تشکیل میز قطر برای جام‌جهانی ۲۰۲۲ در وزارت ورزش

به گزارش رکنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، محمدحسن تقی‌زاده هدف از تشکیل میز قطر در وزارت ورزش و جوانان ویژه جام جهانی فوتبال 2022 را هم افزایی فعالیت‌ها و هماهنگی بین بخش‌های مختلف وزارت ورزش و جوانان دخیل در فرآیند جام جهانی دانست و اظهار داشت: میز قطر متشکل از نمایندگان معاونت‌های دخیل در جام جهانی و همچنین فدراسیون فوتبال است. با توجه به ماهیت ورزشی جام جهانی همچنین پتانسیل اجرایی جوان موجود در وزارت ورزش و جوانان پیشنهاد ایجاد یک قرارگاه ویژه جام جهانی قطر خدمت مقام عالی وزارت ورزش و جوانان ارائه داده‌ایم.

سرپرست دفتر امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان ساخت: در هیئت دولت کمیته‌ای به همین منظور متشکل از وزیر ورزش و جوانان، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، وزیر راه و شهرسازی، وزیر امور خارجه، وزیر صمت و با ریاست معاون اول رییس جمهور تشکیل شده است.

تقی‌زاده ادامه داد: وظایف وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال در قالب ساماندهی تماشاگران در ورزشگاه دیده شد که شامل قبل، حین و بعد از بازی می‌شود. در این خصوص موضوعاتی همچون تدابیر تهیه بلیت، تهیه لباس مشترک برای تماشاگران، تهیه پرچم و راهنمایی هموطنانی که قصد تماشای مسابقات از نزدیک را دارند مطرح است.

وی با اشاره به سودجویی برخی از افراد از مسابقات جام جهانی قطر اظهار کرد: متاسفانه در چند وقت اخیر شاهدیم که برخی سایت‌ها و شبکه‌های مجازی مشغول کلاهبرداری از طریق فروش بلیت هستند. این سایت‌ها با رقم‌های نجومی ثبت‌نام انجام می‌دهند و این درحالی است که تا به الان هیچ‌گونه اطلاعیه‌ای مبنی بر ثبت‌نام توسط فدراسیون فوتبال صادر نشده است.

سرپرست امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اصلی ما از تشکیل میز قطر اطلاع‌رسانی است که مردم مطلع شوند چه اتفاقاتی درخصوص مسابقات جام جهانی درحال رخ دادن است. ما در وزارت ورزش و جوانان درجهت تنویر افکار عمومی تلاش می‌کنیم.

تقی‌زاده تصریح کرد: آگاهی بخشی برای مقامات مسئول نیز یکی دیگر از اهداف تشکیل این میز است. ما باگردهم آوردن متخصصین و خبرگان این حوزه قصد مرجع سازی این میز را برای تصمیم‌سازان کشور داریم. همکاران حوزه بین‌الملل وزارت ورزش را موظف کردیم که دائم مترصد همه اتفاقات، گزارشات و اخبار جام جهانی قطر اعم از ورزشی، سیاسی و اجتماعی باشند و به صورت هفتگی بولتن‌هایی را برای ارائه به این میز آماده کنیم.

وی ادامه داد: ما در این میز تلاش می‌کنیم که با استفاده از توان فدراسیون فوتبال سهمیه بلیت را برای هواداران افزایش دهیم تا هموطنان بیشتری بتوانند از این رویداد بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

کدخبر: 772743 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟