مهاجرانی: تجربه اسکوچیچ در تیم ملی بالاتر رفته است/ مدیران سرخابی‌ها سرخودشان هم کلاه گذاشتند

تیم ملی فوتبال ایران تا کنون 5 بار موفق به حضور در جام جهانی شده است.تیم ملی فوتبال ایران در راه صعود به جام جهانی 2022 قطر با هدایت دراگان اسکوچیچ پای به این مسابقات گذاشته است. تیم ملی فوتبال ایران در حال حاضر در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی از 6 با 16 امتیاز در رتبه نخست جدول رده بندی گروه A مسابقات مقدماتی جام جهانی قراردارد. تیم ملی فوتبال ایران در راه صعود به جام جهانی 7 بهمن 1400 به مصاف عراق می رود.

حشمت مهاجرانی اولین سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در تاریخ جام جهانی، در گفت و گو با خبرنگار رکنا ورزشی در خصوص شرایط تیم ملی پیش از دیدار با عراق اظهار داشت: تیم عراق، شاید بدون اغراق تنها تیمی است که در غرب آسیا از نقطه نظر فیزیکی، روحی و روانی شباهت زیادی به تیم ایران دارد. عراقی ها در گذشته بسیار تیم قوی بودند و همیشه برای ما مشکل ساز بوده اند، بازیکنان و مربیان معروفی دارند و همیشه در تقابل با آن ها بازی آسانی نداشته ایم. عراق همیشه فورواردهای خوبی داشته، از طرفی ما در هیچ شرایطی این تعداد لژیونر نداشته‌ایم. 

وی افزود: ما از نظر لژیونر خارجی که تجربه میادین بین المللی را دارند دست‌مان پر است و با وجود اینکه در اخبار داریم که تعداد زیادی از بازیکنان به دلیل ابتلا به کرونا دیدار با عراق را از دست دادند اما هیچ دلهره و اضطرابی نداریم چرا که بازیکنانی داریم که به خوبی می توانند جایگزین بازیکنان غایب شوند آن ها همگی تجربه میادین بین المللی را دارند.

*تجربه اسکوچیچ بالاتر رفته است

سرمربی پیشین تیم ملی ایران ادامه داد: هر دو تیم دارای هدف هستند؛ ما می خواهیم که جشن صعود را بگیریم و عراق می خواهد بازنده این میدان نباشد و به آینده امید دارد که بتواند به عنوان تیم سوم در جدول باقی بماند. به عقیده من بازی آسان وجود ندارد و تصور من این است که ما این شرایط را داریم که بتوانیم از زمین بازی موفق بیرون بیاییم. آقای اسکوچیچ هم مثل بازیکنان تیم ملی از بازی اول از دور اول که به مصاف بحرین رفتیم تجربه اش بالاتر رفته است و امیدوارم که در دیدار فردا بهترین عملکرد را داشته باشند.

*خرابکاری مدیران باشگاه‌ها 

مهاجرانی در رابطه با عملکرد رییس فدراسیون فوتبال عنوان کرد: آقای عزیزی خادم در بدترین شرایط فدراسیون، روی کار آمدند. فدراسیونی که به او دادند یک فدراسیون ورشکسته بود و این مسئله برای او مشکل ساز شد ولی الحمدلله هم خودش و هم تیمش موفق بوده اند. در طول تاریخ، تیم ملی و باشگاه‌هایمان نه به ای اف سی و نه به فیفا انقدر بدهکار نبوده اند! اقتصاد حرف اول را در فوتبال می‌زند اما باشگاه‌های ما فقط روی عشق و علاقه حرکت می کنند، مدیران قبلا به حدی خرابکاری کرده اند که اداره آن در حال حاضر کار دشواری است.

*حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا

مهاجرانی در پایان در خصوص حذف سرخابی ها از رقابت های آسیایی گفت: حیف شد که استقلال و پرسپولیس از رقابت‌های آسیایی حذف شدند این دو تیم سرمایه های فوتبال ما هستند. این اتفاق یک شبه نیفتاده است این مسائلی که منجر به حذف تیم های ما شده چندین سال است که وجود داشته است. آنقدر گزارش غلط به فیفا و ای اف سی داده اند که در نهایت گریبان گیر ما شد، این ها سر خودشان را هم کلاه گذاشتند. تمام مدیران قبلی و روسای قبلی فدراسیون در این کم کاری و ندانم کاری مقصر هستند.

کدخبر: 766739 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟