طلا وزنه برداری به گرجستان رسید/ نمایندگان ایران موفق به کسب مدال نشدند

 رقابت دسته ۱۰۹+ کیلوگرم وزنه برداری قهرمانی جهان ازبکستان آغاز شد و در پایان حرکت یک ضرب نمایندگان ایران موفق به گرفتن مدال نشدند.10 وزنه بردار در این گروه رقابت دارند.

به گزارش رکنا ورزشی، مسابقات جهانی وزنه برداری در روز پایانی با برگزاری دسته فوق سنگین پیگیری شد و در پایان دو نماینده ایران موفق به گرفتن مدال نشدند.

آیت شریفی با رکورد ۱۹۷ یک ضرب، ۲۲۷ دوضرب  و مجموع ۴۲۴ کیلوگرم نفر ششم جهان شد. 

علیرضا یوسفی با رکورد ۱۸۳ یک ضرب، ۲۳۸ دوضرب و مجموع ۴۲۱ کیلوگرم در رده هفتم جهان قرار گرفت.

تالاخادزه، وزنه‌بردار مطرح گرجستان امروز رکورد یک ضرب جهان را که در اختیار خودش بود توانست ۲ کیلوگرم بشکند. رکورد قبلی ۲۲۳ کیلوگرم بود و تالاخادزه در این مسابقات رکورد ۲۲۵ کیلوگرم را به ثبت رساند. وزنه ۲۲۵ کیلوگرم سنگین‌ترین وزنه‌ای است که در یک ضرب زده شده است.

نتیجه حرکت یک ضرب به شرح زیر است:

*آیت شریفی در حرکت نخست، وزنه ۱۸۵ کیلوگرم را بالای سر برد. شریفی در حرکت دوم پشت وزنه ۱۹۱ کیلوگرم ایستاد و این وزنه را به راحتی مهار کرد. او در حرکت سوم وزنه ۱۹۷ کیلوگرم را بالای سر برد.

*علیرضا یوسفی دیگر نماینده کشورمان در حرکت اول، ۱۷۳ کیلوگرم را مهار کرد. او در حرکت دوم ۱۷۸ کیلوگرم را هم با موفقیت ثبت کرد. یوسفی در حرکت سوم وزنه ۱۸۳ کیلوگرم را بالای سر برد.

لاشا تالاخادزه، وزنه‌بردار مطرح گرجستان در حرکت اول ۲۱۰ کیلوگرم را مهار کرد. او در حرکت دوم ۲۱۸ کیلوگرم را هم بالای سر برد.  غول گرجی در حرکت سوم و پایانی یک ضرب پشت وزنه ۲۲۵ کیلوگرم قرار گرفت و با مهار این وزنه رکورد جهان را ۲ کیلوگرم شکست. 

نتایج حرکت دوضرب به شرح زیر است:

آیت شریفی در حرکت اول خود برای مهار ۲۲۷ کیلوگرم به روی تخته آمد که از پس این وزنه برآمد و سه چراغ سفید از داوران دریافت کرد. او در حرکت دوم وزنه ۲۴۲ کیلوگرم را انداخت. او در حرکت سوم برای مهار وزنه ۲۴۴ کیلوگرم به روی تخته آمد که آن را انداخت. 

علیرضا یوسفی در حرکت نخست خود توانست وزنه ۲۳۰ کیلوگرم را مهار کند. مربیان در حرکت دوم برای او وزنه ۲۳۸کیلوگرم را درخواست کردند  که آن را با موفقیت مهار کرد و سه چراغ سفید از داوران دریافت کرد‌. او همچنین توانست با این وزنه رکورد جوانان جهان را به نام ایران ثبت کند. او در حرکت سوم و پایانی خود وزنه ۲۴۵ کیلوگرم را ثبت کرد اما با نظر هیئت ژوری این وزنه از او قبول نشد تا با همان ۲۳۸ کیلوگرم به کارخود خاتمه دهد.

لاشا تالاخادزه گرجستانی در حرکت اول خیلی راحت وزنه ۲۴۷کیلوگرم را ثبت کرد‌.او در حرکت دوم خود ۲۵۷ کیلوگرم را مهار کرد. مربیان برای او در حرکت سوم وزنه ۲۶۷ کیلوگرم را درخواست کردند تا او با مهار این وزنه حد نصاب جدیدی را در حرکت دوم ضرب و مجموع به ثبت برساند و با مجموع ۴۹۲ قاطعانه سه مدال طلا کسب کند.

تیم ملی وزنه برداری ایران پس از روسیه در سکوی دوم جهان گرفت و گرجستان هم سوم شد.

مدال آوران دسته ۱۰۹+ کیلوگرم:

۱- لاشا تالاخادزه از گرجستان با رکورد ۲۲۵ یک ضرب، ۲۶۷ دوضرب  و مجموع ۴۹۲ کیلوگرم(۳ مدال طلا)

۲- وارازدات لالایان از ارمنستان با رکورد ۲۱۱ یک ضرب، ۲۴۶ دوضرب  و مجموع ۴۵۷ کیلوگرم(۳ مدال نقره)

۳- گورمیناسیان از ارمنستان با رکورد ۲۰۵ یک ضرب، ۲۴۳ دوضرب  و مجموع ۴۴۸ کیلوگرم (۲ مدال برنز دوضرب  و مجموع )

۴- زیازولین از بلاروس با رکورد ۲۰۶ یک ضرب، ۲۴۱ دوضرب  و مجموع ۴۴۷ کیلوگرم (برنز یک ضرب)

*اخبار لحظه ای ورزش ایران را از کانال تلگرام رکنا ورزشی دنبال کنید.

 

کدخبر: 752334 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟