علی‌حسینی: داوودی توانایی رقابت با تالاخادزه را دارد

سعید علی‌حسینی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص شرایط اردویی تیم وزنه‌برداری جوانان اظهار داشت: به امید خدا از هفته آینده مرحله دیگری از اردوی تیم وزنه‌برداری جوانان در اردبیل با حمایت کشت مُغان استارت خواهد خورد. امیدوارم بچه‌ها در این مرحله با جدیت تمام نه تنها شرایط خوبی را پشت سر بگذارند  بلکه حتی روز به روز به فرم بدنی خوب، شرایط و آمادگی لازم برای مسابقات جهانی دست پیدا کنند. ان‌شاءالله داخل اردو توانایی‌های فنی و شرایط بدنی وزنه‌برداران افزایش پیدا کند. البته طبق برنامه ما درصدد این هستیم با کمک ورزشکاران جوان که دارای استعداد خوبی هستند خیلی زود مسیری را طی کنیم تا آنها بتوانند کمک حال و پشتوانه خوبی برای تیم ملی بزرگسالان باشند. 

وی درباره شرایط رکوردی وزنه‌برداران جوان در هفته اول لیگ گفت: به هر حال ما در فصلی قرار داریم که بدن‌ها را زیرسازی می‌کنیم تا اوج آمادگی وزنه‌برداران برای قهرمانی جوانان جهان باشد. البته اکنون دنبال رکوردهای آنچنانی از ورزشکاران نیستیم و نیازی به رکوردهای بالا نبود. البته وزنه‌برداران چون به تیم‌های خود تعهد داشتند، برای موفقیت تیم‌شان تلاش کردند. بدون شک رکوردها در هفته بعدی لیگ نسبت به هفته اول به مراتب بهتر خواهد بود. اکنون هم بچه‌ها تمرینات خوبی در حال سپری کردن هستند تا با یک تیر دو نشان بزنند، هم به تیم‌های خودشان در ادامه لیگ کمک کنند و هم به اوج آمادگی صددرصدی تا زمان اعزام به رقابت‌های جهانی برسند. نفراتی هستند که در سال‌های آینده به تیم ملی بزرگسالان اضافه می‌شوند. امیدوارم نفراتی که رده نوجوانان آنها تمام شده و اولین و دومین سال رده سنی جوانانشان است را دعوت کنیم. امیدوارم نه تنها نسل خوبی برای وزنه‌برداری بلکه حتی رشد رکوردی خوبی هم داشته باشند. 

ملی‌پوش پیشین تیم ملی وزنه‌برداری درباره اینکه در مسابقات جهانی بزرگسالان به چه نتایجی خواهیم رسید، پاسخ داد: قطعاً در این مدت زحمات زیادی از سوی هم مجموعه فدراسیون، هم کادرفنی و هم خود ورزشکاران کشیده شده است و امیدواریم در ازبکستان ضمن کسب نتایج خوب از سوی پولادمردان آنها باعث افتخارآفرینی و خوشحالی مردم عزیزمان شوند. از دیرباز تاکنون همواره وزنه‌برداری افتخارآفرین بوده و در این دوره هم شایستگی دارند به بهترین نتایج ممکن برسند.

علی‌حسینی در پاسخ به این پرسش که رقابت بین لاشا تالاخادزه و علی داوودی را چگونه می‌بیند، اینطور پاسخ داد: به هر حال لاشا ورزشکاری است که در این چندین سال اخیر توانسته است بیشتر رکوردهای ممکن را بشکند. داوودی هم در این میان تلاش می‌کند سطح خودش را ارتقا دهد. امیدوارم تلاش‌های او نتیجه‌بخش و رقابت خوبی با اسطوره گرج داشته باشد. از نظر من او این ظرفیت و پتانسیل را دارد تا هم پا به پای تالاخادزه وزنه بزند و هم روزی بهترین وزنه‌بردار جهان هم لقب بگیرد.

رییس هیئت وزنه‌برداری اردبیل هم در خصوص شرایط این روزهای این هیئت عنوان کرد: حدود یک سال است هیئت وزنه‌برداری اردبیل را تحویل گرفته‌ایم و خوشبختانه در این مدت هم نفرات خوبی به اردوی تیم نوجوانان و همچنین جوانان از استان ما رفته‌اند. از سویی هم کمک کردیم تا یک تیم از استان اردبیل در لیگ وزنه‌برداری جوانان حضور یابد و اکنون هم در دور رفت لیگ جوانان جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است. یکی از اهداف بلند مدت ما پیشرفت بیشتر وزنه‌برداری در این استان است.به نوبه خودمان تلاش خواهیم کرد تا به جوانان استان اردبیل بیشتر کمک کنیم به صورتی که درخواست اردوی مشترک را با تیم منتخبی از استان اردبیل داده‌ایم تا این اتفاق باعث افزایش ظرفیت بین آنها شود.

کدخبر: 744762 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟