تاریخسازی ورشتاپن در فرمول یک/ راننده ایرانی رویا همیلتون را خراب کرد

به گزارش رکنا ورزشی، آخرین مسابقه فصل فرمول یک در شرایطی عصر امروز در 58 دور و در پیست یاس مارینا ابوظبی برگزار شد که دو شانس اصلی قهرمانی (ورشتپن و همیلتون) هم امتیاز با هم، پای به این رقابت گذاشتند.

با وجودی که ورشتاپن در خط شروع مسابقه در رده نخست قرار داشت؛ اما لوئیس همیلتون در استارت ابتدایی موفق به عبور از ورشتپن شد و پس از آن خیلی زود فاصله زیادی با رقیب خود ایجاد کرد. کارلوس پرز هم تیمی ورشتپن که به دلیل تعویض لاستیک این دو راننده(همیلتون و ورشتپن) در رتبه اول قرار داشت برای دفاع از هم تیمی اش تاکتیک خاصی را در دستور کار قرار داد.

جزییات این تاکتیک این بود که پرز باید خودروی خود را طوری هدایت می کرد که راه همیلتون بسته شود تا ورشتپن فاصله خود را با راننده مرسدس کاهش دهد و این فاصله از 9 ثانیه به یک ثانیه برسد؛ اما همیلتون پس از سبقت از پرز فاصله خوبی را با راننده هلندی ردبول ایجاد کرد.

3159

در دور پنجاه و سوم، نیکولاس لطیفی(تیم ویلیامز) به دیوار کنار برخورد کرد تا شانس به مکس رو کند و خودرو ایمنی وارد پیست شود. ورشتاپن در حین ورود خودرو ایمنی برای سومین بار لاستیک خود را عوض کرد تا در دور پایانی با لاستیک تازه تر به جنگ همیلتون که لاستیک کهنه داشت برود.

در فاصله یک دور مانده به پایان مسابقه راننده ایمنی از پیست خارج شد و یک جنگ تمام معنا بین دو راننده شکل گرفت که در همان لحظات ابتدایی، مکس از همیلتون سبقت گرفت و تا پایان هم این جایگاه را حفظ کرد.

کارلوس ساینس از تیم فراری رتبه سوم فرمول یک را کسب کرد. در پایان تیم مرسدس با 587/5 امتیاز عنوان قهرمانی جهان رسید و تیم رد بول با 559/5 امتیاز در رتبه دوم قرار گرفت.

با این نتیجه رویای راننده انگلیسی خراب شد. چرا که همیلتون قصد داشت با کسب هشتمین عنوان قهرمانی، از رکورد شوماخر در فرمول یک عبور کند.

کدخبر: 750545 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟