دو طلا و یک نقره ایران در وزنه برداری قهرمانی جهان

به گزراش رکنا ورزشی، رقابت گروه A دسته ۱۰۲ کیلوگرم وزنه‌برداری قهرمانی جهان ازبکستان برگزار شد و ایران دو نماینده در این وزن داشت که عنوان قهرمانی این وزن به نماینده ایران رسید.

رسول معتمدی با رکورد ۱۷۷ یک ضرب،  ۲۲۰ دوضرب  و مجموع ۳۹۷ کیلوگرم قهرمان شد و طلای دوضرب و مجموع و نقره یک ضرب را گرفت.

امیر حقوقی دیگر نماینده کشورمان با رکورد ۱۷۲ یک ضرب، ۲۱۶ دوضرب و مجموع ۳۸۸ کیلوگرم نفر سوم جهان شد و مدال برنز دوضرب و مجموع را به دست آورد.

نتایج حرکت یک‌ضرب:

*امیر حقوقی در حرکت اول ۱۶۷ کیلوگرم را به راحتی بالای سر برد. حقوقی در حرکت دوم پشت وزنه ۱۷۲ کیلوگرم ایستاد و وزنه را مهار کرد. او در حرکت سوم، وزنه ۱۷۵ کیلوگرم را نتوانست بالای سر ببرد و وزنه را انداخت.

*رسول معتمدی در حرکت اول، وزنه ۱۷۰ کیلوگرم را انداخت. معتمدی دوباره برای مهار وزنه ۱۷۰ کیلوگرم روی تخته آمد و موفق شد این وزنه را مهار کند. مربیان در حرکت سوم برای او وزنه 177 کیلوگرم را درخواست کردند و وی موفق به مهار این وزنه شد و به مدال نقره رسید.

حرکت دوضرب:

*حقوقی در اولین حرکت دو ضرب وزنه ۲۱۰ کیلوگرم را مهار کرد. نماینده ایران در حرکت دوم، وزنه ۲۱۶ کیلوگرم را بالای سر برد و سه چراغ سفید از داوران دریافت کرد. حقوقی در حرکت سوم پشت وزنه ۲۱۸ کیلوگرم قرار گرفت و آن را انداخت. در مجموع رکورد ۳۸۸ کیلوگرم را به ثبت رساند.

*معتمدی در اولین حرکت دوضرب، وزنه ۲۲۰ کیلوگرم را بالای سر برد. او در حرکت دوم،۲۲۰ کیلوگرم را انداخت. معتمدی در حرکت سوم وزنه ۲۲۰ کیلوگرم را بالای سر برد تا ثبت این وزنه به مدال طلا برسد.

*مدال‌آوران دسته ۱۰۲ کیلوگرم:

۱- رسول معتمدی از ایران  با رکورد ۱۷۷ یک ضرب، ۲۲۰ دوضرب و مجموع ۳۷۷ کیلوگرم (۲مدال طلای دوضرب و مجموع و نقره یک ضرب)

۲- یون سئونگ جین از کره جنوبی با رکورد ۱۸۰ یک ضرب، ۱۱۶ دوضرب و مجموع۳۹۶ کیلوگرم (طلای یک ضرب و نقره مجموع)

۳- امیر حقوقی از ایران  با رکورد ۱۷۲ یک ضرب، ۲۱۶ دوضرب  و مجموع ۳۸۸ کیلوگرم (۲مدال برنز دوضرب و مجموع) حقوقی زودتر رکورد ۲۱۶ کیلوگرم را ثبت کرده بود.

کدخبر: 751808 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟