پرسپولیس و استقلال به دنبال لغزش نویدکیا/ نبرد صنعتی های خطرناک

هفته یازدهم لیگ برتر ایران با برگزاری 8 در روز جمعه بازی پیگیری می شود.  تا پایان هفته دهم لیگ برتر سپاهان اصفهان با 22 امتیاز صدر نشین است. در حال حاضر تیم های سپاهان، استقلال، آلومینیوم و پرسپولیس برای صدر نشینی لیگ برتر تلاش می‌کنند. در حال حاضر تیم های هوادار، صنعت نفت آبادان و پدیده مشهد قعر نشین لیگ برتر هستند. پرسپولیس با 7 قهرمانی، سپاهان با 5 قهرمانی و استقلال با 3 قهرمانی موفق ترین تیم های لیگ برتر از این حیث هستند.

آلومینیوم اراک و گل گهر سیرجان| نبرد صنعتی های تاثیرگذار

 دو تیم آلومینیوم اراک و گل گهر سیرجان از ساعت ۱۵ در ورزشگاه امام خمینی اراک به مصاف هم می‌روند.

آلومینیوم از 10 بازی با 20 امتیاز در رده سوم و گل گهر با حکم کمیته انضباطی از 10 بازی با 12 امتیاز در رده هشتم لیگ برتر قرار دارد. آلومینیوم در هفته دهم مهمان نساجی بود و به تساوی یک بر یک رضایت داد.

شاگردان قلعه نویی در هفته دهم لیگ برتر با نتیجه یک بر صفر مغلوب فولادخوزستان شدند. بعد از این شکست اعلام حکم کمیته انضباطی در خصوص مهاجم گابنی گل گهر کار را برای سیرجانی ها سخت تر کرد. شاگردان قلعه نویی در این بازی قصد دارند اتحاد و همبستگی خود را نشان دهند. 

نباید فراموش کرد که آلومینیوم هم بعد از بازگشت رسول خطیبی عملکرد بسیار خوبی در لیگ بیست و یکم دنبال کرده است. شاید کمتر کسی از اراکی ها انتظار داشت در رده سوم جدول جای بگیرند.

تیم داوری: بیژن حیدری- علیرضا ایلدروم- فرهاد فرهادپور- سعاد وفاپیشه

ناظر: محسن قهرمانی

هوادار تهران-تراکتور تبریز| تقابل حذف شدگان لیگ برتری، جام حذفی!

هوادار تهران از هفته یازدهم  لیگ برتر  از ساعت 15 روز جمعه 3 دی ماه میزبان تراکتور تبریز است. این بازی در حالی برگزار می شود که هوادار با 10 بازی و 9 امتیاز در رده سیزدهم جدول رده بندی قرار گرفته است. 

از طرف دیگر تراکتور با هدایت سولدو با 11 امتیاز در رده نهم جدول قرار گرفته است.تراکتور در هفته گذشته با نتیجه 2 بر صفر نفت مسجد سلیمان را شکست داد و شاگردان رضا عنایتی با نتیجه یک بر صفر در اصفهان مقابل ذوب آهن طعم پیروزی را چشیدند. با این حال حذف بنفش ها از جام حذفی یکی از شگفتی هایی مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی بود.

پرشورها در جام حذفی مقابل مس رفسنجان در ضربات پنالتی حذف شدند. مسئولان این تیم بابت عملکرد داوری گلایه مند بودند. تراکتوری ها یک مهاجم کروات را زیر نظر داشتند که وی در نهایت با نماینده تبریز به توافق نرسید. البته همه این موارد باعث نمی شود که سولدو در فکر اصلاح تیمش نباشد. مدیران تراکتور در این مدت رضا قوچان نژاد را به سرمربی تیم خود پیشنهاد کرده اند. 

تراکتور در 5 مسابقه قبلی خود 2 پیروزی، 2 تساوی و یک شکست در لیگ برتر کسب کرده است.2 پیروزی اشاره شده مقابل پدیده و نفت مسجد سلیمان قعرنشین به دست آمده است. گفتنی است محمدرضا اخباری بعد از پشت سرگذاشتن دوران مصدومیت خود روز گذشته در تمرینات حاضر شد. بعید است که وی شرایط حضور در ترکیب اصلی تیمش را داشته باشد.

داوران این بازی سیدرضا مهدوی- امیررضا آشور ماهانی- احد سلطانی- محمدرضا تارخ خواهند بود و ناظر این بازی  فریدون اصفهانیان است.

نفت مسجد سلیمان- فجر شهید سپاسی

نفت مسجد سلیمان و فجر شهید سپاسی از ساعت 15 روز جمعه 3 دی ماه در هفته یازدهم لیگ برتر به مصاف هم می روند. این بازی در حالی برگزار می شود که نفت مسجد سلیمان در هفته دهم مقابل تراکتور قرار گرفت و با نتیجه 2 بر  صفر مغلوب شد.فجر شهید سپاسی در هفته دهم در شیراز به مصاف مس رفسنجان رفت که با نتیجه بدون گل متوقف شد.

 نفت مسجد سلیمان از 10 بازی با  7 امتیاز در رده پانزدهم قراردارد و فجر سپاسی شیراز با امتیاز 10 در رده 12 جای دارد.

داوران: محمدحسین ترابیان- محمد عطایی- امیرمحمد داودزاده- احمد محمدی

ناظر: ایرج نظری

*مس رفسنجان - نساجی مازندران| کیمیا با شاگردان ساکت؟

مس رفسنجان از هفته یازدهم  لیگ برتر  از ساعت 15 روز جمعه 3 دی ماه مقابل نساجی مازندران قرار می گیرد این بازی در حالی برگزار می شود که شاگردان محمد ربیعی در هفته گذشته با تساوی بدون گل متوقف شد و نساجی مازندران با نتیجه یک بر یک در ساری در تقابل با شاگردان خطیبی متوقف شد.

نساجی در روزهای اخیر محسن کریمی بازیکن سابق استقلال را به خدمت گرفت.آنها در جام حذفی با نتیجه یک بر صفر از سد آرمان گهر عبور کردند. نماینده مازندران در لیگ برتر در 5 مسابقه قبلی خود در لیگ برتر، 3 تساوی، یک برد و یک شکست را تجربه کرده است.

مس رفسنجان با 18 امتیاز در رده پنجم جدول رده بندی قرار دارد و شاگردان ساکت الهامی با 11 امتیاز در دهم جدول رده بندی قرار گرفته است.

منشا در عملکرد تهاجمی مس رفسنجان تاثیر به سزایی دارد. هر چند او بیشتر از روی نقطه پنالتی گلزنی می کند. 

 داوران: ناصر جنگی- ایوب غلامزاده- حسین گلشنی- ابوالفضل گرجی

ناظر: سعید بطحایی

فولاد خوزستان- صنعت نفت آبادان|  نبرد مربیان استقلالی در دربی خوزستان

از هفته یازدهم لیگ برتر دو تیم فولاد و صنعت نفت آبادان از ساعت 17 درورزشگاه فولاد آرنا اهواز به مصاف هم می‌روند.

فولاد از 10 بازی با  16 امتیاز در رده  ششم جدول قرار دارد و صنعت نفت آبادان از 10 بازی با 9 امتیاز در رده چهاردهم لیگ برتر قرار دارد. شاگردان جواد نکونام در هفته گذشته موفق شدند با نتیجه یک بر صفر از سد گل گهر سیرجان عبور کنند و صنعت نفت آبادان با نتیجه یک بر صفر شهر خودرو را شکست داد.

سال گذشته سیروس پورموسوی هدایت صنعت نفت آبادان را به عهده داشت. بعد از بازی دور برگشت صحبت هایی درباره نکونام مطرح شد که باعث احضار سرمربی وقت صنعت نفت به کمیته انضباطی فوتبال شد. در فصل بیست و یکم لیگ برتر علیرضا منصوریان هدایت صنعت نفت آبادان را به عهده گرفته است. با این اوصاف همه چیز برای نبرد اندیشه های مربیان استقلالی آماده است. 

داوران: پیام حیدری- فرهاد مروجی- پوریا زحمتی- عبدالنبی پورخلف
ناظر: اسماعیل صفیری

سپاهان اصفهان - پیکان

سپاهان از هفته یازدهم  لیگ برتر  از ساعت 17 روز جمعه 3 دی ماه مقابل پیکان قرار می گیرد این بازی در حالی برگزار میشود که شاگردان محرم نوید کیا در هفته گذشته با نتیجه یک بر صفر در ورزشگاه آزادی مغلوب استقلال شدند تا جایگاه زردپوشان اصفهانی در صدر جدول متزلزل شود در حال حاضر سپاهان با 22 امتیاز در صدر جدول قرار دارد. 

سپاهان در جام حذفی توانست نماینده اسلامشهر را پشت سربگذارد. طلایی پوشان در 5 مسابقه قبلی خود در لیگ برتر، 4 پیروزی و یک شکست کسب کرده اند. آنها دوست دارند خیلی زود به روند پیروزی در لیگ برتر بازگردند. در جام حذفی، نویدکیا دروازه بان ذخیره خود را به میدان فرستاد. احتمالاً در این مسابقه کریستوفر کنت به ترکیب تیمش باز می گردد.

و پیکان در هفته گذشته با نتیجه 3 بر یک در ورزشگاه دستگردی در تقابل با  پرسپولیس شکست خورد. شاگردان مجتبی حسینی در حال حاضر با 15 امتیاز در هفتم جدول رده بندی لیگ برتر قرار دارند. حسینی فصل گذشته هدایت ذوب آهن را به عهده داشت و نتوانست نتیجه لازم را کسب کند. او به همراه گاندوها تا آستانه سقوط به لیگ برتر پیش رفت. در این شرایط حسینی قصد دارد که شایستگی هایش را با مدیریت بازیکنانش در میدان نشان بدهد. 

شاگردان حسینی در 5 مسابقه قبلی 2 شکست، 2 تساوی و یک پیروزی کسب کرده‌اند. تنها پیروزی آنها براساس حکم کمیته انضباطی علیه مهاجم گابنی گل گهر است. 

گفتنی است حسینی فصل گذشته مغلوب اندیشه های نویدکیا شد.

پدیده مشهد شهرخودرو-استقلال

شهر خودرو و استقلال از ساعت 17 در ورزشگاه امام رضا به مصاف هم می روند. شهر خودرو در حالی از هفته یازدهم لیگ برتر در مقابل استقلال قرار می گیرد که داود سید عباسی به عنوان مربی موقت این تیم مشهدی را هدایت می کند. شهر خودرو تنها با 2 امتیاز در رده شانزدهم جدول رده بندی لیگ برتر قرار دارد.

استقلال با 22 امتیاز در با امتیاز برابر با سپاهان در دوم جدوم رده بندی قرار دارد ،شاگردان فرهاد مجیدی هفته پر نوسانی را پشت سر گذاشتند ابتدا در هفته دهم لیگ برتر با نتیجه یک بر صفر سپاهان را شکست دادند و در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی به سخت و در ضربات پنالتی نود ارومیه را شکست دادند.

به نظر می رسد محمد دانشگر، وریا غفوری و رشیدمظاهری به دلیل مصدومیت بازی مقابل پدیده را از دست بدهند. از طرف دیگر شهرخودرو در روزهای اخیر به دنبال دریافت مطالبات خود از سرخابی ها هستند. 

پرسپولیس- ذوب آهن| گل محمدی علیه گاندوها

پرسپولیس و ذوب آهن از هفته یازدهم  لیگ برتر  از ساعت 17 روز جمعه 3 دی ماه مقابل هم قرار می گیرند. این بازی در حالی برگزار می شود که شاگردان یحیی گل محمدی  با 10 بازی و 19 امتیاز در رده چهارم جدول رده بندی قرار گرفته اند.

ذوب آهن با هدایت مهدی با 11 امتیاز در رده یازدهم جدول قرار گرفته است. سرخپوشان تهرانی در هفته گذشته با نتیجه 3 بر یک پیکان را شکست دادند و شاگردان مهدی تارتار با نتیجه یک بر صفر از هوادار در اصفهان شکست خوردند.

سبزپوشان اصفهانی در پنج دیدار قبلی خود 3 شکست و 2 تساوی را تجربه کرده اند. در شرایط فعلی اولویت اصلی گاندوها کسب امتیاز است. 

پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس در آستانه بازی هوادار بازگشایی شد و مطالبات مالی گابریل کالدرون پرداخت شد. با این حال صحبت های زیادی در خصوص تعیین مدیر عامل پرسپولیس وجود دارد. از باران چشمه و درویش به عنوان گزینه های مدیرعاملی پرسپولیس نام برده می شود. 

تیم داوری این بازی مهدی سیدعلی- سعید علی نژادیان- آرمان اسعدی- امیر عرب براقی خواهند بود و ناظر یداله جهانبازی است.

کدخبر: 754137 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟