حقوقی: در حق وزنه‌ برداری جفا شد

امیر حقوقی در کارنامه خود ثبت مدال نقره مسابقات قهرمانی وزنه‌ برداری آسیا ۲۰۱۹ را کسب کرده است. 3 روز پیش در مسابقات جهانی وزنه‌ برداری تاشکند، حقوقی دوباره توانست مدال برنز را برای وزنه‌ برداری ایران به دست بیاورند. امیر حقوقی با رکورد ۱۷۲ یک ضرب،  ۲۱۶ دوضرب  و مجموع ۳۸۸ کیلوگرم نفر سوم وزنه‌برداری جهان شد تا مدال برنز دوضرب و مجموع را به دست آورد.

امیر حقوقی در گفت‌وگو با رکنا ورزشی، در خصوص عملکرد خود در مسابقات جهانی وزنه‌ برداری اظهار داشت: مسابقه خیلی خوب بود زیرا حدود 75 کشور در رقابت‌های جهانی حضور داشتند و خیلی مایه مباهات و کسب عنوان دومی جهان افتخار است. باید دانست مسابقات از سطح قابل قبولی برخوردار بود و از اینکه توانستیم در وزن 102 کیلوگرم من و رسول معتمدی هم خوش بدرخشیم و هم به مدال برسیم، حق ما بود. جایگاه دومی لایق ما بود و از اینکه توانستیم دل مردم را شاد کنیم مهم‌تر از هر اتفاق دیگری است و این عنوان ارزشمند حاوی نکات مثبت زیادی است.

وی افزود: در چنین مسابقاتی داشتن تجربه خیلی مهم است و همه‌جا گفته‌ام دعای مردم خیلی پشت سر ما بود زیرا هنگامی که تمام بچه‌ها و شخص خود م زمانی که روی تخته رفتیم دعای مردم را به خوبی احساس کردم. از طرفی خانواده‌ام هم انرژی زیادی به من دادند زیرا من واقعاً در روز مسابقه حس می‌کردم که دعای تمام این عزیزان پشت سر ماست تا در مسابقات قهرمانی جهان موفق شویم و این انرژی مثبت، اعتماد به نفس زیادی به من داد تا در آنجا بهترین عملکردم را به نمایش بگذارم.

*سوتفاهم در وزنه برداری

ملی‌پوش وزنه‌ برداری درباره اینکه وقتی می‌خواست رقابت خود را در مسابقات شروع کند در صحبتی که با سرمربی تیم داشت به او گفت که نگران نباشد و این طور برداشت شد که از این طریق دارد به سرمربی دلداری می‌دهد، در واکنش به این اتفاق گفت: باید یک توضیحی در مورد این موضوع بدهم چون سوءتفاهمی به وجود آمده است. جناب برخواه آخرین نکات را به من می‌گفت که چگونه کارم را شروع کنم و من در پاسخ به نکات فنی که او گفت عنوان کردم که نگران نباشد یعنی تمام این نکات را انجام خواهم داد و از پس این وزنه بر می‌آیم. اتفاقاً شخص برخواه در پشت صحنه انگیزه زیادی به من داد. این انگیزه مثبت یک نوع دگراندیشی زیاد در من ایجاد کرد تا بتوانم روی تخته زحمات آنها را جبران کنم. طوری دوستان این را انعکاس کرده بودند که گویا در حال فیلمبرداری از یک سکانس هستند. از کادرفنی و تمام بچه‌ها تشکر می‌کنم و دست مریزاد به آنها می‌گویم. امیدوارم با کسب مدال‌های بعدی جواب زحمات کادرفنی و همینطور اشخاص دیگر را به شکل بهتری بدهیم. خیلی خوب در روز مسابقه، بچه‌ها به هم انگیزه می‌دادیم تا شرمنده مردم نشویم.

*کوچکترین اشتباه باعث از دست رفتن مدال می شود

حقوقی درباره انداختن وزنه 218 کیلوگرم اینطور گفت:واقعأ درست است که کوچک‌ترین اشتباهی باعث از دست رفتن یک فرصت می‌شود. من در تمرینات تا ۲۲۰ کیلوگرم در دوضرب هم آمده بودم و این‌طور نبود که نتوانم از پس وزنه ۲۱۸ کیلوگرم بر بیایم اما اشتباه از خودم بود. به مدال برنز قانع نبودم زیرا کسب مدال نقره هدف بزرگ من بود اما بازهم خداراشاکرم شرمنده مردم کشورم و همچنین هم شهری‌ های عزیزم نشدم.

*به وزنه برداری ظلم شد

وی با انتقاد از شرایط اردویی تیم ملی پیش از اعزام به مسابقات جهانی گفت: شرایط اردویی در یک ماه منتهی به اعزام واقعأ بد بود و این مشمئزکننده است زیرا حق وزنه‌ برداران این نیست در این شرایط باشند و به آنها ظلم شود. توضیح چنین موضوعی غیر قابل توضیح است چرا که ما سختی‌های زیادی را تحمل کردیم به عشق مردم و دور از خانواده. البته در روزهای پایانی اردو و پیش از اعزام به تاشکند رییس کمیته ملی المپیک لطف کرد و به اردوی ما آمد و به ما دلداری داد. واقعا از او کمال تشکر و قدردانی را دارم در اعزام ما را کمک کرد و همچنین حرف‌های ما را شنید، هر چند که انتظار داشتیم از وزارت ورزش هم شخصی بیاید که این اتفاق نیفتاد.

دارنده مدال برنز جهان در پایان درباره هدفگذاری خود برای بازی‌های آسیایی اظهار داشت: برای بازی‌های آسیایی باید با برخواه صحبت و مشورت کنم زیرا برای موفقیت در بازی‌های آسیایی برنامه ویژه دارم تا یک نتیجه بهتری بیاورم.  خانواده و مربیانم با وجود شرایط سخت اما همه جوره کمک حال من بودند و به من کمک کردند. از هیئت وزنه برداری تبریز کمال قدردانی را دارم چون شرایط خوبی برای تمرین کردن من مهیا کردند. امیدوارم این مدال پاسخ قدردانی از تمام اشخاصی باشد که برایم زحمت کشیدند.

کدخبر: 753057 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟