واکنش ستاره تیم ملی انگلیس به دزدی شبانه از همیلتون!

به گزارش رکنا،  در روز پایانی فصل ۲۰۲۱ فرمول یک، ابوظبی و در پیست یاس ماریناس، مکس ورستاپن هلندی در رقابت با لوئیس همیلتون راننده سرشناس بریتانیایی و قهرمان ۷ دوره جهان موفق‌تر عمل کرد و برای نخستین‌بار عنوان قهرمانی جهان را به دست آورد.

در حالی که ۵ دور به پایان مسابقه باقی مانده بود و همیلتون بیش از ۱۲ ثانیه از ورستاپن جلوتر بود، ناگهان نیکولاس لطیفی از تیم ویلیامز با کنار پیست برخورد کرد و موجب شد پرچم زرد به نمایش درآمد. خودرو سیفتی کار(safety car) تا یک دور به پایان مسابقه در پیست بود و زمانی که کنار رفت، ورستاپن با لاستیک‌های نرمی که به تازگی تعویض کرده بود توانست همیلتون را که با لاستیک کهنه به مسابقه ادامه داد، شکست دهد.

به نظر می‌رسید که مسابقه ممکن است پشت خودروی ایمنی به پایان برسد، اما مدیر مسابقه، مایکل ماسی در عوض تصمیم گرفت در یک دور مانده به پایان رانندگانی که پشت همیلتون بودند اجازه داده شود از همیلتون پیشی بگیرند تا ورشتاپن دور آخر را پشت همیلتون آغاز کند و همین باعث شد تا راننده هلندی تیم ردبول در یک لحظه از همیلتون سبقت بگیرد در پایان هم با حفظ این عنوان نخستین قهرمانی خود را تجربه کند.

هری کین ستاره تیم ملی انگلیس و تاتنهام در واکنش به این اتفاق در توئیتر خود نوشت: من در فرمول یک تازه وارد هستم و تماشای مبارزه لوئیس و مکس برای من شگفت‌انگیز بود، اگر چه من در قوانین فرمول یک متخصص نیستم، اما احساس می‌کنم قوانین عجیب و غریبی وجود دارد که مانند امروز یک مزیت ناعادلانه برای لوئیس به شمار می‌رود؟ چرا باید همیلتون به دلیل تصادف شخص دیگری جریمه شود؟ او به معنای واقعی کلمه یک مسابقه عالی را تحت بالاترین فشار انجام داد اما به شکل عجیبی قهرمانی جهان را از او گرفتند. حیف واقعأ که باید مسابقه اینطور تمام می‌شد.

انتهای پیام/

کدخبر: 750804 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟