توضیحات ژاوی درباره دمبله و تلاش بارسلونا برای قهرمانی در اروپا

به گزارش رکنا ورزشی، ژاوی هرناندز در نشست خبری پیش از بازی بارسلونا مقابل اتلتیکومادرید شرکت کرد و به برخی سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

*آیا دمبله در لیست بازی وجود دارد؟

ما راه حل نهایی را در مورد دمبله پیدا کردیم، آن قرارداد دارد و با مدیریت ورزشی و رییس باشگاه جلسه ای داشتیم و تصمیم گرفتیم تا این بازیکن را دعوت کنیم، زیرا بازیکن بارساست و تصمیم گرفتیم این بازیکن را در لیست قرار بدهیم. در حال حاضر باید به آن تکیه کنیم چون به ما کمک خواهد کرد. شرایط تغییر کرده است، ما سعی کردیم راه حلی پیدا کنیم، من موقعیت باشگاه، دمبله و هواداران را درک می‌کنم، شاید هواداران از بازیکن عصبانی هستند، اما ما سعی کردیم بهترین منافع را برای باشگاه دنبال کنیم. آن یک بازیکن و قرارداد دارد و ممکن است به ما کمک کند، همین و بهتر است هواداران هنگام بازی کردن دمبله از آن حمایت کنند، من موضع بعضی از هواداران عصبانی را درک می‌کنم.

*آداما و اوبا؟

همه آنها خوب تمرین کردند، آداما در شرایط بدنی بهتری است و فردا تصمیم می‌گیریم، اما همه آنها آماده و برای بازی هیجان زده هستند.

*ما دیدیم لاپورتا در آخرین لحظات پنجره خوشحالی می‌کند؟

فکر می‌کنم باشگاه تصمیمات خوبی گرفت، آنها خیلی کار کردند، متئو و جوردی کرایوف کمک زیادی به ما کردند. آنها تلاش زیادی کردند، شرایط آسون نبود، اما ما بازیکنان خوبی را به خدمت گرفتیم و حالا تیم خوبی داریم و امیدواریم به رشد خودمان ادامه بدهیم، کار باشگاه خوب بود.

*لیست لیگ اروپا آمد و شاهد غیبت آلوز بودیم؟

متاسفم، واقعا تصمیم سختی بود. نسبت به دنی بی انصافی کردم چون آن هم در داخل و هم خارج از زمین به ما کمک زیادی می‌کند.

*تمدید قرارداد آرائوخو؟

البته که این موضوع مهم است و در اولویت باشگاه قرار دارد. آرائوخو بازیکن بسیار مهمی است و کمک زیادی به ما می‌کند و ما از عملکرد آن راضی هستیم و آن بازیکن محبوبی در رختکن است.

*لاپورتا مخالف قرار دادن دمبله در لیست بود؟

ما همه متحد هستیم و در یک کشتی هستیم، ما تصمیمات درستی برای تیم گرفتیم. یک ماه پیش تصمیم گرفتیم عثمان باشگاه جدیدی پیدا کند و حالا با توجه به اینکه آن اینجاست تصمیم گرفتیم آن را در لیست قرار بدهیم. 

*اظهاراتت‌ در سال ۲۰۲۰ در مورد اوبامیانگ؟

من نگفتم آن برای بارسا مفید نیست، اما بازیکنانی هستند که کاملتر از آن هستند مثل سوارز، من گفتم نیاز به مهاجمی است که فضاسازی کند. البته اوبامیانگ بازیکن سریعی است و کارایی خوبی در گلزنی دارد. 

*شانس باشگاه در لیگ اروپا؟

ما شانس خوبی برای قهرمانی در مسابقات و رزرو بلیط چمپیونزلیگ داریم، این یکی از اهداف باشگاه در حال حاضر است. من به عنوان یک بازیکن در این تورنمنت بازی کردم و قهرمان نشدم، اکنون امیدوارم که به عنوان مربی آن را ببرم.

*بارسلونای جدید؟

البته که من هیجان زده هستم، با خریدهای جدید می‌توانیم حتی بیشتر از قبل پیشرفت کنیم. فردا آزمون مهمی مقابل مدافع عنوان قهرمانی داریم که بازیکنان مستعدی دارند، شاید آنها در بهترین حالت خود نباشند اما برای ما آزمون سختی است و فردا یک فینال برای ما است.

*لاپورتا گفت هدف باشگاه قهرمانی در لیگ است، شما هم همینطور فکر می‌کنید؟

هدف اول حضور در رده‌ای که ما را به چمپیونزلیگ برساند است و بعد می‌خواهیم برای همه چیز بجنگیم. ما سعی می‌کنیم برای همه چیز رقابت کنیم، اما سخت است، باید واقع بین باشیم.

*شما با هیچ دفاع چپی قرارداد نبستید و بالده مصدوم، چه کسی جایگزین آلباست؟

بالده ۵/۶ هفته از میادین دور است و ما گزینه‌های دیگه‌ای داریم، جوردی بازیکن مهمی برای ماست، برای من آلبا بازیکن مهمی محسوب می‌شود.

لوئیس سوارز:

او شایسته تشویق هواداران بارسلونا است. او بهترین مهاجم مرکزی بارسا در طی 20 تا 30 سال اخیر تیم بوده است البته همراه اتوئو، باید از او با افتخار پذیرایی کرد فردا او یک تشویق بزرگ خواهد داشت.

کاهش دستمزد بازیکنان جدید:

تلاش‌های اقتصادی خریدهای جدید قابل ستایش است اما حتی در این شرایط اقتصادی هم بازیکنان زیادی خواهان حضور در بارسلونا هستند.

انتهای پیام/

کدخبر: 770327 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟