ژاوی: حذف از اروپا شوک‌ بزرگی بود/ باید صبور باشیم و خوب کار کنیم

به گزارش رکنا ورزشی، ژاوی هرناندز در نشست خبری پیش از بازی بارسلونا مقابل کادیز حضور یافت و در خصوص این بازی عنوان کرد: ما از هواداران خودمان می‌خواهیم که بیایند و تیم را تشویق کنند، اتفاقی که در بازی گذشته افتاد تکرار نمی‌شود، ما هنوز در مورد اتفاقات بازی گذشته در سکوها صحبت نکردیم، تحقیقات در این باره شروع شده و امیدوارم اقداماتی انجام شود تا این اتفاق تکرار نشود. به محض اعلام نتایج تحقیقات، به ما و رسانه‌ها هم اطلاع‌رسانی خواهد شد. اتفاقی که افتاده تقصیر ماست. بعد از اینکه هتل را برای مسابقه فرانکفورت ترک کردیم، احساس بدی داشتم. افرادی بودند که به سمت ما وسایل پرتاب می‌کردند و سپس مجبور شدیم از دروازه دیگری وارد ورزشگاه شویم. سپس گل اولیه را دریافت کردیم، احساسات بدی داشتیم.

وی افزود: ما باید همانگونه بازی کنیم که در برنابئو، در ناپولی و در تعدادی از بازی‌ها خوب بازی کردیم. فردا شروعی جدید برای رسیدن به هدفمان برای رسیدن به لیگ قهرمانان است. ما باید صبور باشیم و خوب کار کنیم. فکر می‌کنم مقابل لوانته و فرانکفورت خوب بازی کردیم. اما برای مقابله با ریباندها غایب بودیم. ما باید به کاری که انجام می‌دهیم باور داشته باشیم. هواداران بارسلونا در بازی‌های گذشته از ما حمایت کردند، حتی پس از گل خورده ما را تشویق و حمایت کردند، اما در بازی آخر این اتفاق نیفتاد.

سرمربی تیم فوتبال بارسلونا درباره شرایط مصدومیت پدری اینطور پاسخ داد: بدون شک او اکنون لحظات سختی را پشت سر می‌گذارد، او در طول فصل عملکرد خوبی داشته است. مهمترین چیز این است که او از مصدومیت خود خلاص می‌شود، اما اتفاقی که افتاد بخشی از بازی است.

ژاوی هرناندز در خصوص روحیه بازیکنان این تیم پس از حذف از لیگ اروپا گفت:این یک شوک بود زیرا می‌خواستیم لیگ اروپا را ببریم. اما اکنون باید ریکاوری کنیم و به خودمان برگردیم. ما همه هوادارانی را که در بازی فرانکفورت با ما بودند تشکیل می‌دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که چه نتیجه ای را در بازی رئال مادرید و سویا ترجیح می دهد، گفت: من امروز بازی را تماشا خواهم کرد، اما برای من، می‌خواهم سطح کادیز را نیز آنالیز کنم. ما فردا با کادیز از جمله تیم‌های پیچیده‌ای در لیگ روبه رو خواهیم شد و پس از آن سوسیداد و رایووایکانو را داریم که برای سقوط با هم رقابت می‌کنند. هفته‌های قدرتمندی در پیش است و ما باید رقابت کنیم.

سرمربی بارسلونا درباره اینکه آیا وضعیت پیکه وخیم‌تر از حد انتظار است؟ اظهار داشت: این یک مصدومیت نیست، آنقدر که اخیراً کمی آزاردهنده بوده است. جای نگرانی نیست.

ژاوی در مورد اینکه اگر رئال مادرید امروز ببازد، فکر می‌کنید بارسلونا می‌تواند برای لیگ رقابت جدی کند؟ اینطور گفت: ما باید قبل از دیدن نتایج حریفان برنده شویم. باید به کار خود ادامه دهیم. اولین هدف ما صعود به لیگ قهرمانان است. ما همچنان برای لالیگا می جنگیم حتی اگر سخت باشد. من به بازیکنان گفتم که باید به کارهایی که انجام داده‌ و کارهایی که انجام داده‌اند افتخار کنند. ما همیشه کارهای اشتباه انجام شده را به آنها توضیح می‌دهیم. راه‌هایی که باید در آنها پیشرفت کنیم. ما به زمان نیاز داریم تا روش بازی با تیم را اجرا کنیم. ما باید به این پروژه که نوامبر گذشته شروع شده است اعتقاد داشته باشیم. اما چیزهایی وجود دارد که باید توسعه پیدا کند. ما در سال‌های گذشته آنطور که باید در اروپا مسابقه نداده‌ایم، برای انجام آن باید به عقب برگردیم. ما باید از نظر نحوه ورود به مسابقات پیشرفت کنیم. وقتی گل ها را دریافت می‌کنیم، اوضاع برای ما پیچیده‌تر می‌شود.

وی درباره اینکه آنها 55 گل در 45 بازی دریافت کرده‌اند و تیمشان برای توسعه به چه چیزی نیاز دارد؟ گفت: ما باید پیشرفت و خوب تمرین کنیم. باید با خط دفاعی پیشرفته بازی کنیم. در بازی‌های گذشته به دلیل از دست دادن توپ گل خوردیم. 

سرمربی بارسلونا با اشاره به اینکه آنها مقابل تیم‌هایی که با 5 مدافع بازی می کنند آسیب می‌بیند، عنوان کرد:ما تیم‌هایی را شکست دادیم که اینگونه بازی می‌کنند. برای مثال اوساسونا. این مربوط به فضاهایی است که پیدا می‌کنیم و موقعیت‌ها را به گل تبدیل می‌کنیم. ما در بازی فرانکفورت فرصت‌های زیادی داشتیم، اما از آن استفاده نکردیم.

انتهای پیام/

کدخبر: 771853 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟