مازیار: تیم ملی هنوز هم ایراد دارد + فیلم
حجم ویدیو: 46.76M | مدت زمان ویدیو: 00:06:21

تیم ملی فوتبال ایران تا کنون 5 بار موفق به حضور در جام جهانی شده است.تیم ملی فوتبال ایران در راه صعود به جام جهانی 2022 قطر با هدایت دراگان اسکوچیچ پای به این مسابقات گذاشته است. تیم ملی فوتبال ایران در حال حاضر در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی از 6 با 16 امتیاز در رتبه نخست جدول رده‌بندی گروه A مسابقات مقدماتی جام جهانی قراردارد. تیم ملی فوتبال ایران چهارم فروردین به مصاف کره جنوبی می‌رود.

اصغر مازیار کارشناس فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی رکنا ، در خصوص بازی تیم ملی ایران و امارات گفت:بازی خوبی بود البته فکر میکردم نفراتی که بازی کمتری به آنها رسیده را دراگان اسکوچیچ استفاده کرده تا محک بخورند. در کل با توجه به اینکه تیم امارات هم تیمی به نسبت معمولی بود و زهر دار و خطرناک ظاهر نشد، ملی پوشان بازی خوبی انجام دادند و فرصت هایی در حمله ما توانستیم ایجاد کنیم که در نهایت یکی از آنها تبدیل به گل شد ولی اخراج صادق محرمی شاید مقداری کار را برای ما مشکل تر کرد. شاید اگر محرمی اخراج نمی‌شد ما می توانستیم به گل های بیشتری هم برسیم چون مشخص بود تیم ملی برای دفاع نیامده و با استفاده از ترکیب اصلی آمده بود و هدف برد داشت‌.

 

کارشناس اصغر مازیار

 

برای حفظ رکورد از بازیکنان اصلی استفاده شد

 

cc797f83-1122-488e-85da-4f6730c239a5

 

وی در خصوص ترکیب تیم ملی ایران مقابل امارات که با وجود قطعی شدن صعود به جام جهانی بیشتر از بازیکنان اصلی استفاده کرد تصریح کرد: فکر می کنم بیشتر هدف حفظ رکورد شکست ناپذیری و از طرفی امارات با توجه به اینکه تیم سوم جدول بود و برای اینکه جایگاه سوم خود را حفظ کند سعی بر این داشت که از این بازی امتیاز بگیرد، اسکوچیچ هم این رو در فکر داشت و سعی کرد با ترکیب اصلی را به زمین فرستاد با این استدلال که  اگر از  بازیکنان ذخیره استفاده شود خدایی نکرده هم رکورد تیم ملی خراب شود این استراژی را مقابل امارات بهره برد.

وی در ادامه افزود: از لحاظ رسانه ای دستیابی به این رکورد خیلی استفاده ها می‌شود و نمی‌خواستند این رکورد خراب شود و ترجیح دادند به عنوان تیم اول گروه مسابقات را به انتها برسانند.

 

برایم عجیب است نورافکن در پست مدافع وسط بازی کرد

وی در خصوص اخراج صادق محرمی که دراگان اسکوچیچ در نشست خبری بعد از بازی از این اتفاق به عنوان یک فرصت یاد کرده بود خاطر نشان کرد: این فرصت را از اول بازی هم می‌شد به بازیکنان داد، به طور مثال حردانی را  از همان اول بازی استفاده کرد یا برای من عجیب بود که چه دلیلی امید نورافکن باید به عنوان دفاع وسط حضور پیدا کند وقتی ما بازیکن تخصصی مانند  پورعلی گنجی و هم یزدانی را در لیست تیم ملی داریم. ضمن اینکه امید نورافکن برای بازی در پست مدافع وسط از فاکتور های لازم برخوردار نیست. ما نباید به امارات نگاه کنیم که خیلی فشار روی دروازه ما نداشتند، ولی این علامت سوالی برای اهالی فوتبال است که چرا بازیکنی مثل یزدانی یا پورعلی گنجی یا سایر بازیکنانی که پست دفاع مرکزی بازی می‌کنند روی نیکمکت نشسته و امید نور افکن در مرکز خط دفاعی قرار بگیرد ،  یا اگر قرار هست تغییری در ترکیب تیم باشد و از جوان ها استفاده شود اول کار می‌شد حضور صادق محرمی جای خود را به بازیکنی دیگر بدهد نه اینکه بعد از اخراج محرمی که اگر اخراج نمی‌شد فکر نمی‌کنم این تعویض انجام می‌شد.

امارات تیمی نبود که بخواهد  فشار زیادی روی تیم ما بیاورد

اصغر مازیار با بیان این سوال (منظور شما این است که ما ده نفره شدیم تا تحت فشار قرار بگیریم؟) به خبرنگار رکنا ورزشی گفت:امارات تیمی نبود که بخواهد  فشار زیادی روی تیم ما بیاورد. بعد از ده نفره شدن ما موقعیت گلهایمان روی دروازه امارات به مراتب بیشتر از امارات بود. این صحبت زمانی می‌تواند درست و منطقی باشد که تیم حریف واقعا روی ما فشار بیاورد، من همچین فشاری را در بازی ندیدم.

کارشناس فوتبال در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تیم ملی به جام جهانی صعود کرده فکر می‌کنید تدارکات باید به چه شکل باشد تصریح کرد: فدراسیون فوتبال در اصل از بازی گذشته ما در برابر عراق که به جام جهانی صعود کردیم باید به فکر تدارکات تیم باشد و اگر قرار است اردوهایی آماده کنند، بهتر است هر چه سریعتر برنامه ریزی شود دیدار های دوستانه ای که قرار است انجام شود بلافاصله باید برنامه ریزی شود.

باید هرچه سریعتر برای آماده سازی تیم ملی برنامه ریزی شود

وی در ادامه گفت: البته نیازمند این است که کادر فنی  دستورات لازم را بدهد و با توجه به اینکه قرارداد اسکوچیچ تا پایان مسابقات جام جهانی است اگر قرار بر تمدید است باید هرچه سریعتر انجام شود و با توجه به نظر سرمربی دیدارهای تدارکاتی برنامه ریزی شود. اگر هم قرار بر حضور فردی دیگر یا نام بزرگتری یا فرد برجسته تری است، هرچه سریعتر باید انجام شود.

وی در پایان درباره برنامه تیم ملی برای حضور در جام جهانی گفت: در رابطه با کار تیم ملی ضمن تقدیر و تشکر از کادر فنی تیم ملی که زحمت خودشان را کشیدند و تا اینجا تیم را هدایت کردند، شکل بازی تیم ملی ما باید برای مسابقات جام جهانی بهتر شود. تیم ما در همین مسابقات مقدماتی هم در برخی موارد که خیلی نمی‌خواهم ریز وارد شوم اشکالاتی داشت که این اشکالات باید به هر شکل بر طرف شود. ما باید ببینیم این تفکر حاکم می تواند این تغییرات را انجام دهد یا نه

 

کدخبر: 769433 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟