی به شما دادند، گفت: من دیدگاه خودم را به آنها گفتم و آنها هم نظر خودشان را به من دادند، ما در محیط دیکتاتوری زندگی نمی‌کنیم اما هدف ما این است که قوی‌تر رقابت کنیم انگیزه دادن به بازیکنان کار آسونی نیست، مخصوصا وقتی که برای کسب عنوانی رقابت نمی‌کنید، باید متواضع باشیم و بدانیم که برای رتبه دوم رقابت می‌کنیم، این چیزی است که باید پذیرفت. فکر می‌کنم بازی بدی مقابل کادیز انجام ندادیم، گلزنی زود هنگام به چنین تیم‌هایی سناریوی مسابقه را به طرز چشمگیری تغییر می‌دهد. من فردی هستم که دوست دارم برای کسب عنوان رقابت کنم، اما من باید با واقعیتی که در آن زندگی می‌کنیم روبه رو شوم. می‌خواهم یک بار دیگر یادآوری کنم که در مدت کوتاهی تیم‌های بزرگی مثل ناپولی، ویارئال و سویا را شکست دادیم، ما تا پیش از بازی کادیز یک سری نتایج مثبت عالی داشتیم.

ژاوی عنوان کرد: بازی با ۵ مهاجم را تلاش همه جانبه برای گلزنی نمی‌دانم، ما با یک الگو بازی می‌کنیم، تعدادی سناریو را تمرین می‌کنیم و به دنبال راه حل می‌گردیم اما در دقایق پایانی بازی باید ریسک کنید. پدری بازیکن مهمی برای من و تیم است، آن با توجه به سنش یکی از بهترین هافبک‌های جهان است. فاتی، پیکه، آرائوخو بازیکنان مهمی برای من هستند و در بازی‌های اخیر همه متوجه غیبت آنها شده‌اید.مدیریت باشگاه به کار برای تقویت در آینده ادامه می‌دهد.

سرمربی بارسلونا درباره تجربه اریک گارسیا به عنوان هافبک دفاعی را چطور دیده است، بیان کرد: چه کسی این مسئله این را به تو گفته ؟، نه، نه، این درست نیست، ممکن بود زمانی این یک ایده باشد، اما ما آن را رها کردیم.

وی درباره افشای مکالمات پیکه و لوئیز روبیالس(رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا) و نقش میانجیگری هولدینگ پیکه در انتقال سوپرکاپ اسپانیا به عربستان هم اینطور گفت: قبلا در مورد آن صحبت کردیم، داوران سعی می‌کنند بهترین کار را انجام دهند. من نگران این نیستم. مطمئنم از تصمیمات داور سوء استفاده ناعادلانه نخواهیم برد. این برای همه تیم‌ها صدق می‌کند. پیکه دوشنبه شب در توئیچ به خوبی توضیح داد و امروز هم روبیالس نشستی در این زمینه داشت و حرف‌هایش را زد. این سوال را باید از خودشان بپرسید ولی من به روبیالس و پیکه ایمان دارم که انسان‌های درستی هستند. روبیالس از زمانی که رئیس فدراسیون شده، قدم‌های بزرگی در راه پیشرفت فوتبال اسپانیا برداشته است. پیکه هم شخصیت خاص خودش را دارد و دوست دارد همه در مورد او حرف بزنند. 

انتهای پیام/

کدخبر: 772801 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟