نمایندگان ایران به مدال نرسیدند/ طلا به ازبک رسید

به گزارش رکنا ورزشی، رقابت گروه A دسته 109 کیلوگرم وزنه‌ برداری قهرمانی جهان ازبکستان برگزار شد. ایران دو نماینده در این وزن داشت که در پایان نمایندگان ایران موفق به کسب مدال نشدند.

وزنه‌برداران ازبکستان و ارمنستان رقابت نزدیکی برای رسیدن به طلای این وزن داشتند که در نهایت طلا به اکبر ژورائف از ازبکستان رسید.

*علیرضا سلیمانی با رکورد 179 یک‌ضرب، 195دوضرب و مجموع کیلوگرم 374 در رده هفتم ایستاد. 

*امیر عزیزی با رکورد 171 یک‌ضرب، 208 دوضرب و مجموع 379 کیلوگرم در مکان ششم جای گرفت. 

نتیجه یک‌ضرب به شرح زیر است:

*امیر عزیزی در حرکت اول ۱۶۶ کیلوگرم را مهار کرد. در حرکت دوم ۱۷۱ کیلوگرم را بالای سر برد. او در حرکت سوم وزنه ۱۷۶ کیلوگرم را انداخت و با رکورد ۱۷۱ کیلوگرم به کار خود در یک‌ضرب پایان داد.

*علیرضا سلیمانی در حرکت اول ۱۷۲ کیلوگرم را انداخت. او دوباره برای مهار وزنه ۱۷۲ کیلوگرم روی تخته آمد که موفق شد آن را بالای سر ببرد. او در حرکت سوم، وزنه ۱۷۹ کیلوگرم را مهار کرد و چهارم شد.

حرکت دوضرب:

*سلیمانی در اولین حرکت دوضرب وزنه 195 کیلوگرم را مهار کرد. نماینده ایران در حرکت دوم، وزنه 206 کیلوگرم را انداخت و سه چراغ قرمز از داوران دریافت کرد. این وزنه‌بردار در حرکت سوم خود وزنه 206 کیلوگرم را بالای سر برد اما با این وجود هیئت ژوری این وزنه را از او قبول نکرد.

*عزیزی در اولین حرکت دوضرب، وزنه 198 کیلوگرم را بالای سر برد. او در حرکت دوم وزنه 208 کیلوگرم را به سختی مهار کرد و سه چراغ سفید از داوران دریافت کرد. او در حرکت سوم خود برای مهار وزنه 218 کیلوگرم روی تخته آمد که نتوانست آن را مهار کند.

مدال آوران دسته ۱۰۹ کیلوگرم:

۱- اکبر ژورائف از ازبکستان با رکورد ۱۹۵ یک ضرب، ۲۳۸ دوضرب  و مجموع ۴۳۳ کیلوگرم(۳ مدال طلا)

۲- روسلان نورالدینوف از ازبکستان  با رکورد ۱۸۵ یک ضرب، ۲۳۶ دوضرب  و مجموع ۴۲۱ کیلوگرم(برنز یک ضرب  و ۲مدال نقره دوضرب  و مجموع)

۳- سیمون مارتیروسیان از ارمنستان با رکورد ۱۸۸ یک ضرب، ۲۲۸ دوضرب  و مجموع ۴۱۶ کیلوگرم (نقره یک ضرب و ۲مدال برنزدوضرب  و مجموع)

کدخبر: 752062 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟