فرکی: بهتر است اسکاتلند چهارمین تیم گروه ایران باشد/ کار ساده‌ای در جام‌جهانی نداریم

حسین فرکی در گفت‌وگو با رکنا ورزشی، درباره گروه‌بندی تیم ملی ایران در جام‌جهانی، اظهار داشت: گروهی که در آن حضور داریم چندان ساده‌ نیست اما امیدوارم بچه‌های ما بتوانند آرزوی مردم ایران را برآورده کنند. فوتبال ایران یک ماجرای پنهان با خود دارد که بازیکنان در هر مقطع که اراده می‌کردند کار‌های بزرگ انجام می‌دادند. در فوتبال چیزی صد در صد قابل پیش‌بینی نیست اما باید بدانیم بازیکنان با چه شرایطی وارد مسابقات می‌شوند. هفت ماه تا شروع جام‌جهانی زمان پیش‌رو است و باید بهترین پشتیبانی صورت گیرد تا تیم ملی در قطر حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی در خصوص نبرد با تیم ملی فوتبال انگلیس گفت: همگان می‌دانند که کشور انگلیس ابداع‌کننده فوتبال است و تیم قدرتمندی محسوب می‌شود، اما تاکنون فرصتی برای فوتبال ما به دست نیامده تا با آن‌ها بازی کنیم و تنها با تیم هایی که شبیه به این تیم بازی می‌کنند، دیدارهایی داشته‌ایم. به طور مثال در ورزشگاه شیرودی مقابل ولز بازی کردیم و پیش از جام‌جهانی ۲۰۰۶ مقابل کویینز پارک رنجرز در انگلستان به مصاف آن‌ها رفتیم. سبک فوتبال انگلیس با تمام دنیا متفاوت است و همین کار را برای ما سخت می‌کند. انگلیس پیشرفت خوبی در سال‌های اخیر داشته است و مدعی قهرمانی محسوب می‌شود.

مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران افزود: اگر هر کدام از سه تیم (ولز، اسکاتلند و اوکراین) به جام جهانی صعود کنند مطمئناً بازی ساده‌ای نخواهد بود. بهتر است اسکاتلند باشد به دلیل اینکه هم تیم مطرحی بر مبنای حضور در جام‌جهانی است و هم خوشبختانه تجربه رویارویی با این تیم را داریم. اولین امتیاز خودمان را در ادوار جام‌جهانی مقابل این تیم گرفتیم هر چند نوع بازی آن‌ها شباهت زیادی به انگلیس دارد و همین کار را برای ما سخت می‌کند. همچنین ما تا به حال یک بازی رسمی و یک بازی دوستانه با تیم آمریکا داشته‌ایم که رهاورد آن یک برد و یک تساوی بوده است. در همان بازی معروف که بازی قرن هم لقب گرفت، تیم ملی فوتبال ایران عملکرد خوبی داشت. تیم ملی فوتبال آمریکا نسبت به آن زمان پیشرفت زیادی داشته زیرا بازیکنان مطرحی در ترکیب خود دارد و همین امر باعث شده حریف سختی برای ما قلمداد شود.

مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران درباره اینکه خیلی‌ها اعتقاد دارند به جای اسکوچیچ باید مربی دیگری روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی قرار گیرد، اینطور پاسخ داد: صلاح را در این موضوع می‌بینم که اسکوچیچ در راس کار باشد و تیم را رهبری کند، چون تیم خوب و یکدستی داریم که بازیکنان باتجربه و لژیونر در آن نقش اصلی را به عهده دارند. امیدوارم با حمایت‌ها و امکاناتی که در اختیار تیم ملی قرار داده می‌شود بهترین نتیجه را در جام‌جهانی بگیریم. 

انتهای پیام/

کدخبر: 772598 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟